סיום עידן ועד הבית ,חברות תחזוקה בקרוב

היוזמה החדשה נולדה לאור מסקנה שאליה הגיעו במשרד כי ועד הבית במתכונת הנוכחית אינו מסוגל לנהל מגדלי מגורים חדישים או פרויקטים בהתחדשות עירונית

המוסד הוותיק של ועד הבית כנראה יסיים את דרכו בעתיד הנראה לעין, או שיוגבל לעסוק בתחומים מסויימים בלבד. במשרד המשפטים עוסקים בחודשים האחרונים בגיבוש הצעת חוק, שתבטל את קיומו של הוועד, ותחייב את דיירי הבית המשותף לשכור שירותי חברות תחזוקה שינהלו את הבתים, גם בבניינים ישנים.

אם פעם ועד הבית היה צריך לעסוק בניקוי חדר מדרגות והחלפת נוריות שרופות בשטחים המשותפים, כיום המטלות של "ועד הבית" הינם הרבה יותר מורכבות ואינן מתאימות לשכן הסטנדרטי המדובר בדברים טכנולוגיים מורכבים כמו מעליות, אינטרקום, משאבות, בריכות מים וצנרת עניפה, אזורי גילוי וכיבוי אש, מחסומים לחניון וצ'יפים וקודנים חשמליים. לעומת זאת כשוועד הבית כבר שוכר שירותי חברת ניהול, מתברר לא פעם, כי מדובר בחברה שמשמשת חברת תיווך בין הוועד לבין אנשי המקצוע, ולא חברה מומחית לניהול ולתחזוקת הבית.

מכאן הגיעה ההחלטה במשרד המשפטים להגיע לחקיקה, בכל הנוגע לדרך הניהול והתחזוקה של מבנים שהם בתים משותפים, כאשר הכוונה היא שתושבי הבניין יהיו מחוייבים לשכור חברת תחזוקה לבניין.כפועל יוצא מכך מחיר הועד לכל דייר יעלו משמעותית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *