סירב לקחת במונית אנשים עם עיוורון- והודח מגט טקסי

לפני שנסע במהירות הספיק לסנן לנוסעים "אני אלרגי לכלבים"

האפליה שוב מרימה את הראש: נהג מונית של גט טקסי הגיע בשבוע האחרון על מנת להסיע קבוצת אנשים עם עיוורון מרחוב דוד חכמי 10 בת"א. מהרגע בו זיהה הנהג שהאנשים שהזמינו את המונית הם אנשים עם עיוורון שאחת מהם מתהלכת עם כלב נחייה, הוא האט את רכבו בסמוך אליהם והמשיך לנסוע במרחק מה מהם.

מיד כשניגש המלווה של הקבוצה אל הנהג והבהיר לו שזו הקבוצה שהזמינה את המונית, עשה הנהג סיבוב פרסה ונמלט מהמקום. לפני שנסע במהירות הספיק לסנן לנוסעים "אני אלרגי לכלבים".

בעקבות האירוע יצר קשר המרכז לעיוור בישראל בשם הנוסעים עם גט טקסי שהחליטה להדיח את הנהג לאלתר.

בתגובה שניתנה למרכז לעיוור על-ידי גט טקסי נמסר כי " בהתאם למדיניות החברה כל לקוחות החברה שעושים שימוש בשירותיה, ובכלל זה נהגים העושים שימוש בשירותים, נדרשים לנהוג על פי הוראות הדין, ובכלל זה על פי הוראות דיני איסור הפליה. לפיכך, מיד לאחר קבלת תלונתך, הודיעה החברה לנהג על סיום ההתקשרות עמו וחסימתו משימוש באפליקציה של החברה.
אציין כי הואיל והנהגים העושים שימוש בשירותי החברה הם קבלנים עצמאיים אשר כאמור צורכים שירותים מהחברה, סיום ההתקשרות הוא האמצעי היחיד שעומד לרשות החברה. החברה פועלת נמרצות על מנת להבהיר לנהגים שעושים שימוש בשירותיה כי נהג אשר יסרב להסיע אדם בעל עיוורון המלווה בכלב נחייה, תופסק עמו ההתקשרות לאלתר.
אנו תקווה כי מקרים מסוג זה לא יישנו, ומבקשים להביע את צערנו על קרות המקרה."

מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל, נתי ביאליסטוק כהן אמר בנושא כי "קשה להאמין שבמדינת ישראל של שנת 2017 עדין יישנה כזו אפליה שעושה איפה ואיפה בקרב אנשים עם מוגבלויות. אנשים עם עיוורון תלויים מאוד בתחבורה הציבורית ובמוניות כדי להתנייד ממקום למקום, ולכן אנחנו רואים חשיבות מאוד גדולה בכך שנקבל שירות הוגן, נגיש ושיוויוני. אני מברך את חברת גט על התגובה המהירה וההולמות ומקווה שלא נדרש להתמודד עם מקרים מסוג זה בעתיד"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.