סמוטריץ' רוצה את תיקי הדתות והחינוך

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' רק נבחר – וכבר מסמן את תיק החינוך. סמוטריץ אמר הבוקר כי אפשר לעשות יותר ממה שעשה שר החינוך הנוכחי בנט במשרדו. "הבית היהודי תנהיג את הציונות הדתית", הצהיר

יו"ר האיחוד הלאומי הנכנס, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', החל כבר הבוקר לסמן כמטרה למפלגתו בממשלה הבאה את תיקי החינוך והדתות.

בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב' אמר סמוטריץ' כי "תיק החינוך הוא תיק חשוב שאפשר לעשות בו המון. החינוך הוא יסוד קיומנו כאן וכל ילד וילדה צריכים להיות מחוברים לערכים ולשורשים ולזהות היהודית שלהם באהבה. שר החינוך בנט עשה דברים טובים רבים ויש דברים שאפשר וצריך לעשות יותר טוב ממה שעשה".

סמוטריץ' ציין כי האיחוד הלאומי צריך להוביל את המערכת ברמה הפוליטית. "זה הדבר הנכון אבל צריך לראות איך יתארגנו האחים שלנו בבית היהודי ואת מי יעמידו בראשם. זה המהלך המתבקש אבל לא נשים בחזית את העניין האישי או המפלגתי. אנחנו רוצים למקסם את הכוח של הציבור שלנו. אם במשך שש שנים בנט הוביל את הציוניות הדתית וחבריי ואנחנו נשארנו בבית תחת הנהגתו, גם אם בלענו כמה צפרדעים בדרך, אז נדמה לי שגם החברים שלי בצד השני של הסקאלה יכולים לחיות תחת הנהגתנו עם המון הקשבה ודיאלוג. אני רואה עצמי מייצג ושליח של הציונות הדתית כולה ולא רק שלה".

בצלאל סמטריץ' דיבר על ההבדלים בינו ובין בנט ובראשם הדגש על סוגיות דת ומדינה: "בגישה שלי אפשר וצריך להיפתח. יש חלקים גדולים מאוד בחברה הישראלית שיכולים להזדהות עם עולם הערכים שאנחנו שמים בחלון הראווה שלנו אבל, וזה הבדל בין בנט לביננו, בלי טשטוש והורדת דגלים, נהיה אנחנו ב-100%. כמעט בכל תחום בסוגיית דת ומדינה אנחנו שונים. לבית היהודי בקדנציה האחרונה לא היה עיסוק או אג'נדה בתחום של הזהות היהודית. השארנו את זה לחרדים. יהיו אצלנו דיונים וסדר יום מאוד ברור בסוגיה הזו. לבנט לא היה ולא יהיה סדר יום בנושא הזה. הוא הולך להיות ימין מדיני. אני אומר לאו מוחלט על תחבורה ציבורית בשבת ונישואין אזרחיים".

על היחסים עם יו"ר המפלגה היוצא עליו גבר אתמול, השר אורי אריאל שסירב ללחוץ אמש את ידו, אמר סמוטריץ': "אין בי שמחה, בטח בסיטואציה מול אורי, אבל יש לי את הבנת גדול האחריות על הכתפיים. אני מבין אותו. זה קשה לו ולי. אני אוהב אותו ומעריך אותו ומבין את הכאב. אני מקווה שהזמן יעשה את שלו ובטוח שהוא ימצא את הדרכים לעשות טוב לעם ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *