נחת בישראל! "כרובים עליונים"

מהסבא מהשפולי, עבור דרך ה'אהבת ישראל' ועד לאדמו"ר מצאנז: כך הפך ה'זיץ' השבועי בניו יורק לאלבום מוסיקלי אותנטי שחוזר לשורשים, תוך שילוב אומנות ויצירה עדכנית בטעם של פעם • וגם: מה ליזם נדל"ן ולפרויקט מוסיקלי? • כל הפרטים

רגע לפני הימים הנוראים בישראל, בטיימינג שנראה כי אין מושלם ממנו, נחת היום בישראל אלבומו של אנשיל פרידמן, שאת לחניו מבצע ומפיק אמן הרגש מארה"ב אברהם מרדכי שוורץ בכישרונו הייחודי.

גולת הכותרות של האלבום היא אומנות אותנטית, שבשונה מהאומנות המסחרית נוצרה ברגעי האמת, תוך יצירת משמעותה חיה ועכשווית לחוויה שקיבלה ביטוי בלחן מוזיקלי.

בשונה מכל אלבום מוסיקלי אחר, הפעם לא מדובר בפרויקט שעומד מאחוריו זמר כזה או אחר המפיק אלבום, אלא בסיפורה של ההתוועדות השבועית שמקיימים פרידמן ושוורץ מידי שבוע אי-שם בארה"ב עם מי שפרידמן מגדיר "נשמות". לפעמים זה 'זיץ' חסידי ספונטני ולפעמים בסיור חיזוק בבתי חולים.

במהלך אותם 'זיצים' גילה שוורץ כי לפרידמן, שמעולם לא חשב להיכנס לעולם האומנות המוסיקלית ועוסק ביזמות נדל"ן, כישרון הלחנה נדיר, כאשר במהלך הזיצים נולדו להם שורה של שירים המבוססים כולם על ציטוטים וסיפורים מגדולי ישראל בדורות קדומים – חלקם על מילותיהם של אותם מנהיגי הדירות וחלקם עם מילים שנכתבו על סיפורי צדיקים מזה עידן ועידנים.

שוורץ לא חשב פעמיים ולאחר תקופה החל לרקום הפרויקט עור וגידים – ו"הכרובים העליונים" קיבלו משמעות חדשה באלבום מוסיקלי מושקע במיוחד, אותו מבצע ומפיק כאמור אמן הרגש אברהם מרדכי שוורץ, בלחנים יהודיים אותנטיים שנראים כאילו הולחנו בדורות הקודמים, בשילוב עיבודים וכלים מוזיקליים עדכניים.

באלבום משתתף גם הזמר והיוצר לוי פולקוביץ', שמבצע את הרצועה החמישית באלבום – "ושמחת בחגך" – בדואט מיוחד עם פרידמן ושוורץ. דואט, המסמל את החיבור בין השלושה, שעמלו יחד על הפרויקט. על העיבודים באלבום הופקדו מאסטרו יואלי דיקמן, אודי דמארי,אברימי גארארי, לייב יעקב ריגלר וחזקי ברויער.

היום כאמור, הגיע האלבום לישראל והוא מופץ בארץ ובעולם על ידי 'לחיים הפקות' של יוסף משה כהנא. האזינו לטעימות מתוך האלבום:

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. איך יכול להיות הזיידע משפולי ורבי נחמן מברסלב באותו אלבום???

    יש יותר סיכוי שנראה את גנץ ונתניהו באותה ממשלה, מאשר נראה את הצדיקים הללו יחד באותו אלבום. וד"ל

    שד יהודאי |
    הגב