נתניהו בכנס סגור: "שלום עם הפלסטינים יעזור מאד עם העולם הערבי"

בהקלטות שפורסמו הבוקר רשת ב', נשמע נתניהו פונה לעשרות שרי חוץ מהעולם בכנס סגור בוורשה: "יש כבר התקדמות, זה בונה ביטחון בציבור הישראלי שאפשר להשיג שלום רחב יותר". על יוזמת השלום של טראמפ: "לא חושב שצריך לדחות אותה לפני שתוצג"

בכינוס סגור אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני עשרות שרי חוץ מהעולם כי "אם ישראל תגיע לשלום רשמי עם הפלסטינים – זה יעזור לה "באופן עצום", גם עם העולם הערבי.

בהקלטות שפורסמו היום (ראשון) בתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב', ציין נתניהו בפני השרים כי כבר כעת חלה התקדמות בנושא והוסיף כי הדבר "בונה ביטחון בציבור הישראלי ששלום רחב יותר יכול להיות מושג".

השיחה המדוברת נערכה בוורשה בשבוע שעבר, עם עשרות שרי חוץ ממדינות שונות בעולם. נתניהו נשמע בה מתייחס גם ליוזמת השלום של הממשל האמריקני, ואומר כי "אף אחד לא צריך לדחות את התוכנית ואת היוזמה של טראמפ עוד לפני שהוא מוצגת". לדברי נתניהו, "בישראל מחכים לראות את פרטי התוכניות המלאה שיוצגו לאחר הבחירות באפריל.

"כמובן שאנחנו מחכים לראות איך התכנית הסופית תיראה", אמר נתניהו בכינוס. "היא תוצג אחרי הבחירות בישראל. אתם יכולים לדמיין, זה לוקח ממני קצת מזמני כעת… אבל אני לא חושב שאף אחד מאיתנו צריך לדחות את התכנית ולדחות את היוזמה הזו של הממשל האמריקני – עוד לפני שהיא בכלל מוצגת".

נתניהו התייחס בכנס ממושכות גם לפעילות של ישראל מול מדינות ערב, ולמגעים שמתבצעים בעיקר באמצעות המוסד והמטה לביטחון לאומי. הוא פנה לשרי החוץ ואמר: "נהגנו לחשוב ששלום הוא דרך חד סטרית: כדי שיהיה לישראל שלום או נורמליזציה עם העולם הערבי, הגדול יותר, חייב להיות שלום עם הפלסטינים. מכיוון שהשלום עם הפלסטינים לא מגיע, אנחנו תקועים עם השלום הערבי".

עם זאת, נתניהו הבהיר כי ישנם חלקים בעולם הערבי שכבר כעת מדברים עם ישראל, מבלי לנקוב בשמותיהן של המדינות. נתניהו אמר כי בישראל "נפגשים עם מנהיגים ערבים, עם שרי חוץ ערבים, ומדברים על היכולת לנוע ולטוס במזרח התיכון". זאת, ברמיזה לאישור קווי התעופה של חברת "אייר אינדיה" מעל סעודיה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *