נתניהו: "ההדבקות מגיעות מהערים האדומות", ליצמן: "לא נאפשר סגר"

רה"מ נתניהו: "קיבלנו החלטה להפעיל סגרים על ערים אדומות- משם יוצאת הדבקה גם בתוך הערים וגם ליתר האוכלוסייה. אני מבקש שת"פ של כל אזרחי ישראל", ליצמן לא נותר חייב

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בתום ישיבת קבינט הקורונה כי התקבלה החלטה להטיל סגר על הערים האדומות בעקבות עליית נתוני התחלואה בישראל. "קיבלנו החלטה להפעיל סגרים על ערים אדומות- משם יוצאת הדבקה גם בתוך הערים וגם ליתר האוכלוסייה. אני מבקש שת"פ של כל אזרחי ישראל.", אמר נתניהו שהאשים את הערים החרדיות והערביות בהפצת המחלה.

"לצערי צדקתי במה שהתרעתי בשבועות האחרונים", אמר בתגובה השר ליצמן, "ההחלטה להטלת סגר בשלב זה, הינה חלק מתכנית סדורה של חלק מהגורמים, להביא לסגר בחגים וסגירת בתי הכנסת בימי ראש השנה, יום כיפור וסוכות, מה שלא נאפשר בשום צורה."

"לפיכך", הוסיף ליצמן, "התנגדתי נחרצות בדיון בקבינט הקורונה להחלטה על הטלת סגר בערים שהוגדרו אדומות. כפי שהוכח בשטח מניסיון העבר הלא רחוק כי סגר שאינו ממוקד בשכונה מסוימת, אינו יעיל להורדת התחלואה, אלא התברר כצעד ענישה קולקטיבי, שאינו מידתי ולא נכון.

"אני שב וקורא, להחיל הנחיות שיוויוניות וברורות כדי לחזור ולנצח את הקורונה. רק באמינות ובשקיפות נוכל להחזיר את אמון הציבור ואת שיתוף הפעולה של אזרחי ישראל בקטיעת שרשרת התחלוא

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *