סיכול פנימי? כך ליצמן הקריב את עצמו למען השבת

בניגוד לדיווחים בתקשורת על אופוזיציה פנימית לליצמן, לידי ׳אקטואליק׳ הגיעה גרסה שמבטלת כל טענה על ״סיכול״ פנימי שעבר חבר הכנסת יעקב ליצמן ומתחברת יותר למציאות בשטח

שר הבריאות לשעבר וחבר הכנסת יעקב ליצמן, עזב את משרד הבריאות כבר לפני שבוע בין היתר בשל “אופוזיציה פנימית” בתוך גור שהובילה להוראה של האדמו״ר לפרוש מתפקידו כשר הבריאות – כך על פי דיווחים רבים.

לידי ׳אקטואליק׳ הגיעה גרסה נוספת ומעט אמינה שמבטלת כל טענה על ״סיכול״ פנימי שעבר חבר הכנסת יעקב ליצמן ומתחברת יותר למציאות בשטח.

כידוע, האדמו״ר מגור מזה שנים רבות התנגד למינוי של ליצמן לתפקיד שר בשל האחריות המיניסטריאלית. עם פסיקת בג"ץ בנושא, התחבט האדמו״ר במשך זמן רב האם לאפשר לנציגו בכנסת להתמנות לשר או לשמור על המסורת וההקפדה של ה״בית ישראל״ שאוסרת על אגודת ישראל לקחת תפקידי שרים, בעיקר בשל האחריות המיניסטריאלית והשותפות האקטיבית בכל פעולות הממשלה.

לבסוף, ולאחר מסכת שכנועים ארוכה שלא נרחיב עליה, נעתר האדמו״ר ואפשר לנציגו -חבר הכנסת יעקב ליצמן, להתמנות לשר. אלא שבשבועות האחרונים קיבל האדמו״ר יותר ויותר ״דרישות שלום״ על חילול השבת של הממשלה ולפני שבועיים בדרכו לתפילת מוסף פגש במזכיר וועדת השבת -יצחק גולדקנופף ואמר לו ״אני לא מיניתי אותו לשר! לפיד מינה אותו לשר! אני צריך את משרד הבריאות?! אני צריך את השבת. את שבת קודש!״ כל זאת לעיניי עשרות חסידים שראו את הדברים.

ליצמן שפיקח היה (ושמע שהיו עדים רבים שהאזינו למשפטים הנ״ל כאמור) הבין לבד שאם ימשיך לכהן כשר, הוא עלול להפוך מנכס לנטל פוליטי ואולי אף לסיים דרכו הציבורית. לכן החליט על דעת עצמו בלבד לפרוש בכל מחיר מתפקיד שר הבריאות שעמד לו לרועץ מהרגע שהתמנה.

עד כאן הגירסא. ומכאן אל הפרשנות: ליעקב ליצמן, כמו לכל פוליטיקאי, יש ״אופוזיציה״ בחסידות גור וסביר גם להניח שהם מוכנים לעשות הרבה כדי לראות אותו עוזב את הזירה הציבורית, יחד עם זאת לייחס להם השפעה ותהליכים דרמטיים כמו ההתפטרות בתחילת השבוע גם הם יסכימו שזה מופרך.

דוגמא נוספת לאותה אופוזיציה הוא הביקור ההיסטורי של סגן שר החינוך מאיר פרוש יחד עם בנו, ראש עיריית אלעד -ישראל פרוש אצל האדמו״ר מגור. היחסים הדיפלומטיים בין משפחת פרוש לחסידות גור ידעו בעיקר מורדות כאשר הירידה האחרונה היתה לפני תשע שנים במסגרת המאבק על החינוך העצמאי והתגובה בסיכול היבחרותו של פורוש לראשות עיריית ירושלים.

החייל שנשלח למלחמה נגד פרוש היה יעקב ליצמן. בשישי בבוקר, על פי אותם גורמים אופוזיציוניים, פרוש הגיע לביתו של האדמו״ר מגור כאשר ליצמן ידע על כך רק כרבע שעה לפני ולא היה מעורב בכלל בתיאום הביקור. כאמור, כך על פי הגורמים.

סביר להניח שמקורביו של ליצמן יגידו שהוא מעולם לא מתערב בביקורים בבית האדמו״ר ויצדקו. ובגלל רגישות המקרה הזה, וההקשר הפוליטי, הוא עודכן לפני הביקור. גם בטענה הזאת יש מן האמת. כך או כך, ייתכן שאף אחד לא ״הוביל״ להתפטרותו של יעקב ליצמן מלבד ההבנה שלו את פני הדברים.

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. אב הרחמים שוכן מרומים כנסו....

    אב הרחמים שוכן מרומים – ברחמיו העצומים – הוא יפקוד ברחמים החסידים הפלג הירושלמי הישרים והתמימים קהלות הקודש שמוסרים נפשם על קדושת השם. וכבר ידוע לכל, שכל הצדיקים של פלג הירושלמי הם קדושים וטהורים, הם הם המוסרים נפשם לקדש שם שמים ברבים כמו פנחס ממש.

    ע"פ הקבלה שכם בן חמור התגלגל בזמרי בן סלוא, ודינה בת יעקב התגלגלה בכזבי בת צור. אחר כל נסיונות הקללה הכושלים של בלעם ימח שמו וזכרו הוא מייעץ לבלק להחטיא את ישראל בבנות מואב ר"ל. [בצה"ל גם חשודים על זנות ממש] בלק מוציא את הרעיון לפועל- 'ויחל העם לזנות אל בנות מואב'.

    זמרי בן סלוא ראש שבט שמעון אינו מסתפק בכך, ונוטל את כזבי בת צור המדיינית אל משה ומתריס בפניו מול כל העם; "האם מדיינית זו אסורה או מותרת? אם תאמר אסורה- בת יתרו המדיינית -ציפורה- מי התירה לך?" 'והמה בוכים פתח אהל מועד'. בנתיים החל הנגף בעם בגלל עבירת הזנות.

    פינחס בן אלעזר מוסר נפשו [כמו הצדיקים של פלג הירושלמי שמוסרים נפשם לקדש שם שמים ברבים] ונכנס לתוך האוהל בו חוטאים זמרי וכזבי, ודוקר אותם בשעת מעשה וע"י המחאה הוא מקדש שם שמים!!!! [כמו הצדיקים של פלג הירושלמי] פנחס סובב עמם בכל מחנה ישראל כשהם נעוצים בחרבו, כדי שיעשו תשובה על העון החמור, ואח"כ המגיפה נעצרת. 'ולמעשה נכשלו 24,000 בזנות כאמור- זמרי הוא שכם בן חמור. כפי שבגלגול הקודם הוא חטא בזנות עם דינה, כך בגלגול כעת הוא שוב נכשל בזנות עם כזבי בת צור- גלגול דינה. מענין לדעת מאיזה גילגול גפני הדור דברי אפיקורסות?

    אב הרחמים שוכן מרומים – ברחמיו העצומים – הוא יפקוד ברחמים החסידים הפלג הירושלמי הישרים והתמימים קהלות הקודש שמוסרים נפשם על קדושת השם – הנאהבים והנעימים בחייהם המקדשי שם שמים למען כבור הקב"ה…

    "קידוש ד' " |
    הגב
  2. לכבוד ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א שהתייחס לסכנה הרוחנית שיש למפגינה 'הפלג' ו'העדה' בישיבה בבתי הסוהר: מרן נשאל שאלה האם הישיבה בבית הסוהר מסוכנת רוחנית לא פחות מגיוס לצבא, ולפיכך יש להימנע מלהשתתף בהפגנות הללו, או שאכן עדיף להיעצר ובלבד לצאת ידי חובת מחאה בעניין הגיוס, כך אמר מרן "יש שם מגע עם חופשיים וזה מזיק ברוחניות" עכ"ל. אבל לענ"ד נחוץ לציין למרן הראב"ד שליט"א שיש סכנה יותר גדולה לאלו שמתגייסים לצה"ל של שמד.... וגם לאלו שמתיצבים יש סכנה ברוחניות, יש שם מגע עם חופשיים וזה מזיק ברוחניות, וגם חייבים להעביר מידע חשוב למרן שהתיר חפירת קברי ישראל בבית שמש, צריך לזכור שלא טוב לקרר אלו המחאות נגד השמד והזימה, רק עמלקים מקררים מחאות כאלו, ואלו המוחים הם המקדשי שם שמים, הם קדושים וטהורים. בחורים שישבו בבית הסוהר להוכיח לממשלה שבמאסר לא יצליחו לשבור את רוחם אלו גם מקדשים שם שמים לא פחות מפנחס. בשם כל ישראל אני הק' מברך מרן הראב"ד שליט"א שהקב"ה יוסיף לו קצת חכמה ויראה, ושיזכה לכתר תורה.

    לכבוד ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א שהתייחס לסכנה הרוחנית שיש למפגינה 'הפלג' ו'העדה' בישיבה בבתי הסוהר: מרן נשאל שאלה האם הישיבה בבית הסוהר מסוכנת רוחנית לא פחות מגיוס לצבא, ולפיכך יש להימנע מלהשתתף בהפגנות הללו, או שאכן עדיף להיעצר ובלבד לצאת ידי חובת מחאה בעניין הגיוס, כך אמר מרן "יש שם מגע עם חופשיים וזה מזיק ברוחניות" עכ"ל.

    אבל לענ"ד נחוץ לציין למרן הראב"ד שליט"א שיש סכנה יותר גדולה לאלו שמתגייסים לצה"ל של שמד…. וגם לאלו שמתיצבים יש סכנה ברוחניות, יש שם מגע עם חופשיים וזה מזיק ברוחניות, וגם חייבים להעביר מידע חשוב למרן שהתיר חפירת קברי ישראל בבית שמש, צריך לזכור שלא טוב לקרר אלו המחאות נגד השמד והזימה, רק עמלקים מקררים מחאות כאלו, ואלו המוחים הם המקדשי שם שמים, הם קדושים וטהורים. בחורים שישבו בבית הסוהר להוכיח לממשלה שבמאסר לא יצליחו לשבור את רוחם אלו גם מקדשים שם שמים לא פחות מפנחס.

    בשם כל ישראל אני הק' מברך מרן הראב"ד שליט"א שהקב"ה יוסיף לו קצת חכמה ויראה, ושיזכה לכתר תורה.

    אומר אני |
    הגב
    • חייבים למחות! כתיב פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל "בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי" בְּתוֹכָם וְלֹא כִלִּיתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל ... בקנאו את קנאתי בתוכם - "קידוש ה' בפרהסיא" כתוב "בקנאו את קנאתי בתוכם" - מה הפירוש "בתוכם" ? אלא כשרצה הקב"ה להפוך את סדום, עמד אברהם אבינו בתפילה וניסה בכל כוחו להציל את סדום, ואמר אולי ימצאון חמישים צדיקים או ארבעים וכו' עד שהגיע לעשרה. ואמר לו הקב"ה (בראשית יח, כו) "אִם אֶמְצָא בִסְדֹם חֲמִשִּׁים צַדִּיקִם בְּתוֹךְ הָעִיר וְנָשָׂאתִי לְכָל הַמָּקוֹם בַּעֲבוּרָם". אומר שם האבן עזרא (שם ד"ה 'וטעם'), שצריך שימצא צדיק בתוך העיר שהוא בגלוי, ולא צדיק שנמצא במחסן או במקלט שמתבייש לגלות את עצמו, וז"ל: "וטעם בתוך העיר שהם יראים את השם ית' בפרהסיא", עכ"ל. הכוונה שקידש שם שמים בפרהסיא גדולה. דהיינו שחייבים למחות ברבים. מכאן, שכל היכא שכתוב "בתוך" הכוונה לפרהסיא, וכך גם מה שכתוב כאן "בקנאו את קנאתי בתוכם ", הכוונה שקידש שם שמים בפרהסיא גדולה. דהיינו שחייבים למחות ברבים. ולא כמו שהרשע גפני אומר. ומהשמים י"ב ניסים נעשו לפנחס בגלל שמחה ברבים.

      חייבים למחות! כתיב פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל "בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי" בְּתוֹכָם וְלֹא כִלִּיתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל …

      בקנאו את קנאתי בתוכם – "קידוש ה' בפרהסיא" כתוב "בקנאו את קנאתי בתוכם" – מה הפירוש "בתוכם" ? אלא כשרצה הקב"ה להפוך את סדום, עמד אברהם אבינו בתפילה וניסה בכל כוחו להציל את סדום, ואמר אולי ימצאון חמישים צדיקים או ארבעים וכו' עד שהגיע לעשרה. ואמר לו הקב"ה (בראשית יח, כו) "אִם אֶמְצָא בִסְדֹם חֲמִשִּׁים צַדִּיקִם בְּתוֹךְ הָעִיר וְנָשָׂאתִי לְכָל הַמָּקוֹם בַּעֲבוּרָם".

      אומר שם האבן עזרא (שם ד"ה 'וטעם'), שצריך שימצא צדיק בתוך העיר שהוא בגלוי, ולא צדיק שנמצא במחסן או במקלט שמתבייש לגלות את עצמו, וז"ל: "וטעם בתוך העיר שהם יראים את השם ית' בפרהסיא", עכ"ל. הכונה שקידש שם שמים בפרהסיא גדולה. דהיינו שחייבים למחות ברבים.

      מכאן, שכל היכא שכתוב "בתוך" הכוונה לפרהסיא, וכך גם מה שכתוב כאן "בקנאו את קנאתי בתוכם ", הכוונה שקידש שם שמים בפרהסיא גדולה. דהיינו שחייבים למחות ברבים. ולא כמו שהרשע גפני אומר. ומהשמים י"ב ניסים נעשו לפנחס בגלל שמחה ברבים.

      חייבים למחות! בקנאו את קנאתי בתוכם - "קידוש ה' בפרהסיא" |
      הגב
  3. תפסיק לשמש פה לאביך ח"כ ישראל. תשמש את הגולשים אובייקטיבית

    .

    אודיאל |
    הגב