נחשף הנשק שהרוסים משתמשים כנגד כטב"מ ישראלים

מסוגל להרוס כמעט כל יעד

לאחרונה דווח כי ארמאטה T-14 נפרסה בסוריה כמו גם נשקים חדשים וחדשניים אחרים.

מערכת נשק הלייזר הרוסית הניידת, נחשפה על ידי נשיא רוסיה פוטין במרץ 2018. ביולי 2018, משרד ההגנה הרוסי פרסם סרטון המציג את מערכת ההגנה החדשה של נשק הלייזר הנייד Peresvet. בדצמבר 2019, הגדוד הראשון עם טילי אוונגרד ולייזרים של פרסווט יצא לתפקיד קרבי.

בינואר 2020, סוכנות העיתונאים הרוסית הודיעה כי הכוחות המזוינים הרוסים תכננו לסיים בשנת 2020, את המחקר והפיתוח (R&D) לפתח לייזר טקטי להשמדת מל"טים ומטרות שטח מוגנות קלות עבור כוחות הקרקע, חיל האוויר, וחיל הים.

המחקר והפיתוח ליצירת ג'מפר לייזר אוטומטית אלקטרונית נגד אמצעי ניטור ומכוונות אמור להסתיים בשנת 2020 עבור כוחות היבשה. העבודה נמשכת ליצירת לייזרים רבי עוצמה מסוגים שונים. היכולות של נשק לייזר פרסווט מורחבות. ניתן לשאת אותו בכלי טיס או על אוניה בשנים הקרובות.

המערכת מתוצרת רוסיה נראית דומה מאוד למערכת נשק הלייזר AN / SEQ-3 לייזר או XN-1 LaWS שפותחה על ידי חיל הים האמריקני.

נראה כי הפרסווט מבוסס על קרן אינפרא אדום ממערך לייזר במצב מוצק, שניתן לכוונן לפלט גבוה כדי להרוס את היעד או תפוקה נמוכה כדי להזהיר או לנכה את חיישני המטרה.

המערכת כולה מותקנת בחלקו האחורי של נגרר, הנגרר על ידי שלדת משאית. נשק לייזר זה מסוגל להשמיד מל"טים (כלי טיס בלתי מאוישים), טילי שיוט ומטרות אויר אחרות שטסות בגובה נמוך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *