סלובקיה והונגריה יפתחו נציגויות דיפלומטיות בירושלים

בשיחות שקיימו ראשי המדינות עם ראש הממשלה נתניהו הם בישרו לו על הצעדים החדשים שהחליטו לנקוט

הישג נוסף למאמצים המדיניים של ראש הממשלה: הונגריה תפתח בירושלים שלוחה דיפלומטית של המחלקה המסחרית של השגרירות שלה בישראל, סלובקיה תפתח משרד לתרבות ולחדשנות בירושלים וצ'כיה חנכה לפני כמה חודשים את "בית צ'כיה" בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר מפגש עם ראשי שלוש המדינות, "אחרי חודשים של מאמצים שהובלתי, יש לנו היום הישג חשוב מאוד: הונגריה החליטה לפתוח שלוחה דיפלומטית של השגרירות שלה בירושלים, סלובקיה החליטה לפתוח מרכז חדשנות ותרבות בירושלים, וזה אחרי שצ'כיה הכריזה על פתיחת בית צ'כיה בירושלים. אלה מאמצים שנושאים פרי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו פעל בשנה האחרונה לחיזוק שיתופי הפעולה בין ישראל למדינות. היום, במסגרת הפגישות הבילטרליות שלו עם ראשי ממשלות הונגריה, סלובקיה וצ'כיה, נרשמו עוד כמה הישגים חשובים.

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן הכריז היום כי לאור התרחבות היחסים הכלכליים בין ישראל להונגריה כי הוא קיבל את ההחלטה להעביר את המחלקה המסחרית של השגרירות לירושלים.

ראש ממשלת סלובקיה פטר פלגריני הודיע היום כי הם ייפתחו משרד לתרבות ולחדשנות בירושלים. המטרות המרכזיות של משרד זה יהיו לקדם שיתוף פעולה בין המדינות בתחום הרכבים האוטונומיים.

כמו כן, לפני כמה חודשים בעת ביקור נשיא צ'כיה מילוש זמאן בארץ, נחנך במעמד רה"מ נתניהו "בית צ'כיה" בירושלים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *