נסראללה הזהיר: "חיילי ארה"ב יחזרו בארונות"

יומיים לאחר חיסולו של קסאם סולימני המפקיד הבכיר ביותר במשמרות המהפכה, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום (ראשון) לראשונה מאז חיסולו בטקס שנערך בשכונת דאחייה בבירות והזהיר את ארה"ב: "יום מותו מסמל עידן חדש באיזור"

יומיים לאחר חיסולו של קסאם סולימני המפקיד הבכיר ביותר במשמרות המהפכה, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם היום (ראשון) לראשונה מאז חיסולו בטקס שנערך בשכונת דאחייה בבירות. "סולימאני היה מפקד דגול", ספד נסראללה. "ביום חמישי בלילה מטרתו הוגשמה – והוא הפך לשאהיד, אני מברך אותו על כך. יום מותו מסמל את תחילתו של עידן חדש באזור כולו". נסראללה הזהיר "כאשר ארונותיהם של החיילים האמריקאים יתחילו לחזור לארה"ב, טראמפ וממשלו יבינו שאיבדו את האזור.

מזכ"ל חיזבאללה הזהיר את הממשל האמריקני: "אני אומר לפומפאו היום, תראה את ההמונים שיצאו להלוויה של סולימאני – זאת העוצמה של איראן. המטרה עכשיו – היא לסלק את הכובש האמריקני מעיראק בכלל. ההתנגדות העירקית לא תאפשר לאף חייל אמריקני להישאר בעירק".

"אם מתכננת כל חיסול אחר, ולא סולימאני – לא היה כזה אפקט. סולימאני הוא מעבר לאיראן- הוא עניין של כל אומת המוסלמים. איראן היא לא מדינה שחותרת תחת הערבים", אמר. "להיפך, היא לא רוצה כלום מהערבים. היא רק מעוניינת בטובת האזור. היא לא צריכה אף אחד שיעזור לה בנקמה- היא יכולה לעשות זאת בעצמה".

"טראמפ הורה לבצע את החיסול – את הפשע הזה", המשיך. "אין שום שאלה – הנשיא האמריקני הוא זה שנתן את פקודת החיסול. ניסו לחסל את סולימאני בעבר מספר פעמים, אבל נכשלו". נסראללה ביקש להבהיר לשומעיו: ארה"ב לא תיתן לאף מדינה באזור להתפתח אלא אם כן תהיה משרתת שלה. הנשיא האמריקני מנסה להפוך את עירק למדינת חסות. תבוסת דאע"ש הראתה את הפנים האמיתיות של אמריקה – רק רוצה לנצל את עירק, ולא באה כדי להביס את דאע"ש".

"אמצעי התקשורת האמריקנים הכינו את הבמה לחיסולו של סולימאני כשהעלו אותו לכותרות אצלם בתקופה האחרונה. הוא היה דמות מרכזית במאבק על פלסטין, והוא זה שקידם את פרויקט הטילים המדויקים". על ישראל אמר, כי ישראל החשיבה את סולימאני הדמות המסוכנת ביותר מאז תחילת קיומה.

נסראללה כינה את התקיפה של סולימאני כ"ברברית": "כזו שחיסלה אותו לחלוטין, עד שאי אפשר היה לזהות את הגופה".

"טראמפ הורה לבצע את החיסול – את הפשע הזה", אמר נסראללה. "אין שום שאלה – הנשיא האמריקני הוא זה שנתן את פקודת החיסול. ניסו לחסל את סולימאני בעבר מספר פעמים, אבל נכשלו".

נסראללה הבהיר כי ארה"ב לא תיתן לאף מדינה באזור להתפתח אלא אם כן תהיה משרתת שלה. הנשיא האמריקני מנסה להפוך את עירק למדינת חסות. תבוסת דאע"ש הראתה את הפנים האמיתיות של אמריקה – רק רוצה לנצל את עירק, ולא באה כדי להביס את דאע"ש".

"אמצעי התקשורת האמריקנים הכינו את הבמה לחיסולו של סולימאני כשהעלו אותו לכותרות אצלם בתקופה האחרונה. הוא היה דמות מרכזית במאבק על פלסטין, והוא זה שקידם את פרויקט הטילים המדויקים". בנוגע לישראל אמר, כי ישראל החשיבה את סולימאני הדמות המסוכנת ביותר מאז תחילת קיומה.

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני פומפאו התייחס לחיסולו של סולימאני: "ההערכה המודיעינית לגבי מיקומו של סולימאני הייתה ברורה, והעולם בטוח יותר עכשיו, בוודאות. ארה"ב תגיב בצעדים מידתיים כנגד דרג מקבלי ההחלטות שמחפשים לתקוף מטרות אמריקניות, ואין לי ספק שההנהגה האירנית קיבלה את המסר בצורה ברורה. יש לנו את הסמכות המלאה לעשות את מה שעשינו", אמר פומפאו. "ממשל טראמפ ימשיך לעדכן את הקונגרס בהתפתחויות במזרח התיכון"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *