סופית: נציגי 'עוצמה יהודית' – מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר

מזכירות עוצמה יהודית קבעה את נציגיה לבחירות הקרובות לכנסת: במקום הראשון ברשימה יוצב ד"ר מיכאל ארי, ואילו במקום השני יוצב עו"ד איתמר בן גביר, ולא מרזל

מזכירות עוצמה יהודית קבעה הלילה את נציגיה לבחירות הקרובות לכנסת: במקום הראשון ברשימה יוצב ד"ר מיכאל ארי, ואילו במקום השני יוצב עו"ד איתמר בן גביר. זאת למרות פרסום לפני שעות בודדות כי דווקא ברוך מרזל יוצב במקום השני.

המשמעות היא שבמסגרת הרשימה המאוחדת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי יוצבו ד"ר בן  ארי ועו"ד בן גביר במקומות חמש ושמונה (בהתאמה).

בן ארי נולד ב-12 באוקטובר 1963, כ"ד בתשרי ה'תשכ"ד, והיה  חבר הכנסת לשעבר מטעם ארץ ישראל שלנו. בן ארי הוא תלמידו של מאיר כהנא,  בעל תואר דוקטור בלימודי ארץ ישראל וארכאולוגיה, היה מרצה מן החוץ ללימודי ארץ ישראל, הר הבית, וארכאולוגיה באוניברסיטת אריאל, מרצה במכללת אורות ישראל ומורה לספרות ולתנ"ך בישיבת דרכי נועם ובישיבת הרעיון היהודי.

איתמר בן גביר נולד ב ו' באייר התשל"ו  וגדל בבית מסורתי במבשרת  ציון. אמו הייתה בילדותה פעילה באצ"ל ואף נעצרה על ידי הבריטים לפני קום המדינה. בן גביר חזר בתשובה בגיל 14, והחל לפעול בנוער מולדת, נאמני הר הבית ובהמשך בתנועת כך. במסגרת פעילותיו נעצר בן גביר מאות פעמים בגין הפגנות ומחאות והוא בעל שיא זיכויים במדינת ישראל 46 זיכויים  לאחר ששופטים קבעו שהמשטרה התנכלה אליו, והוא זכה ביותר מרבע מיליון שקלים בתביעות שונות נגד המשטרה, לאחר שבתי המשפט קבעו שהוא נעצר לשווא, ואף ניסו לטפול עליו תיקים.

במהלך אחת מהופעותיו בבית המשפט העליון המליץ נשיא בית המשפט העליון  אהרון ברק לבן גביר ללכת ללמוד משפטים. בתקופת גירוש גוש קטיף עבר בן גביר עם משפחתו מחברון להתגורר במלון בגוש. לבן-גביר השכלה משפטית והוא בעל תואר במשפטים. כאשר ביקש להתמחות  בתחילה החליטה לשכת עורכי הדין למנוע ממנו לגשת להתמחות לאור דעותיו והשקפותיו הפוליטיות,  בערעור שהגיש על ההחלטה נוצר תיקו בין חברי הוועדה המרכזית של הלשכה וההחלטה המקורית לא שונתה. לאחר שביקש לעתור לבית המשפט סוכם כי יתאפשר לו להתמחות ולאחר מכן לשמש כעורך דין. במשך חמש שנים כעורך דין יצר בן גביר תקדימים משפטיים רבים ובראשם פסילת כל ההודעות של צעיר שהואשם במסגרת פרשת דומא בהצתת כנסיה. לאחרונה פורסמו ההקלטות מחקירת הצתת הכנסייה מהן עולה כי מדובבי המשטרה התעללו בקטין בבית המעצר והסתבר כי בן גביר צדק בעת החקירות כאשר טען כי השב"כ פועל בניגוד לחוק ודווקא שר החינוך נפתלי בנט הגיב ואמר שאין להאמין לבן גביר אלא לשרת המשפטים איילת שקד שטענה כי אין עינויים.

כמו כן עומד בן גביר מאחורי תקדים שגרם לביטול חיפוש משפיל כלפי צעירים וצעירות שנעצרו במהלך הפגנות, וכן תקדים שמותר לומר עם ישראל חי בהר הבית. 2016 תבע בן גביר את הוואקף בטענה שאנשיו הטרידו אותו בביקור בהר הבית בניגוד לחוק הגנת הפרטיות. בית משפט השלום פסק לו פיצויים בשיעור של 50 אלף ₪ וכן הוצאות משפט.

באפריל 2018 פסק בית המשפט שעובד בתחנת דלק שכינה את בן-גביר "נאצי", הצדיע לו במועל יד והתעלם מזימונים למשפט ישלם לו פיצוי בסך 200,000 ש"ח. במהלך תיק פלילי שניהל בעניינו של נער שהואשם בתקיפת ערבים ערך בן גביר תרגיל לעד והחליף את הנאשם שזיהה את האדם הלא נכון ובכך הביא לזיכויו של הנאשם.

מעוצמה יהודית נמסר כי: "בניגוד למה שמתרחש בתנועות שונות, המועמדים של עוצמה ביקשו כל אחד לקדם את השני וברוך מרזל ובנצי גופשטיין הנחשבים גם הם כמעומדים בטוחים סירבו להתמודד".

עוד נמסר כי: "אין ספק שלאחר קדנציה מוצלחת שנציגנו יעשו בכנסת יוכפלו מספר הנציגים של עוצמה ואף ישולש מספרם, כי הציבור רוצה עוצמה יהודית בכנסת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *