משרד התקשורת :23% מהלקוחות ששינו תוכנית או עברו ספק בעקבות שיקולי מחיר, הצליחו להוזיל את חבילת האינטרנט שלהם ב-21%-50%

בדיקה של הלקוחות על התשלומים החודשיים שלהם יכולה להפחית את התשלומים לחברות התקשורת, ועדיין להנות ממוצר באיכות זהה.

משרד התקשורת פועל בשנים האחרונות להגברת התחרות בשוק האינטרנט הביתי באמצעות רפורמת השוק הסיטונאי. שר התקשורת, חה"כ דוד אמסלם, הנחה את הדרג המקצועי במשרד להכין את הדו"ח על מנת להנגיש את המידע לציבור.
להלן דוגמאות והסברים הממחישים את האפשרויות שעומדות בפני הצרכנים.

דוגמא – לקוח ישראלי המבקש להתחבר לחבילה במהירות של 40 מגה על גבי תשתית של בזק
במידה וביצע התקשרות מול בעל התשתית בנפרד ומול ספק גישה בנפרד ("חיוב מפוצל") משלם בממוצע כ-107 ₪ לחודש. בשוק סיטונאי(BSA) ישלם הלקוח בממוצע רק כ-80 ₪ לחודש!
מהנתונים שנאספו על ידי משרד התקשורת עולה כי דווקא החבילה הפחות אטרקטיבית, הן מבחינת המחיר והן מבחינת המורכבות הצרכנית, חיוב מפוצל ברשת בזק או ברשת הוט, היא החבילה הנפוצה ביותר בקרב רוכשי חבילות אינטרנט זאת למרות שחבילה זו משווקת בתעריפים גבוהים יותר בהשוואה לחלופות הקיימות כיום בשוק. כלומר: בדיקה של הלקוחות על התשלומים החודשיים שלהם יכולה להפחית את התשלומים לחברות התקשורת, ועדיין להנות ממוצר באיכות זהה.

מעבר לעידן הסיבים האופטיים
בשנתיים האחרונות מוצעות בשוק גם חבילות גלישה אולטרה מהירות במחירים דומים לחבילות המשווקות של מהירויות גלישה נמוכות בפער ניכר. המשרד פועל על מנת לייצר תנאי שוק שיאפשרו האצת קצב פרישת הסיבים בידי החברות, על מנת שנתחים יותר ויותר גדולים מהציבור יוכלו ליהנות גם מטכנולוגיה זו. אנו מצויים בתקופת מעבר בין הטכנולוגיות מנחושת – לסיב. בפרק זמן של שנתיים נפרשו רשתות סיבים אולטרא מהירותל-25% ממשקי הבית במדינת ישראל ומהדו"ח עולה כי על אף שקצב המעבר לסיבים התגבר משמעותית בשנת 2019, עדיין שיעור החיבורים רחוק מהרמה באירופה.

מסקר שערך המשרד בקרב צרכנים בתחילת 2020 עולה כי שיפור מהירות האינטרנט ומחיר טוב יותר – אלו שתי הסיבות העיקריות לשדרוג חבילת אינטרנט וכי הגורם העיקרי שלא לשדרג/לשנות את ספק האינטרנט, היא חוסר בזמן.

כמו כן עולה מהסקר כי שניים מכל שלושה משיבים מעדיפים לשלם את שירותי האינטרנט שלהם בתשלום אחד, דרך ספק השירות או ספק התשתית, וכי שליש מאלו שזוכרים כמה הם משלמים בחודש, מדווחים שגובה התשלום החודשי הוא לפחות 91-120 ₪. ממסקנות הדו"ח עולה כי ניתן בהחלט להוזיל מחירים אלו.
כשליש מהמשיבים לא יודעים לומר כמה הם משלמים בחודש על חבילת האינטרנט שלהם.

רקע
אחד מהנדבכים הבסיסיים של רפורמה זו הוא שירות BSAשהוא חבילת אינטרנט של תשתית+ספק המשווקת על ידי ספקי גישה. חבילה זו מאפשרת לספקי גישה אפשרות להרכיש לקוחות על בסיס תשתיות של בעלי תשתית ולקדם תחרות על מחירי השירות.
שירות BSA: לקוח מקבל חיבור לאינטרנט באמצעות ספק גישה לאינטרנט ) ( ISP שעושה שימוש בתשתית של חברות הוט ובזק – התשלום של הלקוח מול הספק בלבד.
ככלל המהירויות המשווקות באמצעות "שוק סיטונאי"(BSA) משווקת בתעריפים נמוכים יותר של 11%-20% בממוצע בהשוואה לסוגי חבילות אחרות, כאשר המוצר המתקבל ללקוח הוא זהה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *