מקלב מתנגד לשינוי חוק הגיוס: "לימוד התורה – ערך עליון"

"הכנסת ערכים אחרים מקטינה את ערך לימוד התורה בחוק", אמר מקלב

המוקש שיביא להתנגדות יש עתיד לחוק הגיוס? חבר ועדת הגיוס ח"כ אורי מקלב מתנגד לשינוי סעיף המטרה בחוק הגיוס על ערך לומדי התורה – "הכנסת ערכים אחרים מקטינה את ערך לימוד התורה בחוק", אמר מקלב.

לדבריו, "אנחנו בבית המחוקקים ואחר כך בית המשפט יצטרך לפסוק על פי מה שאנו מחוקקים פה, אנחנו גם מסתכלים כל הזמן על מה בית המשפט העליון יגיד בנושא, חוק זה הוא הסדרת מעמדם של בני הישיבה בגלל שעכשיו אין הסדרה,

מקלב הוסיף כי "לא היה סעיף מטרה באף חוק עד היום, גם הבג"ץ לא התייחס לזה, אסור לשכוח שמשרד הביטחון שהביא את תזכיר החוק הביא סעיף מטרה אחד, הם לא חשבו בית המשפט כמונו אלא הם (משרד הבטחון) לא ישבו איתנו, וקבעו את הערך הזה ועל פיו הביאו את תזכיר החוק המסדיר את לומדי התורה כי יש ערך ללימוד התורה, עכשיו אתם מכניסים עוד ערכים ואתם מקטינים את ערך לימוד התורה, קשה לנו הדבר הזה כי הכנסת הערכים אחרים מקטינה את ערך לימוד התורה בחוק.

הבוקר פרסמנו כי מפלגת יש עתיד שתמכה בחוק בקריאה ראשונה, בודקת כעת האם שונו מרכיבי החוק, זאת במטרה להצביע עליו גם בקריאה שנייה ושלישית, מצאה ויכוח על סעיף המטרה בחוק הגיוס, והוא: שבחוק מופיע לימוד תורה כערך עליון ואילו צה"ל לא. אלא שכך היה גם בנוסח הראשוני עליו הצביעו ביש עתיד בקריאה ראשונה, ובקואליציה תוהים האם הם מחפשים ליסוג בהם מהתמיכה שלהם בחוק הגיוס.

ל'אקטואליק' נודע כי ח"כ אלעזר שטרן בא בטענות לח"כ אמסלם, יו"ר הוועדה לנושא הגיוס על הסעיף החדש שיש עתיד גילתה: "למה בנוסח החוק כתוב רק ערך לימוד התורה ולא אף מילה על ערך השירות בצה"ל? זה ערך עתיק לא פחות מלימוד התורה".

נציג הלשכה המשפטית של משרד הביטחון, הסביר למשתתפי הועדה שהנוסח הנוכחי (של סעיף מטרת החוק) שאינו עומד בקנה אחד עם מטרת החוק הרחבה, ולכן דרוש שינוי.

כעת, יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם מבקש מהייעוץ המשפטי של משהב"ט להביא נוסח אחר לסעיף המטרה שיכיל את העקרונות הרחבים עליהם דובר לצד ערך לימוד התורה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. תפלה לביטול גזירת הגיוס בארץ ישראל. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ קֵל רַחוּם וְחַנּוּן, ........................... כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל-פֶּה בְּרַחֲמִים.

    יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ קֵל רַחוּם וְחַנּוּן, עוֹשֶׂה צְדָקוֹת עִם כָּל בָּשָׂר וְרוּחַ, עֲשֵׂה עִמָּנוּ חֶסֶד בַּעֲבוּר כְּבוד שִׁמְךָ הַגָּדול הַגִּבּור וְהַנּורָא שֶׁנִּקְרָא עָלֵינוּ, וְהֵעָתֵר לָנוּ בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים הַיּוֹם וּבְכָל יוֹם וָיוֹם, וְתִשְׁמַע קוֹל תַּחֲנוּנֵינוּ, וּתְבַטֵל מֵעָלֵינוּ וּמִכָּל עַמְךָ בֵּית יִשְׂרָאֵל, בְּכָל מָקוֹם שֶהֵם, כָּל גְזֵרוֹת קָשוֹת וְרָעוֹת, וּבִפְרַט אֶת גְּזֵירַת גִּיוּס הַשְׁמַד וְהַזִימָּה.

    אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ, כַּלֵּה דֶּבֶר וְחֶרֶב וְרָעָב וּשְׁבִי וּמַשְׁחִית וּשְׁמָד מִבְּנֵי בְּרִיתֶךָ, וְקַיֵּם לָנוּ מַה שֶׁהִבְטַחְתָּנוּ לְהַצִּיל נִשְׁמוֹתֵינוּ מִבְאֵר שַׁחַת כְּדִכְתִיב עֵֽת צָרָ֥ה הִיא֙ לְיַֽעֲקֹ֔ב וּמִמֶּ֖נָּה יִוָּשֵֽׁעַ. רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם רַחֵם עָלֵינוּ וַעֲשֵׂה עִמָּנוּ צְדָקָה וָחֶסֶד וְהוֹשִׁיעֵנוּ בִּמְהֵרָה בְּיָמֵינוּ מִגְּזֵירַת גִּיוּס הַשְׁמַד וְהַזִימָּה. וְנִזְכֶּה לְגַדֵּל בְּנֵינוּ וּבְנוֹתֵינוּ לְתּוֹרָה לְחֻפָּה וּלְמַעֲשִׂים טוֹבִים. כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל-פֶּה בְּרַחֲמִים.

    יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ קֵל רַחוּם וְחַנּוּן הֵעָתֵר לָנוּ בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים |
    הגב