נכנעו? השבת לא חולקו דו"חות באשדוד

החילונים באשדוד מסמנים ניצחון. לטענתם, בשבת האחרונה לא חולקו דו"חות בעיר

על פי המטה של הציבור החילוני, שנאבק על פתיחת החנויות בשבת בעיר אשדוד, לטענתם לא חולקו בשבת האחרונה דו"חות בעיר באזור הביג הפתוח בשבת רח"ל.

"המטה להחזרת אשדוד לתושבים", כתב במסמך שהפיץ הבוקר: "מסתבר שהלחץ של התושבים כן עובד. אחרי חודש של הפגנות ומחאות, ראש העיר הבין שיש תושבים באשדוד וזו השבת הראשונה מזה חודש שלא חולקו קנסות במתחמי הביג והסטאר סנטר".

בהמשך נכתב עוד, "לא ידוע לנו על עוד מקומות נוספים שממוקמים באזורים אחרים אם קיבלו או לא. יחד עם זאת, לא ננוח ולא נשקוט עד שיתוקן חוק העזר העירוני".

כזכור, חשפנו כאן ביום חמישי את מאבקם של חברי המועצה החילונים שנאבקים נגד הציבור החרד בנושא השבת.

סגן ראש העיר בוריס גיטרמן קרא בפוסט שהעלה בפייסבוק "למלחמה נגד התחרדות העיר", כלשונו. "אני, בוריס גיטרמן, יו"ר סיעת 'קהילת אשדוד', חבר מועצת העיר משנת 2003 וסגן ראש העיר משנת 2008, פונה לכל ראשי התנועות החילוניות באשדוד וקורא לכולם לאחד כוחות במלחמה נגד התחרדות העיר. בחירות 2018 הינן הסיכוי היחיד שלנו למנוע ביסוס של דיקטטורה חרדית בעיר.

"הציבור החילוני, המהווה רוב מוחלט, מפולג לרשימות שונות שלא מצליחות לאחד כוחות. אבל לכולנו מטרות דומות ועל מנת להשיגן אנו חייבים לייצר בלוק חילוני אחיד במועצה הבאה, קואליציה של הכוחות החילוניים – ללא חברי מועצה חרדים", כך הציע.

במקביל, חבר המעוצה עו"ד נועם שמיר מכתב חריף, מסית לא פחות, וכך כתב, תחת הכותרת: "זאת העת להחריף את המאבק ולקיימו בתוך רובע ז'".

וזה לשון המכתב: "הניחו לי לפעול בהידברות ובאחריות בהשבת השקט לעירנו האהובה", כך הצהיר ראש העירייה, אך המשיך לשלוח פקחים יהודים בשבת לחלק התראות לבעלי העסקים במתחם ביג וסטאר סנטר".

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. באמצע השבת: הקבינט התכנס הכנסת לישיבת חירום. שומו שמים - הכנס לישיבת חירום בכנסת - זה חילול שבת ברבים!!! "התורה אוסרת לחלל שבת" ומחלל שבת עונשו מוות. כדכתיב... שֵׁשֶׁת יָמִים תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יִהְיֶה לָכֶם קֹדֶשׁ שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן לַד' כָּל הָעֹשֶׂה בוֹ מְלָאכָה יוּמָת. וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ. אך את-שבתותיי, תשמורו: כי אות היא ביני וביניכם, לדורותיכם--לדעת, כי אני ד' מקדשכם. ושמרתם, את-השבת, כי קודש היא, לכם; מחלליה, מות יומת--כי כל-העושה בה מלאכה, ונכרתה הנפש ההיא מקרב עמיה. ששת ימים, ייעשה מלאכה, וביום השביעי שבת שבתון קודש, לד'; כל-העושה מלאכה ביום השבת, מות יומת. ושמרו בני-ישראל, את-השבת, לעשות את-השבת לדורותם, ברית עולם. ביני, ובין בני ישראל--אות היא, לעולם: כי-ששת ימים, עשה ד' את-השמיים ואת-הארץ, וביום השביעי שבת ויינפש. ממש מענין לדעת שעובדה היא שאחד משני המקרים היחידים שהוזכרו בתורה, שבהם הוציאו אדם להורג קשור לחילול שבת בפרהסיא. שנאמר (במדבר טו, לב-לו): "וַיִּהְיוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל בַּמִּדְבָּר וַיִּמְצְאוּ אִישׁ מְקֹשֵׁשׁ עֵצִים בְּיוֹם הַשַּׁבָּת. וַיַּקְרִיבוּ אֹתוֹ הַמֹּצְאִים אֹתוֹ מְקֹשֵׁשׁ עֵצִים אֶל מֹשֶׁה וְאֶל אַהֲרֹן וְאֶל כָּל הָעֵדָה. וַיַּנִּיחוּ אֹתוֹ בַּמִּשְׁמָר כִּי לֹא פֹרַשׁ מַה יֵּעָשֶׂה לוֹ. וַיֹּאמֶר ד' אֶל מֹשֶׁה מוֹת יוּמַת הָאִישׁ רָגוֹם אֹתוֹ בָאֲבָנִים כָּל הָעֵדָה מִחוּץ לַמַּחֲנֶה. וַיֹּצִיאוּ אֹתוֹ כָּל הָעֵדָה אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה וַיִּרְגְּמוּ אֹתוֹ בָּאֲבָנִים וַיָּמֹת כַּאֲשֶׁר צִוָּה ד' אֶת מֹשֶׁה". כפי הנראה באה התורה ללמדנו במעשה זה עד כמה חמורה פגיעתו של מחלל שבת בפרהסיא ... עוד ביחס לחומרת חילול השבת אמרו בזוהר (ח"ב קנא, א), שבשעה שיום השבת מתקדש, אש הגיהנם מסתלקת מן הרשעים, חוץ מאותם רשעים שלא שמרו שבת לעולם שנענשים גם בשבת. הראב"ד הרב משה שטרנבוך שליט"א הביא בשם בעל ה"ויואל משה" מסאטמר זצוק"ל כי "אמנם אמת הדבר שכיום אין לנו קיום דין סקילה בפועל על מחללי שבת, אבל גם בזמנינו יש לזכור שמעיקר הדין יש עונש סקילה למחלל שבת". וציין הראב"ד כי "הנפקא מינה הינה לענין כאשר רואים יהודי מחלל שבת רחמנא ליצלן הרי שההסתכלות הנכונה שראוי להסתכל עליו הינה - שיהודי זה חייב סקילה כפשוטו". וסיים באומרו כי "על ידי זה נדע להתרחק ממנו ושלא להיות חלילה מושפעים ממנו ומטומאתו". ולכן חייבים להתרחק מכל אלו שמחללים שבת. מעלת השבת גבוהה עד מאוד, ושמירת השבת מעידה על אמונתנו בבורא, שברא את העולם ונח ביום השבת. משה רבנו לימד אותנו, שחובת ידיעת הלכות שבת קודמת לכל, והיא המצוה הראשונה שעליה מזהיר את עם ישראל אחרי שירד ממהר סיני. חכמים אומרים שאם יזכו ישראל לשמור את השבת בקדושה ובטהרה נזכה לראות את המשיח ולהגיע לעולם הבא.

    באמצע השבת: הקבינט התכנס הכנסת לישיבת חירום.
    שומו שמים – הכנס לישיבת חירום בכנסת – זה חילול שבת ברבים!!!
    "התורה אוסרת לחלל שבת" ומחלל שבת עונשו מוות. כדכתיב…

    שֵׁשֶׁת יָמִים תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יִהְיֶה לָכֶם קֹדֶשׁ שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן לַד' כָּל הָעֹשֶׂה בוֹ מְלָאכָה יוּמָת. וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ. אך את-שבתותיי, תשמורו: כי אות היא ביני וביניכם, לדורותיכם–לדעת, כי אני ד' מקדשכם. ושמרתם, את-השבת, כי קודש היא, לכם; מחלליה, מות יומת–כי כל-העושה בה מלאכה, ונכרתה הנפש ההיא מקרב עמיה. ששת ימים, ייעשה מלאכה, וביום השביעי שבת שבתון קודש, לד'; כל-העושה מלאכה ביום השבת, מות יומת. ושמרו בני-ישראל, את-השבת, לעשות את-השבת לדורותם, ברית עולם. ביני, ובין בני ישראל–אות היא, לעולם: כי-ששת ימים, עשה ד' את-השמיים ואת-הארץ, וביום השביעי שבת ויינפש.

    ממש מענין לדעת שעובדה היא שאחד משני המקרים היחידים שהוזכרו בתורה, שבהם הוציאו אדם להורג קשור לחילול שבת בפרהסיא. שנאמר (במדבר טו, לב-לו): "וַיִּהְיוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל בַּמִּדְבָּר וַיִּמְצְאוּ אִישׁ מְקֹשֵׁשׁ עֵצִים בְּיוֹם הַשַּׁבָּת. וַיַּקְרִיבוּ אֹתוֹ הַמֹּצְאִים אֹתוֹ מְקֹשֵׁשׁ עֵצִים אֶל מֹשֶׁה וְאֶל אַהֲרֹן וְאֶל כָּל הָעֵדָה. וַיַּנִּיחוּ אֹתוֹ בַּמִּשְׁמָר כִּי לֹא פֹרַשׁ מַה יֵּעָשֶׂה לוֹ. וַיֹּאמֶר ד' אֶל מֹשֶׁה מוֹת יוּמַת הָאִישׁ רָגוֹם אֹתוֹ בָאֲבָנִים כָּל הָעֵדָה מִחוּץ לַמַּחֲנֶה. וַיֹּצִיאוּ אֹתוֹ כָּל הָעֵדָה אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה וַיִּרְגְּמוּ אֹתוֹ בָּאֲבָנִים וַיָּמֹת כַּאֲשֶׁר צִוָּה ד' אֶת מֹשֶׁה". כפי הנראה באה התורה ללמדנו במעשה זה עד כמה חמורה פגיעתו של מחלל שבת בפרהסיא …

    עוד ביחס לחומרת חילול השבת אמרו בזוהר (ח"ב קנא, א), שבשעה שיום השבת מתקדש, אש הגיהנם מסתלקת מן הרשעים, חוץ מאותם רשעים שלא שמרו שבת לעולם שנענשים גם בשבת.

    הראב"ד הרב משה שטרנבוך שליט"א הביא בשם בעל ה"ויואל משה" מסאטמר זצוק"ל כי "אמנם אמת הדבר שכיום אין לנו קיום דין סקילה בפועל על מחללי שבת, אבל גם בזמנינו יש לזכור שמעיקר הדין יש עונש סקילה למחלל שבת". וציין הראב"ד כי "הנפקא מינה הינה לענין כאשר רואים יהודי מחלל שבת רחמנא ליצלן הרי שההסתכלות הנכונה שראוי להסתכל עליו הינה – שיהודי זה חייב סקילה כפשוטו". וסיים באומרו כי "על ידי זה נדע להתרחק ממנו ושלא להיות חלילה מושפעים ממנו ומטומאתו". ולכן חייבים להתרחק מכל אלו שמחללים שבת.

    מעלת השבת גבוהה עד מאוד, ושמירת השבת מעידה על אמונתנו בבורא, שברא את העולם ונח ביום השבת. משה רבנו לימד אותנו, שחובת ידיעת הלכות שבת קודמת לכל, והיא המצוה הראשונה שעליה מזהיר את עם ישראל אחרי שירד ממהר סיני. חכמים אומרים שאם יזכו ישראל לשמור את השבת בקדושה ובטהרה נזכה לראות את המשיח ולהגיע לעולם הבא.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב