נתניהו מתריע: "איראן מתחמשת – לא שולל מכה מקדימה"

ראש הממשלה אמר בטקס בהר הרצל כי טהראן חותרת להדק את אחיזתה במזרח התיכון, והוסיף: "הרוח שהנחילה המלחמה היא עוצמת הנשק והרוח"

ראש הממשלה אמר בטקס בהר הרצל כי טהראן חותרת להדק את אחיזתה במזרח התיכון, והוסיף: "הרוח שהנחילה המלחמה היא עוצמת הנשק והרוח". ריבלין: "לקחי המלחמה – להיות דרוכים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (חמישי) באזכרת חללי יום כיפור ואמר: "איראן חותרת להדק את אחיזתה בלבנון, סוריה, תימן, ורצועת עזה. היא מתחמשת ללא הרף ומאיימת למחוק אותנו מהמפה".

"מקבלי ההחלטות ראו את ריכוזי הכוחות, ראו את פריצה סוללות האפר בצדדי האויב, ראו ואמרו 'תרגיל – מצרים וסוריה לא יעזו לתקוף, סבירות נמוכה'", אמר נתניהו. "אינני מתעלם ולו לרגע מכובד ההחלטה על מהלומת מנע, זו דילמה קשה, אבל ישנם אתגריים קיומיים וכבירים, כמו ב-73', שבהם אסור לשלול מכה מקדימה ואפילו מחייבים מכה מקדימה".

נתניהו התייחס לשינויים במזרח התיכון ואמר כי: "כל השינויים החיוביים אינם מבטלים את הצורך בערנות מתמדת. מוקד התוקפנות העיקרי במזרח התיכון הוא המשטר האירני בטהרן. היא מתחמשת ללא הרף, ומציידת את גרורותיה בנשק מסוכן – מעלה שוב ושוב את רף התעוזה, היא מאיימת למחוק אותנו מהמפה ואומרת במפורש – ישראל תיעלם".

"איננו שואפים להיות 'עם בדד ישכון', אך כך נאלצנו במלחמת יום הכיפורים וגם היום", המשיך נתניהו. "אנו תמיד זוכרים ומיישמים את הכלל הבסיסי שמנחה אותנו, ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל איום".
עוד אמר נתניהו כי "ישראל תגן על עצמה מכל איום, הרוח שהנחילה לנו מלחמת יום הכיפורים היא עוצמת הנשק והרוח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *