מתאחדים: נשיא המדינה מוביל לממשלת אחדות – נתניהו וגנץ נפגשו בהר הרצל

במהלך טקס האזכרה לנשיא לשעבר שמעון פרס, נרשמה התחממות ביחסים בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, השניים לחצו ידיים ובנואמים נשמעו קריאות פיוס

בשעה זו מתקיים טקס האזכרה לנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל בהר הרצל, לשם הגיע ראש הממשלה ופגש בבני גנץ, נשיא המדינה ראובן ריבלין גרם להם ללחיצת יד, ובנאומו התייחס לתפקידו ולתפקיד ההנהגה בישראל בתקופה זו, נשיא המדינה אמר "אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת. אך האחריות לכך, כמו גם האחריות לכינונה של ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל במסירות לה הם ראויים מוטלת עליכם, נבחרי הציבור, ובפרט על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות".

ריבלין הוסיף "גודל השעה מחייב אותנו להתכנס מהר ככל הניתן, מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה שתוכל לשוב ולשרת את מדינת ישראל ואת העם בישראל, המצב בו אנו שרויים כבר תקופה ארוכה, בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה ביכולתה של הממשלה לפעול, ולשרת את אזרחי ישראל, וביכולתנו להתמודד עם האתגרים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים שלפתחנו".

נשיא המדינה אמר גם כי "אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות- ממשלה רחבה ויציבה, ואני מברך אותך אדוני ראש הממשלה על הצטרפותך לקריאה זו. האחריות מוטלת לפתחכם, נבחרי הציבור, ובמיוחד על ראשי המפלגות הגדולות. אזרחי ישראל אמרו את דברם הם יצאו להצביע, כשיגיעו אלי בשבוע הבא נציגי הסיעות, הם יצטרכו להסביר לי ולציבור כולו, מה בכוונתם לעשות על מנת שנזכה לראות בכינונה של ממשלה בישראל, מהר ככל הניתן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה מיד אחריו ואמר ״כשלא היתה הכרעה ברורה בבחירות לכנסת שמעון צידד באחדות העם. הוא ושמיר הסכימו לשתף פעולה, גם בבחירות האלה אין הכרעה ברורה. קורא גם לך בני (גנץ) כמצוות הנשיא. אנא נפעל גם הפעם, מציע שניפגש בהקדם האפשרי כדי לשתף פעולה להקמת ממשלת אחדות רחבה של כל המאמינים בישראל כיהודית ודמוקרטית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *