נשים חרדיות רצות בוורוד

קבוצות ריצה ומרוצים של ק"מ בודדים וארוכי טווח כבר תפסו תאוצה בכל המגזרים. אבל מירי פורסט הביאה את הטרנד – לנשים החרדיות

רגע אחרי החגים, כשכולם הגיעו ליום שאחרי ואין יותר לאיפה לברוח מהמחויבויות שכבר התחייבנו להן, הנה הגיעה השעה: זה הזמן להתחיל לעבוד על גוף שלנו.

ובדיוק בשביל זה פגשתי את מירי פורסט (33) מ"גוף בריא" לשיחה על ריצה, בריאות ואיך הפכה תחביב לעסק רציני.

את קבוצות הריצה מירי התחילה לפני 5 שנים, כאשר התחילה לרדת במשקל וראתה שהכושר הפך לריצה והיא משילה ק"ג רבים ממשקלה. התחביב הפך מהר מאוד לרצות לרוץ במרוצים שונים, וכשהגיעה מירי למרוצים ראתה שכמעט אין נשים דתיות או חרדיות בין הרצות. וכשהיא הצליחה להגיע ולהשיג את המטרות שלה, היא לא ראתה סיבה אחרת למה לא כולן יכולות להצליח בריצה ולהדביק את כולן בחיידק שלה. "רצתי כבר בפריז ובניו יורק במרוצים שונים ואני רוצה לעשות מרוצי נשים בעולם, אחרי בארץ כבר עשיתי".

איך מקימים עסק מתחביב מצליח?

"כשהבנתי שאין נשים במרוצים, החלטתי להפוך את התחביב למקצוע, ולכן הלכתי ללמוד במכון וינגייט אימוני ספורט וב-2010 פתחתי את קבוצת הריצה הראשונה שלי. פרסמתי בפייסבוק ובין חברות מי רוצה לבוא ולהצטרף לקבוצת ריצה שאני מעבירה, ואת לא מבינה איזו היענות היה לזה. בשבוע הראשון פתחתי 5 קבוצות בערים שונות בארץ, והייתי נוסעת בבוקר ובערב ומעבירה שיעור של שעה לקבוצות הריצה, ומשם כבר הכל היסטוריה. העסק היום מכיל למעלה מ-20 קבוצות בכל רגע נתון ויותר מ-2,500 נשים שרצות בכל הארץ. בשנה האחרונה עשיתי מרוץ נשים והגיעו למרוץ למעלה מ-600 נשים. אין סיפוק יותר גדול מזה".

מהי ריצה בשבילך?

"אני מאמינה בריצה. זה עושה טוב לגוף ולנפש, הריצה הופכת את האדם ליותר אנרגטי ונותנת לך אפשרות להאמין בעצמך, לקבוע יעדים, לעמוד במטלות ובמשימות, עוזרת לשמור על חשיבה חדה. אנשים שרצים מדווחים על עלייה בביטחון העצמי ובהערכה עצמית. כשיש מטרה ספציפית בריצה, כמו ריצת 5 ק"מ או אפילו מרתון, מי שמצליח להשיג אותה, מצליח להשיג כל מטרה כי ההערכה העצמית עולה.

"ריצה מבחינתי זה לקחת את הכלי שלי, שזה הגוף, ולחזק אותו בבריאות נפשית ופיזית. כשהגוף לא מספיק בריא הנפש לא תצליח להיות בריאה. "נשמרתם מאוד לנפשותיכם", הגוף שלנו הוא כלי לשרת אותנו בעולם הזה ולכן צריך לשמור עליו ולחזק אותו כדי שנוכל להיות קשורים לה' ולעשות את עבודתו".

מה היתרון של לרוץ בקבוצה?

"לרוץ בקבוצה יש יתרונות מאוד גדולים. ברמה החברתית נשים מסתכלות על זה כהזדמנות ליצירת קשרים חברתיים. קבוצות הריצה שלי הם סוג של קהילה ושיתופיות.כשיש קבוצת של בנות ביחד זו דרך מצויינת להעלות את המוטיבציה של הרצות.

"הריצה חוצה מגזרים והרצות שלנו באות מהמקום החרדי ביותר ממאה שערים ועד בנות שבאות ממקום לא דתי, וזה מייחד את הקבוצות שלנו שלכל אחת יש מקום ולא משנה לנו רמת הדתיות שלה. והבנות הופכות להיות חברות ממש טובות שזה מדהים לראות איך המטרה הופכת לחברות".

מחיר אישי ומשפחתי?

"להיות אמא במשרה במלאה ולהיות עקרת בית ובעלת עסק, זה דורש מאמץ מאוד גדול ואתגר מאוד משמעותי בשבילי, כי יש לי ילדים מתבגרים ותינוק בן 8 חודשים הצרכים שלהם הם צרכים בסיסיים ונוסף לכל המטלות בבית וזה לא פשוט בכלל.

"אבל את העבודה שלי אני עושה מאהבה, וכדי לנקות את הראש אני יוצאת לריצה וחוזרת הרבה יותר אנרגטית למשפחה שלי.

"יש חשיבות מאוד גדולה לתמיכה מבן הזוג ואני מקבלת את זה, הוא מכיל ומאמין בשליחות שלי. בכל מה שהוא יכול הוא עוזר, כי גם הוא עובד קשה ואנחנו מתנהלים במשמרות כדי להחזיק את הבית בתמרון גדול. היום גם יש לי תינוק יונק בבית אז תביני כמה התמרון גדול ועדיין אני לא מוותרת על העבודה והסיפוק הרב שזה נותן לי".

פורסט וקבוצת הריצה ליד מגדל אייפל בפריז

העבודה שלך דורשת מאמץ פיזי.

"אני חושבת שנשים שיושבות במשרד הם פחות חזקות ממני. פעילות גופנית היא יותר קלה בעיני מלשבת במשרד, למרות הקושי הפיזי. הריצה נותנת לנו כחאני יכולה להתחיל אימון עם אפס אנרגיות ולסיים עם כוחות על.

"גם בתקופת ההריון שלי רצתי ויש נשים כמוני שלא מוותרות על הספורט הזה כשהן בהריון והחודש שהייתי בו הכי חלשה היה החודש וחצי אחרי הלידה שלא עשיתי ספורט".

מחקרית: ריצה טובה לנשים?

"ריצה היא טובה, נקודה. נשים מדווחות על עלייה באנרגיות שיפור הכושר וירידה במדדים החל מהתקררות רגילה ועד סרטן. המערכת החיסונית חזקה יותר אצל אנשים רצים. דרך מצויינת לייעל ולשפר את מערכת לב ריאה ולאפשר זרימה טובה של דם וחמצן בגוף, מה שעוזר להפחתת הסיכון להתקף לב, לחץ דם גבוה ושבץ מוחי. חיזוק של רצפת אגן למרות שיש כאלה שטוענים שזה מזיק לרצפת האגן אבל מבחינתי ריצה מחזקת את המקומות בגוף שלנו.

"אני אספר לך על אישה בת 48 חולת לב שרצתה מאוד להתחיל לרוץ בקבוצות שלי, כמובן אחרי אישור רפואי. היא התחילה מאוד לאט, ומאישה שלא האמינה שהיא יכולה לעשות ספורט, הגיעה לרמה שהיא לא מפסיקה לרוץ כי הריצה שינתה לה את מדדי הבריאות בגוף והיא מרגישה שהיא פחות סובלת מלפני הריצה, ואפילו רצה בכמה מרוצים בהצלחה!".

למה לרוץ? מה רע בללכת?

"הליכה של שלוש שעה שוות ערך לריצה של שעה, כך אנחנו מייעלים את הזמן. ריצה מתגמלת יותר מהליכה.יש לך יכולות למקסם את הספורט שלך בשעה שלי ריצה".

מה החידושים שיש בתחום הריצה?

"אנחנו עובדים על פיתוח אפליקצייה שבה אני מלווה נשים לריצה עצמאית או בקבוצות כ-70 שיעורים, מהרמה הבסיסים  עד לריצה של 10 ק"מ".

בפועל את לא נמצאת היום בכל קבוצה?

"כמובן שב"ה העסק גדל ויש לי 2 פקידות שאחראיות על השיווק ועל הלקוחות. אני מאמינה גדולה בלהעביר אימון בקבוצה, ואת הדברים האחרים של העסק נותנת לנשים שיעשו אותם יותר טוב ממני. היום אני באה לבקר בקבוצות. מאוד חשוב לי הדינמיקה של הקבוצה, ברור כשיש יותר קבוצות אז גם יש מחיר שמשלמים כשהעסק גדל, אבל זה מחיר ששווה את העבודה וכשאפיליקציה תצא לפועל זה יהיה נרחב יותר.

"הסרתי את הווצאפ כי אני לא באמת יכולה אישית לענות לכולן ולכן אני זמינה יותר בנייד למי שצריכה ופחות משתתפת בווצאפ קבוצתי, שאת זה עושות יפה מאוד המאמנות שלי בקבוצות".

טיפ למנהלת עסק?

"לנהל יומן ומה שאת לא חייבת לעשות ומשהוא אחר יכול לעשות ולפעמים הרבה יותר טוב ממך אל תפחדי להעביר סמכויות".

טיפ למתחילה אימון.

"להצטרף לקבוצה כדי להיות מחוייבת, מסגרת נותנת הרבה כוח, לקחת את התועלות שהריצה נותנת לחים ולהשתמש בה בכל תחום בחיים".

המלצת ארגון בריאות העולמי היא 150 דקות בשבוע פעילות גופנית מתונה או 75 דקות בשבוע פעילות ארובית מאמצת, מה שתחליטו!

 

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. ממש חרדיות!!!!!!!!!!!!!!!!

    עם שרוולים קצרים ולא מתביישות לקרוא לעצמן חרדיות

    חוה |
    הגב