ניצן הורביץ יתמודד על ראשות מרצ

העיתונאי וחבר הכנסת לשעבר, ניצן הורוביץ, הודיע היום (ב') כי החליט להתמודד לראשות מפלגת מרצ

 

העיתונאי וחבר הכנסת לשעבר, ניצן הורוביץ, הודיע היום (ב') כי החליט להתמודד לראשות מפלגת מרצ.

בהודעה שפירסם הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו, כתב הורוביץ:“החלטתי לרוץ כי ישראל החופשית והדמוקרטית שלנו נמצאת בסכנה ואני אלחם למען החופש הזה. קיבלנו מועד ב' לתקן את מה שקרה בבחירות האחרונות ולעשות שמאל חזק, ואסור לנו להחמיץ את ההזדמנות הזו״.

עוד הוסיף הורוביץ: "אנחנו שמאל ואנחנו גאים בזה כי אנחנו רוצים להיות חופשיים בארץ הזו . הרי זה הדבר הכי ישראלי שיש: "להיות עם חופשי בארצנו״ – חופשי מכפייה דתית, חופשי מחזירות חברתית, חופשי מאפלייה, גזענות וכיבוש, חופשי משחיתות. זכינו בהזדמנות לשקם את השמאל. אם לא נתעשת ונתקן, ונחבר כוחות נוספים – לא תהיה הפעם הבאה. הצטרפו אלי ונעשה את השינוי יחד”.

הורוביץ אמר היום על הודעתו: "צריך מנהיגות חזקה בשמאל כי אי-אפשר לסמוך על אף אחד אחר שיילחם באמת למען החופש שלנו כמו שמרצ ידעה להילחם – לא על ליברמן, לא על גנץ, ובטח לא על נתניהו שמוכר את הציבור החופשי למפלגות הדתיות בשביל קומבינת החסינות. זו מכירת חיסול: החרדים דורשים הפרדת נשים בהסכם הקואליציוני, סמוטריץ' והכהניסטים לא מסתפקים בסיפוח השטחים ורוצים להתנחל אצלנו בבית ולהפוך אותנו למדינת הלכה, ונתניהו הוא הגרוע מכולם כי הוא רוצה להפקיר את החינוך של הילדים שלנו בידי האנשים האלה. מרצ בראשותי תילחם עד חורמה, לא תוותר על פסיק, ותוביל את המאבק להגנת הדמוקרטיה".

בהודעה ששלח למתפקדי מרצ, כתב הורוביץ: "במרצ יש פרלמנטרים מעולים ופעילים מסורים בכל רחבי הארץ, וצריך שנהיה יותר: יותר יהודים ויותר ערבים והרבה יותר צעירים וחיילים וסטודנטים. המפלגה צריכה ויכולה לחזור לשיאים שלה, לצרף כוחות נוספים ולהיות הציר המרכזי של השמאל בישראל.״

ניצן הורוביץ, 54, יליד ראשל"צ, הורוביץ, המכהן כיו"ר תנועת ישראל חופשית, שימש כחבר כנסת בשתי קדנציות וזכור כמי שהוביל עשרות מאבקים נגד "כפייה דתית", קידם שורה של חוקים חברתיים, וזכה לאות הפרלמנטר המצטיין. הוא ייסד בכנסת את השדולה לשיוויון אזרחי ועמד בראשן. כמו כן כיהן כיו״ר הוועדה לעובדים זרים והיה חבר ועדת חוץ וביטחון.

הורוביץ מילא שורה של תפקידים בכירים בכלי התקשורת כעיתונאי, פרשן, ויוצר דוקומנטרי. הוא היה פעיל בולט בארגונים חברתיים, סביבתיים, וארגוני זכויות אדם. על עבודתו העיתונאית והסביבתית זכה בפרס ״פראט״. הורוביץ הוא עורך דין בהכשרתו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *