סדר בעסק כך תנהלו את העסק בצורה נכונה

המחשב והאינטרנט תרמו תרומה ענקית לייעול ניהול חשבונות העסק. והיום, הודות למגוון העצום של תוכנות לניהול חשבונות שזמינות לעסקים קטנים כגדולים, קל יותר מתמיד לשמור על תיעוד מדויק ולדעת בדיוק לאן הולך הכסף.

תוכנה חכמה להנהלת חשבונות נותנת מענה הן לכל צרכי העסק והן לכל הדרישות של שלטונות המס. וכדי שתוכל לעמוד במשימות הנדרשות, התוכנה עצמה מתפתחת, מתעדכנת ומותאמת לכל עדכון ושינוי בתקנות המס.

אין ספק כי תוכנה להנהלת חשבונות משמשת לעסק ככלי עבודה רב עוצמה שהופך את הנהלת החשבונות וניהול העסק לפשוט, קל ויעיל, אבל שום מכונה לא תוכל למנוע טעויות אנוש או התנהלות גרועה שעלולות להוביל את העסק לכיוון לא רצוי.

כדי לנהל את העסק בצורה נכונה, חשוב להימנע מכמה טעויות חשבונאיות נפוצות שעלולות ליצור בעיות קטנות או משמעותיות, לעסק שלכם, כגון:

  1. רווח, משמעותו תמיד תזרים מזומנים

סגרתם עסקה על 50,000 שקלים שהחברה אמורה להשלים במשך 3 חודשים. מימון הפרויקט יעלה לעסק 20,000 שקלים, כך שאתם בונים על רווח של 30,000 שקלים, לפני שאפילו מסרתם את העבודה ללקוח.

אבל, מה יקרה אם העסקה תיתקל בקשיים שיעכבו את השלמת הפרויקט ב-3 חודשים נוספים? זה יגרום לגידול בעלויות שלכם ויהפוך את הרווח הצפוי של 20,000 שקלים להערכה לא מדויקת.

נכון שזה מפתה מאוד לרשום כל עסקה חתומה כהכנסה, כי באמת מדובר בהכנסה חדשה לעסק שלכם. אבל בכך אתם עלולים לגרום לכך שהעסק ייראה איתן יותר מכפי שהוא באמת, מה שיציג תמונה מעוותת ולא אמתית של העסק.

  1. לא לקחת מספיק ברצינות את הנהלת החשבונות

המפתח לחשבונאות אפקטיבית היא לתעד כל דבר. זה מבטיח שכול דבר יהיה מתועד ומסווג כראוי בחשבונות העסק.

לא משנה עד כמה העסק שלכם קטן, כשלוקחים ברצינות את החשבונאות זה מאפשר לקבל תמונה מדויקת ואמינה על מצב העסק ומאפשר לקבוע בדיוק עד כמה הביצועים בתקופה נתונה היו טובים, או חס וחלילה גרועים.

הקמת מערכת הנהלת חשבונות רצינית לעסק שלכם, היא המפתח לשמירה על הביטחון הפיננסי שלו – זה מתחיל בסיווג נכון של הנכסים וההתחייבויות ונגמר בביצוע בדיקה חודשית של הספרים והחשבונות שלכם.

  1. להיכשל בהגדרת עובדים וקבלני המשנה

אם אתם מעסיקים עובדים בעסק, או עובדים מול קבלני משנה, חשוב להבין שיש הבדלים גדולים בין עובד לקבלן שצריך לקחת בחשבון בניהול החשבונות.

הבנת ההבדלים בין עובד לקבלן וההשלכות החשבונאיות שלהם חיונית למניעת רישום חשבונאי שגוי או לא מדויק.

  1. לנהל את החשבונות בעצמכם

כאשר אדם מפעיל עסק קטן מאוד עם הכנסות מוגבלות, לפעמים, כדי להוזיל עלויות, הוא עלול להתפתות ולטפל בהנהלת החשבונות בעצמו. אולי גם אתם חושבים שאם תטפלו בעצמכם בחשבונות של העסק זה יחסוך לכם כסף, אבל האמת היא שבסופו של דבר זה יעלה לכם יותר.

נכון ששכירת שירותיו של רואה חשבון תהיה יקרה יותר מאשר אם תנהלו בעצמכם את חשבונות העסק, אבל היא גם תחסוך לכם כסף. כשאתם מנהלים בעצמכם את החשבונות, אתם עלולים להחמיץ הזדמנויות לחסוך כסף, כמו ניכויי מס שאתם לא מודעים להם או טעויות שהעין שלכם לא גילתה, אבל מומחה יבחין בהן בקלות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.