נתניהו לנשיא ברזיל: אנחנו עושים יחד היסטוריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו קיבלו את פניו של נשיא ברזיל ז׳איר בולסונארו במשמר כבוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו קיבלו את פניו של נשיא ברזיל ז׳איר בולסונארו במשמר כבוד בנתב״ג הבוקר (א').

נתניהו אמר לבולסונארו, ״נשיא ברזיל, חברי הטוב, ז'איר מסיאס בולסונארו – ברוך הבא לישראל. ביקרתי אצלך יחד עם רעייתי שרה ובני יאיר לפני שלושה חודשים. התרשמתי מהאמונה העמוקה שלך, של רעייתך ושל בניך במורשת המשותפת שלנו; התרשמתי מהמסירות שלכם לעם הברזילאי; התרשמתי מהרצון העז שלכם לחזק את הקשר בין ישראל לברזיל".

"ידידי הנשיא, אנחנו עושים היסטוריה יחד. כשנכנסת לתפקידך בינואר השנה, פתחנו עידן חדש  ביחסי ברזיל-ישראל. הייתי בטקס המרגש שבו הושבעת לנשיא, והנה, אחרי שלושה חודשים בלבד, בביקור הראשון שלך מחוץ ליבשת אמריקה אתה מגיע לישראל כדי להביא את היחסים בינינו לשיא חדש", ציין ראש הממשלה.

הוא הוסיף, "באת עם משלחת מכובדת של שרים, חברי פרלמנט ואנשי עסקים. זאת המשלחת הברזילאית הגדולה ביותר שהגיעה לישראל, ובימים הקרובים נחתום על הסכמים רבים בינינו. נבקר יחד בכותל, בירושלים בירתנו הנצחית, נבקר יחד במיצגי החדשנות, חדשנות מרהיבה של יזמים ישראלים פורצי דרך".

 

נתניהו התייחס גם לנושא הביטחוני וציין, "אדוני הנשיא, אתה מגיע לישראל בתקופה מתוחה, ולכן הנחיתי להשאיר את כוחות צה"ל בפריסה מלאה סביב רצועת עזה. זה כולל טנקים, ארטילריה, כוחות יבשה וכוחות אוויר. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואם נידרש לכך – גם למערכה רחבה. נעשה מה שצריך למען ביטחון ישראל".

"אם הזכרתי ביטחון, אדוני הנשיא, אנחנו נחתום על הסכמים גם בתחום זה. אנחנו נחתום על הרבה הסכמים, אבל ידידי, אני רוצה לגלות לך סוד משפחתי: אצלנו במשפחה ניטש ויכוח מעניין לשאלה חשובה הקשורה בברזיל: הבן הצעיר שלי, אבנר, הוא גם מומחה גדול לתנ"ך וגם מבין גדול בכדורגל, ואני עומד בתוקף על כך שהכדורגלן הגדול ביותר בכל הזמנים הוא פלה. בני אבנר חושב שפלה הוא שחקן ענק, אבל יש לו מועמדים אחרים. גם על כך נדבר בימים הקרובים, אבל גם בעניין זה אני בטוח שאני ואתה נגיע להסכמה מלאה".

ראש הממשלה נתניהו ייפגש בהמשך היום לפגישת עבודה בארבע עיניים עם נשיא ברזיל בולסונארו ובהמשך לפגישה מורחבת בהשתתפות שרים משתי המדינות.

לאחר מכן, ישתתפו ראש הממשלה ונשיא ברזיל באירוע חתימה על שורה של הסכמים בילטרליים בתחום הביטחון, התעופה, ביטחון הפנים המדע והטכנולוגיה, ויחתמו מזכרי הבנות בתחומי הסייבר, הבריאות והמים.

בהמשך יארחו ראש הממשלה ורעייתו את נשיא ברזיל לארוחת ערב במעון רה"מ בירושלים והשניים ימסרו הצהרות לתקשורת.

 

מחר ראש הממשלה נתניהו ונשיא ברזיל בולסונארו יבקרו בכותל, וביום שלישי ישתתפו ב"פסגת החדשנות ישראל – ברזיל", אירוע כלכלי בין אנשי עסקים וחברות מובילות בישראל ובברזיל.

לאחר מכן, יבקרו המנהיגים בתערוכת חדשנות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *