"נשות הכותל":תפילה בכותל – ביקורת נוקבת על נשות הפרובוקציה

מאת: הרב מרדכי צבי
ומה בעצם רצו אלה להוכיח * שאפשר לכופף את החוק וגם להכריח * ואולי יש כאן חשבונות אחרים שלא יעלו על הדעת * נראה שיד בעלי הממון הם גם בעלי הדעת * הרב מרדכי צבי בתפילת ביקורת נוקבת על נשות הכותל

עוד לא נדמה הצפירה לזכר קרבנות השואה / ועדיין בלבנו בוערת אש המשואה/ הטקסים פושטים צורה ולובשים צורה / מזכרון חללי השואה והגבורה/ ליום הזכרון לחללי צהל שנפלו במערכות ישראל/ ומשם לחגוג את יום עצמאות הס"ה של מדינת ישראל/ נישא תפילה נביע תקוה ונגמור את ההלל / לא-ל יתברך נודה ונצא לרחוב העיר / ויחדיו בחוצות ירונו הזקן והצעיר //

ובתוך כל ההמולה ששמחה ועצב משמשים בה בערבוביה/ עדים אנחנו לעוד סוג של שערוריה/ נשים ידועות מקרב עם ישראל/ באו לשריד המקדש בשם חופש הדיבור ותורת ישראל/ נעטפו בטליתות והניחו תפילין/ ואולי מישהו שילם להם טבין ותקילין/ בקבוצה גדולה ומתריסה עמדו מול הרחבה / והחליטו שלהתעטף בטלית ולהניח תפילין היא עליהם כחובה/ ונראה שגם עם מצות שהזמן גרמא/ אפשר לשגע את כולם ולעשות מהומה/ ועדיין לא בדיוק מובן על מה ולמה/ הלזאת תקרא סובלנות או שמא אלו פירות הקידמה/

ומה בעצם רצו אלה להוכיח/ שאפשר לכופף את החוק וגם להכריח/ במקום לשאת למרום תפילה זכה וצלולה/ צווחות הן ככרוכיה ומעצמן עושים חוכא ואיטלולא/ ואולי יש כאן חשבונות אחרים שלא יעלו על הדעת/ נראה שיד בעלי הממון הם גם בעלי הדעת/ והשמעת הדעות המופרכות מכל וכל/ ובסופו של דבר יתברר הכל/ ועוף השמים יוליך את הקול/ שאכן הוא הכסף אשר יענה את הכל//

יהיו אלו אשר יטענו שמאז ומני קדם היה מקום לנשים ליד הכותל/אכן כך היה כשלא היה חוק והעיר תל אביב היתה רק תל/ החצר הקטנה שסביבה הצטופפו הבתים הקטנים/ כשהעיר היתה תחת שלטון העותומנים/ הכל היה צפוף ומוזנח מאות בשנים / וחשבנו שבזמן הבריטים יוקל לנו מעט/ אבל זה גם המשיך בתקופת ה"מנדט"/ לתאר את המצב אי אפשר / ואפשר לשאול את אלה שתקעו אז בשופר/ לעולם לא יהיה מובן/ אבל זה היה גם בגלל ה"ספר הלבן"/ איסור תקיעה או הבאת כסאות/ איסור התקהלות או העמדת מחיצות/ אבל אי אפשר לדמות את התנאים/ באותם ימים באו יהודים לשפוך את צקון לחשם אל בורא עולמים/ מן הצד או מאחור עמדו או ישבו כמה נשים עטופות בצעיפים / בצורה הצנועה כיאה וכראוי למקומות הקדושים/ החזיקו בידיהן סידור תפילה או שננו בעל פה / תפילה להצלחה או על מישהו הזקוק למרפא/ כל התהליך היה בשתיקה ובהבנה /

ונשאל למה למחות בפניהן/ הרי יש תקדימים למעשיהן/ וכי בנותיו של שאול המלך או רש"י לא הניחו תפילין/ וכי אשתו של יונה הנביא שונה מהן כשעלתה לרגל וחכמינו לא היו מוחין/ אלא יש להבין דבר בסיסי/ ואין כאן לא פיקנטריה ולא לשון הרע עסיסי/ פשוט מאד והמעמיק יראה נכוחה/ שיש וחכמים מצאו לנכון למחות או היתה דעתם נוחה/ אם הכוונה היא מעלין בקודש בנוסף לקיום המצות החיוביות/ יהיה קשה למנוע עשייה בידי הנשים הצדקניות/

אך דא עקא שלא קשה לראות בעליל/ שזאת התרסה וצורה של תרגיל/ לקעקע את הממסד הקיים מתוך ידיעה / ואפשר להביא הוכחות לזה ולהרחיב היריעה / וכבר הזכרנו בראשית המאמר ומעלה אני חשד /שמישהו בכל הסיפור הזה נשמע משוחד/ וכי נוכל להעיד עליהן אמת ובתמים/ שפיהן וליבן שווים וזה מעשה תמים/ הרי מטבע הדברים הדברים יעוררו סערה בקרב הציבור/ והאם צעקות ועתונות ושערוריות עדיפות על דיבור/ כל ההסברים וכל הטענות/ לא יכסו את המגמה והכוונות/ ויש מי שעוד יקרא לזה חוסר הבנות/ ולא יהיה למי למה ואיך לענות/ מדוע ,אני שואל, להרוס במקום לבנות/ וכי על ידי זה נוכל את בית המקדש לבנות/

וכי אחרי ששים וחמש שנה של עצמאות / של עבודה פוריה ומאמץ ללא לאות/ נוכל לומר שכל עם ישראל התאחד סביב הדגל/ והכל על מקומו בא בשלום וכבר עולים לרגל/ עולים בימין ויורדים בשמאל בשערי חולדה/ וכולם מתפללים בשמחה בגיל וברעדה/ ויש לזכור שגם אז עשו הפרדה/ וכיום, כשיעמוד המבקר בשערי המקדש / תלוי הוא בחסדיו של שומר הפשפש/ בעוד התיירים הזרים עולים באין מפריע / יהודי שעולה ולמקום המקדש מגיע/ נשאל שאלות על ידי איזה זקיף/ בנימה חוקרת ובקול תקיף/ שאלות שנראות כמס שפתיים / וגם מצמידים לו שומר שיבדוק את תנועת השפתיים / כאילו שואל הוא שאלה מן המנין/ מה עניין ליהודי אצל זה הבנין/

אנא מכן "נשות הכתל" החשובות/ למה לבוא בסיסמאות נבובות/ אכן חשוב להתפלל גם ערבית ושחרית ותפילות אחרות/ אבל יש לזכור את הרושם שישאר לדורות/ דאגו לטובת כל עם ישראל/ ויחד נמשיך לצפות ולהתפלל לבוא הגואל.

הרב מרדכי צבי יליד ירושלים, שירת כרב צבאי בצה"ל כמורה וכרב בארץ ישראל בארה"ב, קנדה ואוסטרליה, כעת בטורונטו שבקנדה.

http://dossim.com/ContentPage.aspx?item=610

"תחת הרשיון http://creativecommons.org/licenses/by/2.5/il/deed.en_US"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.