מתקרבים לגנץ? שת"פ פעולה ראשון בין ינקלביץ למקלב

לאחר שכחול לבן תמכו בהצעה למנות את גפני ליו"ר ועדת הכספים, מקלב משתף פעולה עם עומר ינקלביץ, הח"כית החרדית של כחול לבן שעלתה לאחרונה לכותרות בנוגע לקשריה ההדוקים עם בני גנץ. מוקדם יותר השבוע רמז מקלב על תכנית חירום במידה ויהדות התורה לא תצליח להרכיב קואליציה

לאחר שכחול לבן תמכו בהצעה למנות את גפני ליו"ר ועדת הכספים, מקלב משתף פעולה עם עומר ינקלביץ, הח"כית החרדית של כחול לבן שעלתה לאחרונה לכותרות בנוגע לקשריה ההדוקים עם בני גנץ.

ינקלביץ צייצה בטוויטר וכתבה:"נשיאות הכנסת אישרה לפני שעה קלה את יוזמתי יחד עם ח"כ אורי מקלב אליה הצטרפו חברי כנסת מכל סיעות הבית, לקיום דיון ציבורי דחוף במליאת הכנסת על משבר הביטוח הסיעודי בישראל. המחדל הזה שהולך ומחריף עוד יעלה לנו בחיי אדם, מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות."

יש לציין כי מקלב אמר בראיון השבוע לאחד מערוצי התקשורת כי "יש לנו תכניות לעת נעילת שער".

 

ינקלביץ פירטה על הצעת החוק בדף הפייסבוק שלה: "אני מגישה היום הצעה דחופה לסדר, בנושא הדחוף והחשוב של ביטוח סיעודי. בימים האחרונים התפרסם כי חברת הביטוח מנורה תפסיק לשווק פוליסות ביטוח סיעודיות עקב הורדת מחירי הריבית. בעקבותיה, כך פורסם, צפויות ללכת גם שאר חברות הביטוח הגדולות, שתפסקנה גם הן לשווק פוליסות ביטוח סיעודיות.
הידיעה הזו מציפה בעיה חמורה שקיימת שנים רבות, במסגרתה מדינת ישראל והביטוח הלאומי, אינם מעניקים ביטוח סיעודי מספק לאוכלוסיות קשישים וילדים שנמצאים במצב רפואי המחייב עזרה סיעודית צמודה.
כדי להבין כמה הנושא הזה חמור – הנה נתון ממרכז המידע של הכנסת: מתוך 41,501 זכאי גמלת ילדים, רק 844 קיבלו זכאות למטפל. זה פחות משני אחוזים. רובם של הילדים נותר ללא מענה!
אצל קשישים המצב חמור פי כמה. קשישים הינה הקבוצה המוחלשת ביותר באוכלוסייה (23% מתחת לקו העוני, עוד 28% בסיכון לקו העוני), מוחלשים פיזית וכלכלית, אולם עבורם לא קיים בכלל מענה של ביטוח סיעודי במסגרת ביטוח לאומי!
עד כה, המדינה גלגלה עיניים, והתייחסה לביטוח הפרטי המשלים כמענה, למרות שהוא היה רק עבור בעלי יכולות כלכליות.
כעת, כשמבטלים את הביטוחים הסיעודיים, מי ידאג לקשישים, מי ידאג לילדים הסיעודיים??
בעבר, היו בכנסת כמה יוזמות לחוק ביטוח סיעודי ממלכתי, היו גם הצעות לממן אותו באמצעות העלאת מס הבריאות בשיעור שבין חצי אחוז לשלושת רבעי האחוז. הדבר לא יצא לפועל כי האוצר התנגד.
כעת, כשחברות הביטוח הפרטיות נסוגו, אין לנו שום ברירה, מדינת ישראל חייבת לקחת אחריות על המחדל הזה, שעולה בחיי אדם!

ינקלביץ הוסיפה: "רק לפני כמה שבועות התפללנו בימי התשובה, "אל תשליכנו לעת זקנה, ככלות כוחנו אל תעזבנו", כעת – זה הזמן לראות האם אנחנו משליכים את הקשישים והחולים שלנו…
אני מגישה כאמור הצעה לסדר בעניין ומצפה לדיון מיוחד של המליאה בסוגיה החשובה הזו, שנוגעת במאות אלפי ילדים בעלי מוגבלויות וילדים בסיכון, ובקשישים בעיקר באוכלוסיות הפריפריאליות והחלשות בארץ. כולם מדברים על מחויבות חברתית, זה הזמן להראות שהיא קיימת."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *