נתניהו גלגל מצחוק את הבלוק: "אם זה היה תלוי בלפיד הוא היה מניח תפילין פעמיים ביום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בצהרים ישיבת חירום של סיעות המחנה הלאומי וגלגל מצחוק את כל חברי הבלוק כשלעג ללפיד

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בצהרים ישיבת חירום של סיעות המחנה הלאומי וגלגל מצחוק את כל חברי הבלוק כשלעג ללפיד, "אם זה היה תלוי ביאיר לפיד הוא היה לובש שטריימל, מניח תפילין פעמיים ביום, ומקבל שבת פעמיים בשבוע. אם צריך, אולי עושה שוב ברית מילה. היה משלם כמעט כל מחיר. "


"אנחנו התכנסנו לכנס חירום כי זו שעת חירום", פתח ראש הממשלה, "נמצאים כאן ראשי הסיעות וחברי הכנסת, נציגים של ציבורים גדולים במדינת ישראל. יש כאן רגע גורלי בתולדות מדינת ישראל. יש אפשרות אמיתית שתוך 48 שעות תקום ממשלת מיעוט שנתמכת ותלויה בתומכי טרור. אני חושב שהדבר הזה מהווה סכנה אמיתית למדינת ישראל. אני לא מדבר על ערביי ישראל, הם אזרחי המדינה, הם חלק מהמדינה, הם נאמנים למדינה. אנחנו מדברים על חברי כנסת שתומכים בארגוני טרור שפוגעים בישראל, רוצים להעמיד לדין את חיילי צה״ל כפושעי מלחמה, ואותם ארגונים שואפים להשמיד את מדינת ישראל.

הזהרנו מפני ממשלה כזאת ערב הבחירות. כחול לבן הכחישו את זה לגמריו אמרו שזה קמפיין גוועלד, לא יהיה, לא מנהלים שיח כזה עם אנשים כאלה. לא יהיה בלוק חוסם. עכשיו רואים שהם הוליכו שולל את הציבור. זה לא גוועלד, זה אמיתי.

ביבי המשיך וטען כי ליברמן חותר לממשלת מיעוט, "הייתה לי תקווה שאחרי שקראתי בצורה ברורה ואמרתי לכחול לבן להפסיק ולהודיע שהם יורדים מזה, קיוויתי שיפסיקו. הם לא הפסיקו וכל הסימנים מראים שהם שועטים קדימה לממשלת מיעוט. הם מנסים לתרץ ולומר שזה יהיה רק ממשלת מעבר לשלושה חודשים, אבל אסור שממשלה כזאת תקום אפילו ליום אחד. "

נתניהו הביא דוגמה מהמבצע האחרון בעזה, "אנחנו סיימנו מבצע מאוד מוצלח. וכשראש השב״כ הסביר את נסיבות העיתוי של המבצע, וחברי הקבינט יודעים את פירוט הנסיבות, הוא אמר שהכוכבים הסתדרו ובאה שעת כושר. אם הייתה ממשלת מיעוט – הכוכבים לא היו מסתדרים. כי למשל אחמד טיבי אמר בצורה הכי ברורה שאם הייתה קמה ממשלת מיעוט, המבצע הזה לא היה יוצא אל הפועל. חבר הכנסת כסיף אמר שזה מעשה רצח. לחסל רב מחבלים כזה, שאחראי למותם של ישראלים, זה מעשה רצח. "

ממשלה שתלויה באחמד טיבי וכסיף ואיימן עודה וחבריהם – יכולה ותטיל וטו על פעילויות חיוניות לביטחון אזרחי ישראל. אם היא תקום היא תהווה פגיעה חמורה בביטחון ישראל. ממשלת מיעוט בתמיכת תומכי טרור היא ממשלת החלומות של החמאס. גם של איראן, גם של חיזבאללה. יחגגו גם ברמאללה וגם בטהראן וגם בעזה.

וכאן הגיע נתניהו לקטע הקומי, ""למה עושים זאת בכחול לבן? הם לא עושים זאת בגלל דת ומדינה. כל החברים כאן יכולים לספר על כל המגעים שהיו בחודשים האחרונים בין כחול לבן לבין הסיעות החרדיות כאן. יש פה מישהו שהם לא פנו אליו? אם זה היה תלוי ביאיר לפיד הוא היה לובש שטריימל, מניח תפילין פעמיים ביום, ומקבל שבת פעמיים בשבוע. אם צריך, אולי עושה שוב ברית מילה. היה משלם כמעט כל מחיר. "

לסיום אמר נתניהו, "אני רוצה להגיד לחברים כאן: לא הכל אבוד. יש עוד תקווה, עדיין. הייתה לי פגישה אתמול עם אביגדור ליברמן. פגישה טובה, פגישה עניינית, צפויה עוד פגישה. לא דיברנו ארוכות על הנושא הזה משום שאביגדור ליברמן דיבר ארוכות נגד ממשלת מיעוט, הוא הגדיר את חברי הכנסת של הרשימה המשותפת ״גיס חמישי״, הוא אמר שמקומם בכלל לא בכנסת ישראל וכו׳. קשה לי להאמין ואני רוצה לקוות שזה לא יהיה, שאביגדור ליברמן לא יתן את ידו לממשלת מיעוט כזאת שתהיה תלויה בתומכי הטרור ותיזכר לדיראון עולם. "

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *