ניקוי בריכה ביתית – כך תעשו זאת נכון

עד לפני שנים לא רבות, בריכה ביתית נחשבה למותרות שרק יחידי סגולה יכלו להרשות לעצמם להחזיק בה. אולם, עם התפתחות הטכנולוגיות ויצירתם של חומרי גלם חדשים, בימינו, בריכת ילדים קטנה בחצר או בגינה היא דבר שאותו ניתן לראות לא רק בכל בית פרטי צמוד קרקע, אלא גם, במקרים רבים, בחודשי הקיץ, גם בחצרות ובמדשאות של בניינים משותפים רבים

זה נחמד ומהנה עבור הילדים בחודשי הקיץ, אבל, אנחנו, ההורים, קצת פחות נהנים מכך. א. מכיוון שאין לנו מספיק זמן פנוי כדי ליהנות מהשהיה בבריכה, ו-ב. מאחר ותחזוקת הבריכה (בריכת ילדים או בריכה גדולה יותר, אין כאן שום הבדל) נופלת עלינו. מה שאומר שאנחנו אלה שממלאים אותה במים, מתחזקים אותה במשך כל זמן היותה מלאה, וגם, לקינוח, נאלצים להיות אלה שמרוקנים אותה מהמים שבה.

גודל הבריכה מכתיב את אופן תחזוקתה וגם את הקלות בה היא נעשית

כמובן שכאשר מדובר על אותן גיגיות גדולות המתחזות לבריכת ילדים, אין בעיה – המילוי והריקון נעשים בקלות יחסית (דלי או צינור שאיבה מספיקים) והם יכולים להיעשות מספר פעמים בשבוע לאורך הקיץ. האתגר מתחיל כאשר מדובר על הבריכות הגדולות יותר, שאורכן יכול להגיע גם למספר מטרים. שם, המילוי, הריקון והניקוי השוטף המתבצע בין לבין, הופכים למאתגרים הרבה יותר. בעיקר, לאור העובדה שאי הקפדה עליהם עלולה ליצור מפגע תברואתי סביבתי (יתושים וכד') או להוות סכנה לבריאות הטובלים בהן. אם כן, מהן הפעולות אותן יש לבצע לפחות אחת לשבוע, על מנת לשמור את הבריכה נקייה ותקינה?

הפעילות השבועית המומלצת במסגרת תחזוקת הבריכה שלכם

  • ניקוי העלים הצפים מעל פני הבריכה והעלים מסלי העלים.
  • ניקוי פס השומן מדופן הבריכה (קו פני המים) תוך שימוש בסקוטש ברייט עדין ובטיפת נוזל ניקוי (על פי המלצות יצרן הבריכה).
  • בדיקת רמות הלחץ הקיימות במסנן ושטיפתו, במידה ויש צורך בכך.
  • בדיקת רמת כלור ו-PH ואיזונן, במידה וקיים צורך בכך.
  • ניקוי קרקעית הבריכה מהלכלוך ששקע והצטבר בה בשימוש במטאטא – יונק או במנקה אוטומטי.
  • במכשירי כלורינטור אוטומטיים יש לוודא כי כמות הכלור הנדרשת אכן נקלטה במים.
  • בבריכות הממוקמות ליד או מתחת לעצים נשירים, יש צורך להקפיד על כיסוי הבריכה בעת שלא נעשה בה שימוש, או על תדירות גבוהה יותר של ביצוע הניקיון התחזוקה.

למרות שלכאורה, בחירת בריכה לחצר תלויה, במידה רבה, בכמות העבודה אותה אתם מוכנים להשקיע בתחזוקתה. אבל, בינינו?

אותן חצי שעה או שעה שבועית של ניקוי ותחזוקה שאתם מקדישים, בטלה בשישים מול הכיף שבזמן של הישיבה בבריכה משלכם, בשעות בין הערביים או הערב בקיץ!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *