מרן הראש"ל בקריאה משותפת יחד עם פרויקטור הקורונה

מרן הראש"ל בקריאה משותפת יחד עם פרויקטור הקורונה הלאומי הפרופ' רוני גמזו לשמור על כל הוראות משרד הבריאות: "על פי הנחיות משרד הבריאות וממילא גם על פי ההלכה, מי שמסכן אחרים חשש רציחה בידו ועוונו ישא"

מרן הראש"ל בקריאה משותפת יחד עם פרויקטור הקורונה הלאומי הפרופ' רוני גמזו לשמור על כל הוראות משרד הבריאות: "על פי הנחיות משרד הבריאות וממילא גם על פי ההלכה, מי שמסכן אחרים חשש רציחה בידו ועוונו ישא".

אמש נפגש מנהל ״מגן ישראל״ – הפרויקט הלאומי למאבק בקורונה הפרופ' רוני גמזו עם מרן הראש"ל הגר"י יוסף להתייעצות בנושאים הלכתיים בנושא הקורונה. לאחר המפגש הוציאו מרן הראש"ל יחד עם הפרופסור גמזו קריאה משותפת, בה הם קוראים בכל לשון של בקשה להישמע להוראות משרד הבריאות והגורמים המוסמכים.

בתחילת מכתבם המשותף מודגשות הסכנות הבריאותיות וממילא גם הצורך בהחמרה בהנחיות בנוגע להתמודות עם מגיפת הקורונה שהפילה חללים רבים, צעירים וזקנים, בריאים וחולים.

"תורתנו היא תורת חיים, ומצווה אותנו ונשמרתם מאד לנפשותיכם, ועוד אמרה התורה, וחי בהם, ודרשו חכמים בגמ' יומא פה: ולא שימות בהם. ולכן פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה." נכתב במכתב המשותף.

במכתב מציין מרן הראש"ל את דברי הרמב"ם (פרק ב מהלכות שבת הלכה ג) שכתב: "ואסור להתמהמה בחילול שבת לחולה שיש בו סכנה, שנאמר 'אשר יעשה אותם האדם וחי בהם ולא שימות בהם'.

בנוסף מביא מרן הראש"ל במכתבו את דברי התוספות (בבא קמא כג ע"א) שכתבו: "יותר יש לאדם ליזהר עצמו שלא יזיק אחרים משלא יוזק". מה שרלווטני מאוד למצב הנוכחי.

מרן הראש"ל יחד עם פרויקטור הקורונה הלאומי הפרופ' גמזו באים במכתבם בקריאה נרגשת אל כל אחד ואחד להקפיד ולשמור על הנחיות משרד הבריאות שמצילות חיים פשוטו כמשמעו.

במכתב המשותף מפורט כי חובה מוחלטת להקפיד על עטיית מסיכה במרחב הציבורי, ובתוך בתי הכנסת. כמו כן יש לשמור על ריחוק והימנעות מהתקהלויות מסוכנות. "שומר נפשו ירחק מאירועים אשר אין מקפידים בהם על הכללים ומתקהלים מעבר למותר." נכתב במכתב.

לגבי אנשים החשים בתסמינים כגון קושי בנשימה, שיעול או היעדר חוש ריח וטעם, וחום, נכתב במכתב כי חובה גמורה עליהם להיבדק. וכי אסור באיסור חמור לאדם לעשות דין לעצמו ולהביא אחרים לידי סכנה.

מרן הראש"ל הוסיף וכתב: "וכבר מלתי אמורה בזה, שעל פי הנחיות משרד הבריאות וממילא גם על פי ההלכה, מי שמסכן אחרים חשש רציחה בידו ועוונו ישא."

הקריאה המשותפת מסתיימת בקריאה לעזרת איש אל אחיו, לוודא כי אכן בכל הסביבה של כל אחד ואחת מקפידים על כל הנחיות משרד הבריאות. ובתפילה ותקווה כי נשוב במהרה לפקוד את היכלי התורה והתפילה מתוך שמחה וטוב לבב. וכתפילת דוד המלך "על החולים שיתרפאו, על הבריאים שלא יחלו ועל פרנסתם שיתברכו, ולבטל מהם כל גזירות קשות."

במהלך הפגישה שקדמה לקריאה המשותפת, הדגיש מרן הראש"ל הגר״י יוסף כי השיקול המנחה היחידי שצריך להיות לנגד עיניו של גמזו הוא הצלת חיים. מרן הראש״ל אמר לפרופ׳ גמזו מנהל ״מגן ישראל״ – הפרויקט הלאומי למאבק בקורונה שיפעל במקצועיות ולא ייכנע או יקבל החלטות מתוך לחצים וביקורות. וכי גם התורה הקדושה מורה לנו להישמע לכל הוראות הרופאים בשגרה ובפרט בזמן כזה.

כמו כן, בסיום פגישתם, העניק מרן הראש"ל הגר״י יוסף לפרופ' גמזו את ספרו 'ילקוט יוסף' כשהוא רושם בהקדשתו: "ליקר ונעלה, אוהב חכמים ומכבדם, איש על העדה. פרופ' רוני גמזו שליט"א. שיהיה בהצלחה על התפקיד החשוב שקיבל על עצמו, להצלת העם היושב בציון".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *