נחל זוויתן תחתון – בריכת המשושים – מסלול מאתגר המשלב ירידה ועלייה תלולים אל עבר תצפיות מרהיבות, מי נחל זורמים ובריכת המישושים

נחל זוויתן תחתון – בריכת המשושים

מסלול מאתגר המשלב ירידה ועלייה תלולים אל עבר תצפיות מרהיבות, מי נחל זורמים ובריכת המישושים.

אזור בארץ: רמת הגולן                                          משך הטיול: 4-5 שעות

דרגת קושי: קשה                                                 אורך המסלול:  כ-5 ק"מ

סוג מסלול: משפחות, מים                                     חניה: יש

עונה מומלצת: סתיו, אביב                                     תחבורה ציבורית:

כניסה: בתשלום

דרך הגעה:

נקודת התחלה: מצומת יהודיה פונים צפונה אל כביש 87, לאחר כ- 7 ק"מ פונים שמאלה לחניון יהודיה.

נקודת סיום: נסיעה בכביש 888, כ- 2 ק"מ צפונית מזרחית ליישוב חד נס ישנו חניון 'אל קרענה' שם מסתיים המסלול.

תאור המסלול:

מתחילים בהליכה בשביל היוצא מחניון יהודיה ומסומן בסימון שבילים ירוק לכיוון מערב, דרך יער הפארק של שמורת יהודיה. לאחר כ- 2 ק"מ מגיעים אל הסתעפות שבילים, פונים מערבה בשביל המסומן בסימון שבילים אדום. לאחר כמה מאות מטרים מתחילים בירידה אל אפיקו הגדול של נחל זוויתן.

מגיעים אל אפיק הנחל וממשיכים ממנו שמאלה. לאחר כ- 300 מ' מגיעים אל בריכה גדולה ועמוקה, ובחלקה אף מחייבת שחייה.

ממשיכים בהליכה בינות לשיחי הרדוף צפופים, עד שמגיעים אל 'עין נטף' – פינת חמד מופלאה זו היא בעצם מעיין קטן הנובע ממרומי הצוק בגובה של כ- 10 מ'.

המסלול ממשיך בשביל המסומן אדום ולאחר כ- 400 מ' מגיעים אל מחוץ לאפיק של נחל זוויתן. השביל מטפס בעלייה של כ- 20 דקות, ולאחר מכן 2 ק"מ נוספים של הליכה מובילים אל האפיק של נחל משושים.

אל בריכת המשושים מוביל שביל קצר המסומן בסימון שבילים שחור, המגיע אל הבריכה לאחר כ- 150 מ'. לפני כן חוצים את האפיק באמצעות גשר מעץ. מי הבריכה הם עמוקים ומחייבים שחייה!

לאחר מנוחה קצרה, ממשיכים בהליכה בשביל המסומן באדום כ- חצי ק"מ, עד שמגיעים אל פיצול שבילים עם סימון אדום – ימינה וסימון ירוק – שמאלה. פונים מעט ימינה ולמעלה עם השביל המסומן בסימון שחור ולאחר כמה מאות מטרים מגיעים אל חניון 'קרענה', שם מסתיים המסלול.