סוכן ביטוח נהג לרשום קבלות וחשבוניות רק לפני הגשת דוח למע"מ

נמצאו 10 העברות בנקאיות בסכום כולל של 351,043 ₪

מבדיקת התנועות בחשבון הבנק של סוכן ביטוח מטבריה נמצאו 10 העברות בנקאיות בסכום כולל של 351,043 ₪, שהתקבלו ממספר חברות ביטוח בעבור עמלות ולא נרשמו בספרי החשבונות שהנישום מנהל. סוכן הביטוח הסביר זאת כך: "אני נוהג לרשום קבלות וחשבוניות לפני הגשת מע"מ וההעברות היו כולן במהלך חודש ינואר ולא הגיע עדין זמן הדיווח". סוכן ביטוח אחר, אף הוא מטבריה, שלא תיעד 3 העברות בנקאיות שנמצאו בחשבון הבנק שלו טען: "בסוף השנה רואה החשבון עושה התאמה ורושם את מה שחסר". לעומתו עורך דין מטבריה, שמבדיקת ההפקדות שלו נמצאו 4 העברות בנקאיות בסכום של 89,650 ₪ שלא תועדו בספרים, טען: "עוד לא יצא לי להיכנס לחשבון ולעדכן".

מקרים אלו ואחרים ארעו במהלך מבצע ביקורת של מס הכנסה בטבריה ובסביבה, ממנו עלה כי בקרב 18% מתוך 73 הביקורות שנערכו, לא נרשמו הכנסות כנדרש. במסגרת המבצע נערכו גם 50 ביקורות הנוגעות ליישום החוק לצמצום המזומן, במהלכן נמצאו 6 הפרות, בין השאר בגין, אי תיעוד אמצעי תשלום וקבלת צ'קים ללא שם המקבל כנפרע או כנסב. המבצע שנערך על ידי עובדי משרד פקיד שומה טבריה והתרכז בטבריה, בני יהודה, גבעת יואב, רמות ובישובים נוספים המשויכים לפקיד שומה טבריה.

שלוש העברות בנקאיות בסך 2,098 ₪ שלא נרשמו בספרי החשבונות של עורך דין מטבריה הוסברו כך על ידי עורך הדין: "היינו צריכים להחליף בעלות על חשבון הפיקדונות". יומן עבודתו של בעל מוסך מבני יהודה העלה כי תיקון רכב בסכום של 1,000 ₪ במזומן, הופיע ביומן אך לא נרשם בספרים ולא הוצאה בגינו קבלה. המבקרים התקשרו ללקוח שאישר שאכן שילם בעבור תיקון רכבו את הסכום שצויין. בעל המוסך סיפק הסבר שונה וטען: "קניתי ללקוח חלפים בסכום של 500 ₪ ועוד לא סיימנו התחשבנות ביננו". במכון אורטופדי לא רשמו הכנסות בסכום של 600 ₪ ששולמו בצ'קים דחויים. בעל המכון מיהר להסביר: "הלקוחה רצתה להביא מזומנים במקום הצ'ק והמתנתי לה". "אני עסוקה עם אבא שלי בבית חולים ואין לי ראש", טענה קוסמטיקאית מטבריה, שלא רשמה הכנסות מיום הביקורת. תירוץ מעניין התקבל מעורך דין שלא רשם הכנסות בסכום של כ-3,000 ₪, שהועברו אל חשבון הבנק שלו, לטענתו: "אני לא מזהה את הלקוח שהעביר לי את הכסף, ולא יודע למי להנפיק קבלה".

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *