נכדו של רבין תקף את נתניהו בטקס לזכר סבו: "לך לביתך"

ברחבי ישראל היו מי שחגגו את הטקס לזכרו של יצחק רבין שנרצח לפני 24 שנה. הטקס הממלכתי הפך עד מהרה  לבמה להתנגחות לאחר שנכדו של רבין תקף את ראש הממשלה

ברחבי ישראל היו מי שחגגו את הטקס לזכרו של יצחק רבין שנרצח לפני 24 שנה. הטקס הממלכתי הפך עד מהרה  לבמה להתנגחות לאחר שנכדו של רבין תקף את ראש הממשלה.

תחילה נשא דברים נשיא המדינה רובי ריבלין, "זה לא יום להתקרבנות של אף אחד ואף קבוצה, אלא יום של לקיחת אחריות משותפת שמבוססת על זיכרון משותף: זיכרון הרצח וזיכרון התהום האורבת תחתיו", הבהיר ריבלין. "נכון יהיה ללמד את הדור שלא זוכר את נובמבר 95' גם על חייו של רבין: לוחם, משחרר ירושלים, רמטכ"ל צה"ל, מנהיג, איש ציבור, לוחם אמיץ ורודף שלום. מדי שנה מתריעים ביום הזה מפני שנאת חינם ומלחמת אחים, מפני הסתה, מפני אלימות המפוררת את יסודות הדמוקרטיה. רק אנחנו נחליט אם ליישם את הלקח. רק ההיסטוריה תעיד אם למדנו".


לאחר מכן  עלה ראש הממשלה נתניהו. "כיבדתי אותו וידעתי שהוא פעל לפי מצפונו, הוא היה פטריוט ישראל בלב ובנפש", אמר כל ראש הממשלה המנוח. "גם אני, כמנהיג האופוזיציה, פעלתי על פי צו מצפוני: הצעתי את הגישה שאמרה אסור למסור לפלסטינים שטחים שישמשו אותם כבסיסי תקיפה נגדנו".

"הוויכוח היה תקיף ולגיטימי, ואני אומר – הכרחי. מה שלא היה לגיטימי זה לכנות את רבין בוגד או רוצח, זה לא היה לגיטימי בעליל", הדגיש. "אני שומע את הטענה שחבר קנאים מתוך המחנה קרא כך ליצחק רבין, אני עמדתי בצד ושתקתי ולא הגבתי, אפילו עודדתי. שמעתי את הדברים גם פה ליד קברו של רבין בצורה מפורשת ומרומזת כמעט בכל אזכרה – אבל שקר שחוזרים עליו פעמים רבות אינו הופך לאמת".

"הנה מה שאמרתי אז מעל אין ספור במות: 'רבין לא בוגד. הוא טועה, אבל לא בוגד. יש לנו עסק עם יריבים פוליטיים, לא אויבים. אנחנו בני עם אחד'. חודש לפני הרצח אמרתי: 'תופעת כינוי מנהיגים בישראל בוגדים או רוצחים – אלה דברים שהיו פסולים תמיד ואנחנו מגנים זאת בכל פה'".

לאחר ראש הממשלה עלה לנאום יונתן בן ארצי, נכדו של רבין -שבלי בושה כינה את ראש הממשלה 'היוצא'  "שנות שלטון רבות גרמו לכם לשכוח מה זה להיות בן אדם. קחו אחריות על מעשיכם. אם דבק בכם רבב – זוזו הצידה. תפרשו מתפקידכם. לכו לביתכם והתמודדו עם הטענות האישיות נגדכם. אם תנוקו – תוכל לחזור"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *