משלב מזרח ומערב: "הקומזיצער" אלי סלומון בראיון

אחרי שהוציא את שירו החדש והראשון, "הטוב יישאר", מגיע הזמר הצעיר אלי סלומון לראיון ראשון ב'אקטואליק', מספר על השיר החדש, התכניות לעתיד הקרוב וגם על הקומזיצים וערבי הסליחות המתוכננים לחודש אלול

אלי סלומון, נעים להכיר. ספר לנו בכמה מילים אודותיך.

"נשוי באושר + 3 ילדים נסיכים, מתגורר בגבעת שמואל. בן למשפחה שהיא שילוב של מזרח ומערב (חצי חסידי, וחצי מזרחי, חלאבי-טורקי). ומשם אני שוחה בכל הסגנונות של התפילות והמוסיקה".

סינגל ביכורים "הטוב יישאר". מה הרעיון שעומד מאחורי השיר? בעידן של היום לא חששת בשיר ראשון ללכת על שיר שקט/קומזיצי?

"לא היה שיקול להוציא שיר קצבי או שקט. כן היה  מאוד חשוב לי בשיר הזה ובבאים אחריו, להעביר מסר. במיוחד בעידן/בדור שלנו, והמסר בשיר הזה הוא לא לשפוט אנשים, וללמד זכות"…

אתה מוגדר זמר וקומזיצער, מה זה בדיוק אומר?

"בשירה ובתפילות אני מבטא הרבה רגש. ומוזמן לאירועים מכל הסגנונות וזה יכול להיות תפילה חסידית בבית כנסת חסידי או דתי בגבעת שמואל , ולאירוע הבא לחתונה לעמך ישראל. קומזיץ במהותו זה חיבור לקהל דרך השירה והרגש ולשם בדיוק מכוון".

צפו בקליפ לשיר החדש:

הקליפ של השיר הפך ללהיט ויראלי שזכה למאות אלפי שיתופים. צפית באזז כזה כבר בשיר ראשון? איך התחושה? זה לא יוצר חששות מהרף שנוצר לקראת הסינגל הבא?

"חייב לציין שממש הופתעתי מהבאזז שנוצר סביב הקליפ. ובעיקר שמח שהמסר הגיע לכל עם ישראל. התחושה מיוחדת ומרגשת, שנגעתי באנשים.

"אכחש אם אגיד שזה לא יוצר חששות לגבי השיר הבא. אבל דבר אחד ראיתי והבנתי בשיר הזה, כשאתה מביא את עצמך ועם מסר טוב ומעטפת ויזואלית טובה ונכונה, זה עובד. והכי חשוב מעל לפני ואחרי הכל, סיעתא דשמיא!"

מה התכניות לעתיד הקרוב?

"יש מספר שירים שעובד עליהם במקביל, חלקם חומרים מקוריים  שלי, חלקם שיתופי פעולה עם יוצרים מהשורה הראשונה. אני יכול לספר לך, שהשיר הבא כבר בעבודה, ובע"ה ובל"נ ייצא לקראת ימי הסליחות והימים הנוראים.

"אפרופו, סליחות. בע"ה יהיו כמה ערבי סליחות מוסיקליים בסגנון קרליבך-חסידי, ועוד הפתעות בתחום הזה.

"אני מזמין באופן אישי את הגולשים של "אקטואליק" לבוא ולחוות משהו מרגש ומיוחד של פעם בשנה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *