משרד החינוך ניצח את זלזניק: הספרדיות התקבלו

הקץ לאפלייה באלעד: סמינר זלזניק הודיע ל-23 תלמידות ספרדיות שהן התקבלו ללימודים

בימים האחרונים משרד החינוך רושם בעיר אלעד ניצחון יוצא דופן על תופעת האפליה. סמינר זלזניק הודיע בתחילת השבוע ל-23 תלמידות ספרדיות שהן התקבלו ללימודים, זאת לאחר שהוא אולץ בידי משרד החינוך לקיים רישום מחודש בשל אפלייה.

כזכור, הרישום לסמינר עורר סערה על רקע העובדה שכמעט כל התלמידות הספרדיות שנרשמו אליו נדחו, וזאת בזמן שכמעט כל האשכנזיות התקבלו לשורותיו. על רקע אפלייה זו, החליט מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך מר מאיר שמעוני, בפעם הראשונה מזה שנים, לבטל את הרישום לסמינר ולאלץ את הנהלת המוסד לקיים רישום מחודש, תוך שיגור איום על סגירת המוסד במקרה של אי עמידה בהנחיות החדשות.

לאור זאת, קיים הסמינר בשבועיים האחרונים רישום מחודש, במעקב צמוד של מפקחי משרד החינוך. המפקחים היו נוכחים בכל ההליך, החל מהרישום עצמו, דרך בחינת הקבלה, ועד להכרעה בדבר המתקבלות לסמינר וההודעה שיצאה אליהן בנושא. לבסוף, כאמור, הודיע הסמינר ל-23 תלמידות ספרדיות על קבלתן ללימודים. בימים אלה מנהל המשרד שיחות עם הרשות המקומית על שיבוצן של תלמידות נוספות שנותרו ללא מסגרת לסמינרים בעיר.

גורמים במשרד החינוך מוסרים כי ״המקרה באלעד הוא רק דוגמה אחת למאות מקרים שטופלו על ידנו בשנה האחרונה על רקע אפלייה עדתית או אחרת. כפי שאמרנו בעבר, נגלה אפס סובלנות כלפי אפלייה. בכל מקום בו היא תתקיים, אנחנו נהיה שם להיאבק בה, תוך קיום דיאלוג עם נציגי הקהילות המקומיות״.

12 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. כתיב, ומתהלך בתומו צדיק, וד' לא יימנע טוב להולכים בתמים! והבוטח בד' חסד יסובבנו. עזרינו בשם ד' עושה שמים וארץ! ד' הוא האלוקים אין עוד מלבדו!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. הרבי מגור בעל "הלב שמחה" זצוק"ל הוצרך לעבור ניתוח עקב ירידה בראייה, לצורך כך עוד מראש הוזמן, פרופסור בעל שם עולמי בתחום העיניים כמובן. הלא הוא פרופסור אשכנזי ,המשמשים בקודש הגיעו מבעוד מועד למקום, הפעילו את קשריהם בהנהלת בית הרפואה לפני זה היום, בכדי שהמקום יענה על הצרכים של הרבי הנודע. ביקשו הם לוודא כי בכל המחלקה שבה יעבור הרבי, "לא תהיינה נשים", ואף האחיות בחדר הניתוח תתחלפנה עם אחים רפואיים. כל זה נעשה בעוד מועד, והרבי יכול להגיע כעת. הרי שהרבי כל ימיו ניזהר בקדושה יתרה חלילה לא יכשל בראייה מכשילה, לכן כשהרבי פסע בשערי הרפואה :"הדסה עין כרם" הופנה ישר לחדר הניתוח.

    כשנכנס פרופסור אשכנזי, פנה אליו במאור פנים הרבי, מודה לו על שאת משימת הניתוח לקח על עצמו, ביקש הרבי -לברכו, טרם התחיל הפרופ" במשימה שאל הרבי האם ישנו דבר שהנך זקוק לברכה? ובכך אוקיר לך תודה.

    חייך הפרופסור אשכנזי ואמר הכל יש לי זה מכבר, אך הייתי רוצה במקום ברכה, לשאול את הרב שאלה, להבין דבר שבמשך שנותיי הרבות, לא הצלחתי לרדת לעומק העניין ולהגיע להבנות. אולי בהזדמנות זה אשאל –אם אפשר כמובן? שאלה שלא הייתי שואל אם היה אדם נוסף בחדר, פנה אל הרבי,ושאל..זה בסדר?

    בבת צחוק מבויש, המשיך פרופ" אשכנזי, הייתכן שאני כל ימי חי בעולם פתוח וליברלי קורה גם שאני נחשף לא רק בתוך עבודתי, לנשים שונות בסביבתי, אף גם מעת לעת, בסופי שבוע אני יוצא לבתי תיאטראות, לעיתים למסיבות, הדבר נהוג בעולם החופשי' מאום לא חשתי שמפריע לי…לא השפיעו הדברים עלי לרעה,

    המשיך ושאל בסקרנות רבה: "אם כן מדוע אתה הרבי בגיל כה מבוגר עדיין חושש? להיכשל בראייה כל שהיא..מה כאן יש?"
    הוסיף ואמר: סבורני שהרבי הנך יודע עד כמה התאמצו לפני שהגעת לזה הרגע… פעלו ועשו עסקנים וגבאים המשמשים בקודש לכבודך, מלאכה רבה והשקעה. מזה כיומיים טרום הניתוח, עשו הכל בכדי שלא תהיה על אם הדרך במחלקה , וכמובן איתי בחדר הניתוח שום אחות, אשה, אף התבקשנו שמסכי הטלוויזיה לא יישארו דולקים… בכדי שאתה ואנשיך הקרובים יעברו ולא יכשלו בראיית אישה, מדוע אתם כל כך מתייחסים ? אינני מבין זאת, אשמח אם תאיר לי את עיניי הרוחניות.

    טרם האיר את עיניך הגשמיות! פניו של הרבי הרצינו לרגע פנה אל נשמתו של פרופ" אשכנזי כמנתח כירורגי ולאחר דקת דומייה, העלה כבבת צחוק על פניו, כמוצא שלל רב, הנה לו הזדמנות לתקן את הטעות, ולהחזיר אחד מהנשמות האבודות ולהאיר בה באור יקרות ובמתק שפתיו פתח ואמר בדרך משל, אספר לך משל עכשיו ובו תכיר תובנה מהי ראייה רחוקה. ושאל:לא כממתין לתשובה, כי אם לתובנה.

    "האם ראית אי פעם את צורת החיים במדבר החם ועל ההרים את הבדואים? ראית מה הם לובשים? מה הם נועלים? האם נועלים מנעליים?" ענה לו פרופסור אשכנזי: "כן, הם הולכים יחפים" הוסיף הרבי ושאל: ידוע לך כי הם חיים לא בדרכים סלולות וכבישים? כי אם בין אבנים קוצים ודרדרים. הייתכן? הם עולים על שברי זכוכיות, אבנים קטנות, קוצים, דרדרים ועוד, ולרגע לא נשמעות צעקות או אנחות. הדבר אמור להיות בלתי נסבל, ואין הם נותנים לו חשיבות בכלל.

    לעומת זאת הנשים האירופאיות (כנראה זה מפני רק ששמע ולא ידע שגם בארץ זה ככה..) מקפידות ללכת עם נעלים בעלי עקביים דקים, בכל הזמנים, וחלילה וחס אם משהיא מהן תצעד על האבן גם הקטנה ביותר, ישר מרוב לחץ ועוצמת כאב תוכל היא למעוד ליפול.. ולהישבר… ואילו חלילה היא תלך יחפה, ותפסע על חפץ חד כלשהו -ישר תפצע! ואילו תפסע על זכוכית קטנה, דם יצא מרגלה העדינה.
    אמור נא לי מה ההבדל בין זו לזו?

    חייך פרופ" אשכנזי ואמר: זה ההסבר רבי יקר.. נו ..באמת מה הדמיון ? אותם הבדואים בעודם קטנים ורכים, נותנים להם להיפצע ולטפס על הרים, לאחר שנפצעים ממתינים מספר ימים , נותנים לזה להגליד, והדבר יותר עליהם לא מכביד. העור נעשה עם הזמן כסוליה עבה, וזה להם להגנה. לאחר שנתיים שלוש לא יחושו כלום, כך העור בכפות הרגלים יהיה עבה כסוליה , לא יפצעו מכזו הליכה. אם כן מה הפלא כי בערבות הימים, אינם צריכים לנעול מנעלים, לעומת זאת האשה האירופאית, אף בגיל מבוגר כשתפסע על אבן,ולו אבן קטנה, תמעד ותיפול, ויהיה צורך לחבוש את רגלה מהנגרם לה מזה המכשול, לטפל בה במשחות המרפאות ומרככות… עד שתחזיר את העור לקדמותו, כך תגן היא על עורה הרך והצעיר כמשחר ימים, הביט פרופ" אשכנזי והבין את הנמשל..

    המשיך הרבי: אני ואתה כמו הסוליה… זו של הבדואי נמצאת אצלך, ביום שהכשילו אותך… במראות אסורות, "בליברליות אדירה"… שמותר הכל לראות…. ללכת לכל חוף, מסיבה, טיולים, נתת דרור למאור עיניים, אתה מבין? אני בטוח כי בתחילת הדרך עוד בצעירותך אף נשמתך הזדעזעה ממראות אסורים, סרטים למיניהם, אין לי כל ספק שנשמתך העדינה עברה, טלטלה לא קטנה, אך אתה העדפת בגלל שלא חונכת, להמשיך להתעלם מעדינות הנפש הטבעית, והזה "בסדר" למראית.. עם נפש עדינה נולד כל ילד טהור,

    זאת חשוב מאוד לזכור. פצעת את נשמתך פעם אחר פעם, ללא מתן אפשרות רפואית, לרפא את נשמתך הכאובה, עד שברבות הימים נעשה שכבת עור עבה , החוצצת בין ליבך ובין נשמתך הרכה. הנשמה העדינה נדחקה באופן תמידי, והיא כבר לא במצבה הטבעי. נוצרה "סוליה" עבה, בין הלב העדין של נשמתך. אך הזמן עשה את שלו ונשמתך הכואבת. לרכות ולעדינות היא שואפת.

    הנמשל כאן בהחלט הובן, ענה הפרופ":" מבין אני. לכן המקום נהפך ל"איזור סטרילי" כך ביצע בחדר הניתוחים הרבי ניתוח לפרופסור הידוע, ללא כל סכין, וללא הרדמה, הניתוח עבר.. בהצלחה מרובה.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
    • כָּל יְהוּדִי אוֹמֵר בּוֹקֶר וְעֶרֶב בִּקְרִיאַת שְׁמָע "וְלֹא תָּתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זוֹנִים אַחֲרֵיהֶם" וְכָתַב רַבֵּינוּ יוֹנָה (ספר שערי תשובה השער השלישי – אות ס"ד) "וְגַם רַבִּים נוֹקְשִׁים וְנִלְכָּדִים בְּחַלְּלָם הַחוּשִׁים הַנִּכְבָּדִים, חוּשׁ הָרְאוּת, וְחוּשׁ הַשֵּׁמַע. וְנֶאֱמַר עַל חוּשׁ הָרְאוּת (במדבר טו, לט) וְלֹא תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם, הֻזְהַרְנוּ בָזֶה, שֶׁלֹּא יִסְתַּכֵּל אָדָם בְּאֵשֶׁת – אִישׁ וּבִשְׁאָר עֲרָיוֹת פֶּן יִוָּקֵשׁ בָּהֵן"

      כָּתוּב בְּאוֹרְחוֹת חַיִּים בְּשֵׁם הַ"ר יוֹנֶה אָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בְּאֵשֶׁת אִישׁ מִן הַתּוֹרָה שֶׁנֶּאֱמַר וְלֹא תָּתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם וְאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בִּפְנוּיָה כְּלוֹמַר עַל אִשָּׁה רַוָּקָה, מִדִּבְרֵי קַבָּלָה שֶׁנֶּאֱמַר בְּרִית כָּרַתִּי לְעֵינָי וּמָה אֶתְבּוֹנֵן עַל בְּתוּלָה. וְכָל הַמִּסְתַּכֵּל בְּאֵשֶׁת אִישׁ מַכְשִׁיל וּמַכְחִישׁ כֹּח יִצְרוֹ הַטּוֹב וְהוֹדוֹ נֶהְפָּךְ עָלָיו לְמַשְׁחִית.

      וְיֵשׁ אִסּוּר נוֹסַף מִן הַתּוֹרָהּ וְהוּא לְהַרְהֵר בְּאִשָּׁה כְּלוֹמַר לַחֲשֹׁב עָלֶיהָ מַחְשָׁבָה כל מחשב,ה ובפרט מחשבת תַּאֲוָה, וַאֲפִלּוּ היא פְּנוּיָה. וְחָמוּר הִרְהוּר פְּנוּיָה מִמַגַעָה שֶׁעַל הַהִרְהוּר עוֹבֵר בְּלָאו מִן הַתּוֹרָה שֶׁנֶּאֱמַר (דְּבָרִים כג י) וְנִשְׁמַרְתָּ מִכֹּל דָּבָר רַע וּפֵרְשׁוּ רַזַ"ל (ע"ז כ:) שֶׁלֹּא יְהַרְהֵר בְּיוֹם וְיָבוֹא לִידֵי טֻמְאָה בְּלַיְלָה עכ"ל (עי' שו"ע אבן העזר אות א) טָעוּת הִיא לַחְשׁוֹב שֶׁשְּׁמִירַת עֵינַיִים זֶה רַק חוּמְרָא לַחֲסִידִים, אֵלָא יֵשׁ אִסּוּר לְהִסְתַּכֵּל עַל נָשִׁים וּבְכָל מַבָּט בְּאִשָּׁה, בֵּין צְנוּעָה וְכֹל שֶׁכֵּן שֶׁאֵינָהּ צְנוּעָה, יֶשׁ אִיסּוּר מֵהַתּוֹרָה.

      יֵשׁ לָדַעַת בְּבֵרוּר בְּאֹפֶן מֻחְלָט שאֵין כָּאן חוּמְרָא וְאֵין כָּאן הַגְזָמָה אֵלָא יֵשׁ אִסּוּר מַמָּשׁ וזֶהוּ עִקָּר הַדִּין שֶאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל עַל נָשִׁים. חוֹשְׁבִים שֶׁזֶּה "מוּגְזָם" "פָנַאטִי" "רַק לְקִיצוֹנִים" אֲבָל הָאֱמֶת הִיא שֶׁכֹּל אָדָם יְהוּדִי: חִילּוֹנִי, דָּתִי, חֲרֵדִי, מְחוּיָּיב עַל פִּי הַתּוֹרָה לִשְׁמוֹר עַל עֵינָיו וְלֹא לְהִסְתַּכֵּל עַל נָשִׁים. בְּדִיּוּק כְּמוֹ שֶׁהוּא נִזְהַר שֶׁלֹּא לְהַכְנִיס לְפִיו מַאַכְלֵי אִסּוּר, וְיוֹדֵעַ שֶׁאֵין זוֹ הַגְזָמָה לְחַפֵּשׂ כַּשְׁרוּת עַל כָּל סוּגֵי הָמָזוֹן, וּכְפִי שֶׁהוּא מַקְפִּיד לִשְׁמֹר עַל הַשַּׁבָּת, וְלָצוּם בְּיוֹם כִּפּוּר, מֵנִיחַ תְּפִלִּין, וּשְׁאָר מִצְווֹת הַתּוֹרָה, בְּדִיּוּק, כָּךְ צָרִיךְ לְהִזָּהֵר בִּרְאִיוֹת שֶׁל נָשִׁים, בַּבַּיִת וּבָרְחוֹב.

      כַתָּוב בְּסֵפֶר "קַב הַיָּשָׁר" בְּשֵׁם הָאֲרִ"י הַקָּדוֹשׁ כִּי יֵשׁ עוֹף הַנִּקְרָא בְּתוֹרָה "רָאָה", וְאָמְרוּ חֲזַ"ל לְפִי שֶׁרוֹאֶה לְמֵרָחוֹק וּמַזְנֶה בְּכָךְ, וְלָכֵן הַפּוֹגֵם בְעֵינָיו וּמִסְתַּכֵּל בְּנָשִׁים עוֹנְשׁוֹ שֶׁיִּתְגַּלְגֵּל בְּעוֹף זֶה מִדָּה כְּנֶגֶד מִדָּה וְסוֹבֵל שָׁם צַעַר גָּדוֹל.

      משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
      הגב
      • אולי כדאי להסיר התמונה של הבחורה הנחמדה כדי לא להכשיל…..

        משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
        הגב
      • חוֹשְׁבִים לְעַצְמֵנוּ… "מָה כְּבָר עָשִׂינוּ הֲרֵי לֹא רָאִינוּ שׁוּם דָּבָר בְּכַוָּונָה סָךְ הַכֹּל עָבַרְנוּ בַּמִּדְרָכָה וּמִמּוּל עָבְרָה אִשָּׁה וְהִסְתַּכַּלְנוּ אָז מָה, סָךְ הַכֹּל אִשָּׁה…"
        וְכָאן הטָּעוּת הַגְּדוֹלָה בְּיוֹתֵר לַחְשׁוֹב שֶׁזֶּה שׁוּם דָּבָר מִשּׁוּם שֶהַמֹּחַ רוֹאֶה, מְצַלֵּם וקוֹלֵט הַכֹּל!!!!

        כָּל פְּרָט, אֲפִלּוּ הַקָּטָן וְהַמִּזְעָרִי בְּיוֹתֵר שֶׁבְּמַבָּט הַרִאשׁוֹן לֹא מַבְחִינִים בּוֹ אוֹ מִתְעַלְּמִים מִמֶּנוּ, בְּכָל זֹאת בְּמֹחַ הוּא מְצֻלָּם וּמְתוֹעַד וְלֹא יִשָּׁכַח לְעוֹלָם,
        וּבְנוֹסָף לְכָךְ מַשְׁפִּיעַ עַל הָאִישִׁיּוּת שֶׁל הָאָדָם וְלַכֵן כְּכֹל שֶׁרוֹאִים מַרְאוֹת אָלִימִים הוֹפְכִים לִהְיוֹת אַלִּימִים יּוֹתֵר וּכְכָל שֶׁרוֹאִים מַרְאוֹת שֶׁל פְּרִיצוּת הוֹפְכִים לִהְיוֹת פְּרוּצִים וְחֻצְפָּנִים יוֹתֵר כֵּיוָן שֶׁהַתְּמוּנוֹת וְהַמַּרְאוֹת חוֹדְרוֹת לַתַּת מוֹדַע שֶׁבַּמֹּחַ וּמַשְׁפִּיעוֹת עַל הַהִתְנַהֲגוּת.

        משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
        הגב
      • כִּי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ, לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ, וְהָיָה מַחֲנֶיךָ, קָדוֹשׁ: וְלֹא-יִרְאֶה בְךָ עֶרְוַת דָּבָר, וְשָׁב מֵאַחֲרֶיךָ

        משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
        הגב
    • אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה שֶׁאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל אֲפִלּוּ בִשְׂעָרָהּ שֶׁל אִשָּׁה הָאֲסוּרָה לוֹ וַאֲפִלּוּ לִשְׁמוֹעַ קוֹלָהּ לְכַוָּנָה שֶׁיֵּהָנֶה בָהּ אָסוּר, וַאֲפִלּוּ לְהִסְתַּכֵּל בְּבִגְדֵי צֶבַע שֶׁל אִשָּׁה, כְּלוֹמַר בִּבְגָדִים נָאִים שֶׁדַּרְכָּן לַעֲשֹוֹתָן מִבְּגָדִים צְבוּעִים אָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בָּהֶן כָּל זְמַן שֶׁמַּכִּיר הָאִשָּׁה הַלּוֹבֶשֶׁת אוֹתָן, לְפִי שֶׁמִּתּוֹךְ רְאִיַּת הַמַּלְבּוּשׁ יָבוֹא לְהַרְהֵר בָּהּ. וְהִרְחִיקוּ גַּם-כֵּן שֶׁלֹּא לִשְׁאֹל בִּשְׁלוֹם אֵשֶׁת אִישׁ כְּלָל וַאֲפִלּוּ עַל יְדֵי בַעְלָהּ (קידושין ע ב. ובתוס' שם ד"ה אין שואלין)

      כְּלָל הַדָּבָר הוּא שֶׁלֹּא יַעֲשֶׂה הָאָדָם שׁוּם דָּבָר בָּעוֹלָם הַמְּבִיאוֹ לִידֵי הִרְהוּר בַּנָּשִׁים, לֹא בְמַעֲשֶׂה וְלֹא בְדִבּוּר וְלֹא שׁוּם רֶמֶז לְקָרֵב דַּעַת הָאִשָּׁה עִם דַּעְתּוֹ יִזָּהֵר כָּל-אֶחָד וְאֶחָד לִשְׁמֹר עַצְמוֹ לְפִי מַה שֶׁיִּמְצָא אֶת גּוּפוֹ, כִּי הַשֵּׁם יִרְאֶה לַלֵּבָב (שמואל א טז ז): וּמִכָּל מָקוֹם, לְפִי הַדּוֹמֶה מִכָּל מַה שֶּׁהִזְהִירוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה אֵין אָדָם רַשַּׁאי לָזוּז מִמּוּסָרָם הַטּוֹב, וְאַף עַל פִּי שֶׁהוּא מוֹצֵא עַצְמוֹ חֲשֹוּךְ הַתַּאֲוָה קְצָת, לֹא יֹאמַר כֵּיוָן שֶׁאֲנִי מוֹצֵא עַצְמִי כֵן מַה אִכְפַּת לִי אִם אֶסְתַּכֵּל בַּנָּשִׁים, כִּי יוֹדֵעַ אֲנִי בְעַצְמִי שֶׁלֹּא יִתְעוֹרֵר יִצְרִי בְּכָךְ, שֶׁהַרְבֵּה אָמְרוּ כֵן וְנִכְשָׁלוּ. וְעַל זֶה רָמְזוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (סוכה נב, א) בְּאָמְרָם כִּי הַיֵּצֶר בַּתְּחִלָּה חַלָּשׁ מְאֹד, וְהוֹלֵךְ וּמִתְחַזֵּק עַל הָאָדָם הַרְבֵּה.

      וְאַתָּה בְּנִי הִזָּהֵר עַל זֶה מְאֹד וְאַל יַבְטִיחֲךָ יִצְרֶךָ, וַאֲפִלּוּ אִם אֶלֶף עֲרֵבִים יִתֵּן לְךְ. אֲנַחְנוּ אֵין לָנוּ לִפְרֹץ אֲפִלּוּ גָדֵר קָטָן בְּעִנְיָנִים אֵלּוּ כְּלָל, אֶלָּא לִשְׁמֹר כָּל הַהֶרְחֵקִים שֶׁהוֹדִיעוּנוּ וּבַמֶּה שֶּׁלֹּא הִזְכִּירוּ יֵשׁ עַל כָּל אֶחָד וְאֶחָד לַעֲשֹוֹת כְּפִי מַה שֶּׁיִּמְצָא אֶת גּוּפוֹ מוּכָן כְּמוֹ שֶׁאָמַרְנוּ שֶׁאִם הוּא מוֹצֵא אֶת עַצְמוֹ שֶׁצָּרִיךְ גָּדֵר אַף עַל הַמֻּתָּר יִגְדֹּר עַצְמוֹ, כְּמוֹ שֶׁמָּצִינוּ (קדושין פא, ב) אֶחָד מִן הַחֲכָמִים שֶׁאָמַר הִזָּהֲרוּ בִּי מִפְּנֵי בִּתִּי. וְאַף עַל פִּי שֶׁמֻּתָּר לָאָדָם לְהִתְיַחֵד עִם בִּתּוֹ, לְפִי שֶׁעִנְיָן זֶה קָשֶׁה מְאֹד וְיֵצֶר הָרַע חָזָק בּוֹ, עַל כֵּן צָרִיךְ כָּל אָדָם לְהַרְבּוֹת בִּשְׁמִירָה. וְאִם יַחְשֹׁב הָאִישׁ בְּפָגְעוֹ בְאִשָּׁה נָאָה כִּי גֵיהִנֹּם פָּתוּחַ בֵּין רִיסֵי עֵינֶיהָ, וּבְאֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד כָּל הַקָּרֵב אֵלֶיהָ וְיַחֲזִיר כָּל מַחְשְׁבוֹתָיו אֶל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה לֹא תִּהְיֶה לוֹ לְפוּקָה. בִּפְרָט בִימִינוֹ שֶׁלָּנוּ שֶׁהַיֵּצֶר הָרַע מִשְׁתּוֹלֵל וְהַפְּרִיצוֹת פּוֹרֶצֶת גְּבוּלוֹת לֹא נִתָּן לָּנוּ אֶלָּא רַק לִבְרֹחַ מּכלִ חֲשָׁשׁ שֶׁל נִסָּיוֹן כֵּיוָן שֶׁהַסַּכָּנָה אוֹרֶבֶת וְאֵין אֶחָד שֶׁיָּכֹל לוֹמַר לִּי זֶה לֹא יִקְרֵה כִּי בְּרִגְעֵי הַנִּסָּיוֹן כָּל אֶחָד יָכֹל לִפֹּל.

      משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
      הגב
    • אָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה שֶׁאָסוּר לְהִסְתַּכֵּל אֲפִלּוּ בִשְׂעָרָהּ שֶׁל אִשָּׁה הָאֲסוּרָה לוֹ וַאֲפִלּוּ לִשְׁמוֹעַ קוֹלָהּ לְכַוָּנָה שֶׁיֵּהָנֶה בָהּ אָסוּר, וַאֲפִלּוּ לְהִסְתַּכֵּל בְּבִגְדֵי צֶבַע שֶׁל אִשָּׁה, כְּלוֹמַר בִּבְגָדִים נָאִים שֶׁדַּרְכָּן לַעֲשֹוֹתָן מִבְּגָדִים צְבוּעִים אָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בָּהֶן כָּל זְמַן שֶׁמַּכִּיר הָאִשָּׁה הַלּוֹבֶשֶׁת אוֹתָן, לְפִי שֶׁמִּתּוֹךְ רְאִיַּת הַמַּלְבּוּשׁ יָבוֹא לְהַרְהֵר בָּהּ. וְהִרְחִיקוּ גַּם-כֵּן שֶׁלֹּא לִשְׁאֹל בִּשְׁלוֹם אֵשֶׁת אִישׁ כְּלָל וַאֲפִלּוּ עַל יְדֵי בַעְלָהּ (קידושין ע ב. ובתוס' שם ד"ה אין שואלין)

      כְּלָל הַדָּבָר הוּא שֶׁלֹּא יַעֲשֶׂה הָאָדָם שׁוּם דָּבָר בָּעוֹלָם הַמְּבִיאוֹ לִידֵי הִרְהוּר בַּנָּשִׁים, לֹא בְמַעֲשֶׂה וְלֹא בְדִבּוּר וְלֹא שׁוּם רֶמֶז לְקָרֵב דַּעַת הָאִשָּׁה עִם דַּעְתּוֹ יִזָּהֵר כָּל-אֶחָד וְאֶחָד לִשְׁמֹר עַצְמוֹ לְפִי מַה שֶׁיִּמְצָא אֶת גּוּפוֹ, כִּי הַשֵּׁם יִרְאֶה לַלֵּבָב (שמואל א טז ז): וּמִכָּל מָקוֹם, לְפִי הַדּוֹמֶה מִכָּל מַה שֶּׁהִזְהִירוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה אֵין אָדָם רַשַּׁאי לָזוּז מִמּוּסָרָם הַטּוֹב, וְאַף עַל פִּי שֶׁהוּא מוֹצֵא עַצְמוֹ חֲשֹוּךְ הַתַּאֲוָה קְצָת, לֹא יֹאמַר כֵּיוָן שֶׁאֲנִי מוֹצֵא עַצְמִי כֵן מַה אִכְפַּת לִי אִם אֶסְתַּכֵּל בַּנָּשִׁים, כִּי יוֹדֵעַ אֲנִי בְעַצְמִי שֶׁלֹּא יִתְעוֹרֵר יִצְרִי בְּכָךְ, שֶׁהַרְבֵּה אָמְרוּ כֵן וְנִכְשָׁלוּ. וְעַל זֶה רָמְזוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (סוכה נב, א) בְּאָמְרָם כִּי הַיֵּצֶר בַּתְּחִלָּה חַלָּשׁ מְאֹד, וְהוֹלֵךְ וּמִתְחַזֵּק עַל הָאָדָם הַרְבֵּה.

      וְאַתָּה בְּנִי הִזָּהֵר עַל זֶה מְאֹד וְאַל יַבְטִיחֲךָ יִצְרֶךָ, וַאֲפִלּוּ אִם אֶלֶף עֲרֵבִים יִתֵּן לְךְ. אֲנַחְנוּ אֵין לָנוּ לִפְרֹץ אֲפִלּוּ גָדֵר קָטָן בְּעִנְיָנִים אֵלּוּ כְּלָל, אֶלָּא לִשְׁמֹר כָּל הַהֶרְחֵקִים שֶׁהוֹדִיעוּנוּ וּבַמֶּה שֶּׁלֹּא הִזְכִּירוּ יֵשׁ עַל כָּל אֶחָד וְאֶחָד לַעֲשֹוֹת כְּפִי מַה שֶּׁיִּמְצָא אֶת גּוּפוֹ מוּכָן כְּמוֹ שֶׁאָמַרְנוּ שֶׁאִם הוּא מוֹצֵא אֶת עַצְמוֹ שֶׁצָּרִיךְ גָּדֵר אַף עַל הַמֻּתָּר יִגְדֹּר עַצְמוֹ, כְּמוֹ שֶׁמָּצִינוּ (קדושין פא, ב) אֶחָד מִן הַחֲכָמִים שֶׁאָמַר הִזָּהֲרוּ בִּי מִפְּנֵי בִּתִּי. וְאַף עַל פִּי שֶׁמֻּתָּר לָאָדָם לְהִתְיַחֵד עִם בִּתּוֹ, לְפִי שֶׁעִנְיָן זֶה קָשֶׁה מְאֹד וְיֵצֶר הָרַע חָזָק בּוֹ, עַל כֵּן צָרִיךְ כָּל אָדָם לְהַרְבּוֹת בִּשְׁמִירָה. וְאִם יַחְשֹׁב הָאִישׁ בְּפָגְעוֹ בְאִשָּׁה נָאָה כִּי גֵיהִנֹּם פָּתוּחַ בֵּין רִיסֵי עֵינֶיהָ, וּבְאֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד כָּל הַקָּרֵב אֵלֶיהָ וְיַחֲזִיר כָּל מַחְשְׁבוֹתָיו אֶל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה לֹא תִּהְיֶה לוֹ לְפוּקָה. בִּפְרָט בִימִינוֹ שֶׁלָּנוּ שֶׁהַיֵּצֶר הָרַע מִשְׁתּוֹלֵל וְהַפְּרִיצוֹת פּוֹרֶצֶת גְּבוּלוֹת לֹא נִתָּן לָּנוּ אֶלָּא רַק לִבְרֹחַ מּכלִ חֲשָׁשׁ שֶׁל נִסָּיוֹן כֵּיוָן שֶׁהַסַּכָּנָה אוֹרֶבֶת וְאֵין אֶחָד שֶׁיָּכֹל לוֹמַר לִּי זֶה לֹא יִקְרֵה כִּי בְּרִגְעֵי הַנִּסָּיוֹן כָּל אֶחָד יָכֹל לִפֹּל.

      ומתהלך בתומו צדיק, וד' לא יימנע טוב להולכים בתמים! והבוטח בד' חסד יסובבנו. עזרינו בשם ד' עושה שמים וארץ! ד' הוא האלוקים אין עוד מלבדו!

      משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
      הגב
  3. משרד החנוך?
    היהדות ניצחה את הפושעים שלא בקבלים ילדים מגזענות

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
    • ומה ההצלחה אם ההנהלה אומנם קבלה את הבנות הספרדיות , אך גידרה אותן בכתה נפרדת , "כיתת הספרדיות" ואת כל הבנות האשכנזיות שמה בכיתת העילית "כיתת האשכנזיות" . אז איפה הניצחון ? עובדים על כולם , כיתה לסוג ב' שיתייחסו אליהן גם כך !
      די לגיזענות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      התולעים אחרי 120 לא מבחינות בין אשכנזי לספרדי ! וכולם אחרי הכל יתנו דין וחשבון !!!!!!!!!!!!!!

      הכואב |
      הגב