נתוני יפעת: בולטון פוטנציאל מככב בראשון, בעשיריה הראשונה התברג משרד חדש – "קלמן V"

 

לאחר ציפיה מורטת עצבים ולאחר ציפורניים רבות שנכססו במשרדי הפרסום לקראת פרסום תוצאות המדרג השנתי של "יפעת", מתברר כי התוצאות אכן די מפתיעות, כאשר בפעם הראשונה התברג בעשיריה הראשונה משרד הפרסום קלמן V, עם השקעה של כ- 2.70 מיליון שקלים, המהווים זינוק של כ- 54% לעומת 2012.

המדרג השנתי החשוב הציב גם השנה את משרד הפרסום בולטון פוטנציאל בניהולו של אברהם בריסק, במקום הראשון עם השקעה של כ- 21.76 מיליוני שקלים שמהווה עלייה של כ- 12%.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "קבוצת שטראוס בולטת השנה באמצעות פרסום בולטון פוטנציאל לא רק בווליום הפרסומי, אלא גם בזכות הקריאטיב המודרני וההפעלה היוצאת דופן של הלקוחות בהגרלות ותחרויות נושאות פרסים בשלל מותגים".

במקום השני בטבלת משרדי הפרסום המושקעים נמצא משרד הפרסום אפיקים של יגאל רווח, עם השקעה של כ- 14.45 מיליוני שקלים, המהווים עלייה של כ- 10% לעומת 2012.

בולטים הקמפיינים שביצע המשרד עבור בזק עם קמפיין "סליחה, לא הזמנתי אינטרנט", המציע טלפון כשר ללא צורך באינטרנט. מפרסמים בולטים נוספים העובדים עם פרסום אפיקים הם סנו, שירותי בריאות כללית, בנק פאג"י ועוד.

במקום השלישי ברשימה משרד הפרסום גל אורן BSD עם השקעה של כ- 13.48 מיליוני שקלים.

בין המפרסמים במשרד פרסום זה ניתן למצוא את תנובה, קופת חולים מאוחדת, אופטיקה הלפרין ובנק הפועלים.

בנוסף, מפלגת הבית היהודי בחרו להעזר במשרד זה הן בקמפיין הבחירות הכלליות שהתקיימו בסוף ינואר ולאור ההצלחה הארצית גם במערכות הבחירות המקומיות.

במקום הרביעי נמצא משרד הפרסום מימד עם השקעה בפרסום של כ- 11 מיליוני שקלים.

במסגרת העבודה עם החברה המרכזית למשקאות, השיק במגזר הדתי את הגבינה הצהובה בעלת כשרות מהודרת וללא חומרים משמרים- נעם, מבית טרה. מפרסמים בולטים נוספים העובדים עם פרסום מימד הם יוניליוור, סנו, אסם ועוד.

לפ"ם נותר במקום השישי עם השקעה של כ- 4.03 מיליוני שקלים, המהווים עלייה של כ- 14% לעומת 2012. את העלייה ניתן לייחס ל-2 מערכות בחירות שהתקיימו במהלך 2013- כללית ומקומית, למאבק בתאונות הדרכים, במגזר הדתי ולקמפיין "רק שתי טיפות" של משרד הבריאות שנבע מבהלת הפוליו.

דמיון פרסומאים נמצא במקום השמיני עם גידול של 70% הנובע כתוצאה מגידול מתקציב הפרסום של מלכות וקסברגר, צרכניית נתיב החסד ומוצרי סמסונג השונים.

אך כאמור, הנתון המפתיע ביותר השנה הוא הזינוק המרשים של 'קלמן V', המשרד הצעיר שעוד לא מלאו לו שנתיים, אשר שבר לראשונה את מחסום השנים של המדד ונכנס לעשירייה הראשונה לצד המשרדים הוותיקים.

לשם השוואה, בשנה שעברה לא נספר המשרד בדו"ח יפעת כלל, והשנה הוא מתייצב בדירוגים של העשירייה הפותחת לצד משרדים וותיקים המציינים 2 עשורים ויותר, דבר שלא נראה בפרסום החרדי מזה שנים, אם בכלל.

משרד הפרסום קלמןV, הינו משרד צעיר, תוסס ואנרגטי המחולל מהפך חשיבתי ותפיסתי בעולם החרדי. היכולת לחיות את המגזר החרדי באופן דינמי, לחקור את השינויים המתחוללים בו ללא הרף, ולרתום את המחקר בשילוב ידע מקצועי אמיתי – לעיצוב תרבות הצריכה של המגזר, זהו הסוד שהציב את "קלמן V" במקום העשירי המכובד.

"מקום עשירי הוא מקום מצוין להתחיל בו את הדרך", אומר קלמן בורשטין, הראש והמוח שמאחורי ההצלחה. "הצוות המקצועי, המיומן והמתוחכם, מוביל את הלקוחות בבטחה אל ההצלחה. וכך, בע"ה, נצעד יחד אל המקומות הראשונים בשנים הבאות".

 

מדרג משרדי הפרסום:

מקום

משרד פרסום

2012

2013

שינוי

1

בולטון פוטנציאל

19.40

21.76

12%

2

אפיקים

13.18

14.45

10%

3

גל אורן BSD

12.42

13.48

9%

4

מימד

10.54

11.01

4%

5

תוצאות אפקטיביות/RESULTS

8.41

6.95

-17%

6

לפם

3.53

4.03

14%

7

בראשית

2.39

3.41

43%

8

דמיון פרסומאים

1.79

3.06

70%

9

MCCANN GO

3.53

2.80

-21%

10

קלמן V

1.75

2.70

54%

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.