נחשף: היטלר התעצבן ואיים להתאבד בגלל עורך דין יהודי

המקרה הזה לא היה ידוע עד שהוא התגלה לאחרונה במקרה בעיתון נישתי שדיווח עליו. הימים הם ימי טרום בחירתו של אדולף היטלר לקנצלר ולפיהרר הרייך השלישי.

אם היום עורך דין יהודי תובע על זה שכינו אותו נאצי נראה שפעם זה היה הפוך: נאצי נתבע על זה שהוא קילל עורך דין יהודי. ובכן, מפתיע במיוחד לגלות שמדובר על מנהיג הנאצים בעצמו.

המקרה הזה לא היה ידוע עד שהוא התגלה לאחרונה במקרה בעיתון נישתי שדיווח עליו. הימים הם ימי טרום בחירתו של אדולף היטלר לקנצלר ולפיהרר הרייך השלישי.

היטלר היה באותו הזמן מנהיג המפלגה הנאצית בגרמניה המתפוררת בשל הסנקציות הרבות שנבעו מהסכם ורסאי.

הכתבה הנדירה פורסמה תחת הכותרת הגדולה- "היטלר נענש ב-1000, על העליבו עורך דין יהודי" בעיתון "דואר היום" בתאריך 14.6.1932 שיצא לאור בירושלים. מדובר על עיתון שהוגדר כעיתון יומי עממי ומצויר" וכ"ביטאון יהודה העצמאית". המחיר שלו היה 5 מיל (מטבע המנדט הבריטי)

המקום: אולם בית המשפט. היטלר נקרא לתת עדות נגד עיתונאי בשם וילהם אבל, שכתב ש"תנועת הנאצים נתמכת על ידי חוגים איטלקיים פאשיסטים, לאחר שהיטלריסטים ויתרו על זכותם בטירול הדרומית".

היטלר טען שהאשמה כולה שהוטחה היא שקר ושאם הוא לא היה יכול להכחיש את זה הוא היה מתאבד בירייה.

כשהסניגור של הנאשם שאל אותו לגבי תמיכה כספית שהמפלגה שלו קיבלה מבעלי תעשיות נשק צרפתיים וצ'כוסלובקים, היטלר התרגז ואמר שהוא "לא יענה לדיבות מעליבות של עורכי דין יהודיים".

בגלל שהוא סירב לענות בית המשפט דן אותו לקנס של 1000 מארק, ונשללה ממנו הזכות להמשיך בעדות שלו.

הדבר הזה רק ממחיש את השנאה והתיעוב של היטלר ליהודים מה שהוביל בסופו של דבר לשואה ולהרג ששת מיליוני היהודים.

דואר היום (באנגלית: Palestine daily mail) היה יומון עברי שהופיע בארץ ישראל בין השנים 1919–1936, בעריכתו של איתמר בן-אב"י.

הגיליון המרתק הנוכחי שיצא ביום שלישי באותו שבוע ושהודפס ברחוב הסולל בירושלים מהווה עדות לאותה התקופה. יש גם פרסומים של שמחות כמו הודעות על מאורשים, כתבות נוספות מאותה תקופה על מה שקורה במדינות שונות וגם ברחבי ארץ ישראל, ויש גם פרסומות מיוחדות.

בנוסף, למרות שהעיתון מלפני 86 שנים המצב שלו מעולה וניתן לקרוא בו. הוא מוצע כעת למכירה בבית המכירות מדור לדור, ביום שני, 1.4.19, בשעה 17:00 , רחוב התעשיה 3, קומה 3. אזור תעשיה, רעננה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כתבה יוצאת מן הכלל!

    מעולם לא נשמעה הפרשה הזאת.
    חבל שימח שמו וזיכרו לא התאבד בזמנו.

    אברהם דרזנר |
    הגב