נחשפים פרטים חדשים על ביקורו הצפוי של פוטין בירושלים

האנדרטה לזכר נופלי המצור על לנינגראד תקום במרכז ירושלים, לא רחוק בית הנשיא. המיקום המדויק שלה נמצא בדיונים בימים אלה וממתין לאישורו של ראש העיר ירושלים משה ליאון. מי שיוזם את הקמתה הוא ח״כ לשעבר לאון ליטינצקי, במימון הקונגרס היהודי האירו-אסייתי (EAJC

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נפגש אתמול (רביעי) במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. במהלך הפגישה אמר נתניהו לפוטין כי הוא עתיד לחנוך אנדרטה לזכר הרוגי המצור על לנינגראד והזמינו להשתתף באירוע. "אני רוצה לברך אותך ואת העם הרוסי לרגל יום המולדת. לא נשכח את תפקידם של רוסיה והצבא האדום במלחמה נגד הנאצים. בקרוב נחנוך אנדרטה בירושלים לזכר נופלי המצור על לנינגראד. אני מבקש להזמין אותך כאורח הכבוד שלנו שם בירושלים, אין ראוי ממך", אמר נתניהו. לכך השיב פוטין "אני אבוא".

האנדרטה לזכר נופלי המצור על לנינגראד תקום במרכז ירושלים, לא רחוק בית הנשיא. המיקום המדויק שלה נמצא בדיונים בימים אלה וממתין לאישורו של ראש העיר ירושלים משה ליאון. מי שיוזם את הקמתה הוא ח״כ לשעבר לאון ליטינצקי, במימון הקונגרס היהודי האירו-אסייתי (EAJC), ארגון המייצג עשרות קהילות יהודיות באיזור מזרח אירופה ואירו-אסיה. הפרויקט הוצג לראשונה בפני מנהיגי שתי המדינות, פוטין ונתניהו, בינואר 2017 במהלך אירוע שהוקדש ליום השואה הבינלאומי במוזיאון היהודי במוסקבה. פתיחת האנדרטה מתוכננת לחודש מאי 2019.

האלמנט המרכזי באנדרטה העשויה מפלדה הוא צורת ה'אסטלה', צורה שהייתה נהוגה בעולם העתיק ואשר גובהה גדול מרוחבה. על האנדרטה יופיעו סמלי מדינת ישראל ולנינגראד וכן כיתובים אודות גבורת הנצורים וההרוגים. בחלק המרכזי של האסטלה יופיע "נר הזיכרון" עשוי מברונזה שיהיה מואר בלילה. המשקל של האנדרטה יעמוד על 680 ק"ג, וגובהה – 8.5 מטרים. פרויקט האנדרטה מתבצע בשיתוף עיריית ירושלים ועיריית סנט פטרבורג.

ח״כ לשעבר לאון ליטינצקי מציין כי “פרויקט האנדרטה הוא הראשון בגודלו בעולם, מחוץ לרוסיה ומדינות ברית המועצות לשעבר. האנדרטה נועדה להנציח את גבורת לוחמי הצבא האדום ותושבי לנינגרד נגד הנאצים כאשר ביניהם שבעים אלף לוחמים יהודים שנפלו במצור. רעיון ההקמה הגיע משני הצדדים – מאתנו ומהממשל של סנט פטרבורג, מה שמצביע פעם נוספת על הנושאים ההיסטוריים המשותפים לישראל ורוסיה. אני גאה לקדם את הפרויקט יחד עם שותפים לדרך, בראש ובראשונה עם הקונגרס היהודי האירו-אסיה, ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת וראש עיריית ירושלים משה ליאון, ומנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי. אני מאמין כי הפרוייקט יתרום חלק משמעותי והיסטורי נוסף להידוק הקשרים בין ישראל ורוסיה והאנדרטה תשמש כמקום רשמי לחגיגות הניצחון על הנאצים בבירת ישראל, ירושלים”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *