סערה במודיעין עלית: "הנשים לא אשמות בתאונה"

בעקבות דבריו של רב העיר הגר"מ קסלר כי על הנשים להתחזק בצניעות בעקבות תאונת התהפכות האוטובוס שלשום, בעיר נפוצו כרוזים אמש: "אתן לא אשמות"

סערה במודיעין עלית: ביממה האחרונה, מאז הפרסום ב'אקטואליק' של דבריו של רב העיר, הגר"מ קסלר, בעקבות התאונה הנוראה שלשום של התהפכות האוטובוס, בו נהרגו שתי נשים ונפצעו רבים, על כך שעל הנשים להתחזק בצניעות – קריאה בעיר לציבור הנשים: "אתן לא האשמות".

כזכור, במהלך ההלוויה שלשום בערב, בהשתתפות אלפים מתושבי מודיעין עלית, המרא דאתרא של העיר, הגאון הרב מאיר קסלר, עורר את הציבור להתחזק בבין אדם לחברו, ולאחר מכן החל בדברי תוכחה על הנשים המפטפטות באוטובוסים: "צריך לתקן את מה שקורה בדרכים, נשים מדברות בקולי קולות על שידוכים ודברים שהצנעה יפה להם. קצת יותר צניעות, קצת יותר בושה, אני רוצה לעורר את ציבור הנשים: אשה שעוזבת את הבית צריכה לחשוב לפני – האם אני מתלבשת בצורה שתעשה נחת רוח לקב"ה או לא? נשים צריכות להתלבש בצניעות ולחשוב שיספרו לך "שהמשיח יגיע" –  לא תצרכי להתבייש מפניו ולהתחבא".

כעת, כאמור, ישנן קריאות בעיר על דבריו של רב העיר, ובעיר נפוצו הלילה בכל רחבי העיר כרוזים תחת הלשון: "אתן לא אשמות", וליד המילים הללו – איור של אוטובוס, לרמוז לנשים כביכול לא בגללן אירע האסון.

הכרוזים הלילה במודיעין עלית. צילום: אקטואליק

8 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא צריך לקחת קשה

    את התעמולה נגד פאה.

    כנסו לכאן: bit.ly/peanochrit ותלמדו את הנושא.

    דן |
    הגב
  2. ישראל מאיר

    לפי ההלכה מצווה וחובה על האשה להתייפות, כדי שבעלה לא יסתכל על אחרות, וזה שייך גם ברחוב ולא רק בבית, וכפי שהוכיחו האחרונים (ויש פרק שלם במסכת שבת, הדן בתכשיטים שאשה יוצאת איתם לרחוב, וכך נפסק להלכה בשו"ע שמותר לה לצאת כך).

    אין שום איסור על האשה להיראות "דוגמנית", ואת עשית סלט שלם מהלכות פסוקות כמו חצאית מעל הברך שאסורה לכל הדעות, יחד עם לבישת פאה שזה לפי רוב הדעות כיסוי ראש מעולה ואף יותר מהודר ממטפחת.

    "פאה ארוכה" לא אסורה אם כך המנהג באותו המקום, כי דבר שהוא נדוש אינו מעורר תשומת לב מיוחדת. ואם כולן הולכות עם פאות ארוכות, אז הגברים היחידים שמסתכלים הם אותם אלה שקראו את דברי הבלע שלך, כן כן, כל "דברי המוסר וההתעוררות" שהכניסו בלבם הרהורים ותאוות מיותרות לנשים עם פאות, וכפי שכתב בשו"ת רבי עזריאל (הילדסהיימר) חלק א סימן ז, שהאיסור גורם את ההרהור, וכל הפרסומים שפאה זה פריצות איומה ונוראה, גורמים בעצם לכל הגברים המסכנים להרהר בזה.

    כל "משנת הצניעות" שלך מעוותת מהיסוד, את חושבת שאשה צנועה זה אשה מכוערת, וכמה שיותר מכוערת יותר טוב, כי האברכים המסכנים לא מסתכלים עליה. אבל זאת טעות, ואין לזה שום יסוד בהלכה! לפי היהדות, האשה יכולה להיות יפיפיה, והגברים צריכים לשמור על העיניים שלהם! (אשה יפה יכולה להיות יפה גם עם מטפחת שחורה ובגדים שחורים ורחבים. ואז מה היא תעשה, תמרח בוץ על הפנים כדי שלא יכשלו בה?)

    למגיבה מספר 3 שכתבה הרבה שטויות |
    הגב
  3. מי שהקשיב לכל ההספד הבחין כי הוא הזכיר גם את הנושא של לשון הרע, גם נושא של צניעות, ועוד. וזה תפקידו של רב להיות מוכיח בשער ולחזק את גדרי המצוות והקדושה במיוחד כשיש צרה בעיר פעפ אחרי פעם ר"ל.

    מי שהקשיב לכל ההספד הבחין כי הוא הזכיר גם את הנושא של לשון הרע, גם נושא של צניעות, ועוד. וזה תפקידו של רב להיות מוכיח בשער ולחזק את גדרי המצוות והקדושה במיוחד כשיש צרה בעיר פעפ אחרי פעם ר"ל.

    כך היו בכל הקהילות בכל הדורות, אם באירופה אם בצפון אפריקה וכו'.

    רב הוא לא יסמן ולא רק עובד סוציאלי, הוא גם מוכיח בשער, והכל יראים ממנו, ותמיד היו ליצני הדור היינו רשעי הדור לועגים על קצת דברי מוסר ודברי אמת.

    אלא שבתקופות קודמות הם היו יושבי קרנות, וההתייחסות אליהם הייתה ככזו, היום ליצני הדור נקראים תנועות למען, והן זוכות לסיקור תקשורתי, או להיות עתונאיות בעצמן.

    אשר לגודי ניר מוזס- מציע לה לטפל בבעיות הצניעות של בעלה סילבן, לפני שהיא מטיפה לאחרים, לא נשכח למה האיש נבעט מהעשייה הציבורית.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. וְחָרָה אַפִּי וְהָרַגְתִּי אֶתְכֶם בֶּחָרֶב וְהָיוּ נְשֵׁיכֶם אַלְמָנוֹת וּבְנֵיכֶם יְתֹמִים.

    נא לשפר הצניעות מיד.

    לשפר הצניעות..................................... |
    הגב
  5. אני לא אוהבת להעיר על הנושאים, כי לי לא חסר דברים שצריך לתקן... אולי יותר קל לי בנושא צניעות ואני מקפידה על כך, אך בדברים אחרים די קשה לי, שהם פחות סממנים חיצוניים כמו תפילה ועבודה על המידות... אני יהודיה כמוכם ואף פשוטה יותר מכם, איני מתיימר להיות חכמה או נביאה ויש לי המון מה ללמוד מכל יהודי/ה. אני אוהבת אתכם עם ישראל מאוד! וזו הסיבה שאני פונה אליכם מכל הלב!!! אנו לקראת אחת התקופות הקשות בהיסטוריה שלנו, לקראת חבלי משיח!!! וכולנו חייבים לחזור בתשובה תיכף ומיד.

    פאה או מטפחת? — לשפר הצניעות = למנוע תאונות!
    יש לי שאלה לכל הנשים היקרות, ששמות פאה שרובם הם לא צנועה בכלל ומושכת.. (דהיינו כל פאה לא של סבתות) מה אתן חושבות לעצמכן? שיש לכם ריח של יראת שמים, שהירקן לא מזיל ריר עליכן? שהנהג באוטובוס לא נכשל בהרהורים? שהבחורים לא שופכים זרע עליכם ח"ו, אישה שהולכת עם פאה ארוכה או עם פאה לא צנועה היא מכינה לעצמה את הגיהנום ומכשילה גברים וגורמת לעבירות החמורים ביותר, אתם מתלבשות בצורה מכשילה וגם אם היא צנועה, הפאה הורסת הכל, אני רואה אברכים טהורים שלמדו בישיבות קדושות חנונים למדי, והאישה נראית דוגמנית מהשורה הראשונה, בבקשה: תעשי את זה רק בבית לא בחוץ יקירה שלי, כבר לא קשור לרבנים או להיתרים, לא לעדות וחוגים, זה קשור למראה החיצוני של היצר הרע שלך, אוי כמה אברכים נכשלים "בך" כל בוקר… כשאת עולה לאוטובוס בבוקר עם הפאה קסטם וכו' לא צנועה או פאה ארוכה והמתקתקת שלך, כל לימוד תורה שלהם של כל היום נהרס על מחשבות זרות שאת גרמת להם. כן כן כן ממש כך. ואת כגורמת לשכינה שתסתלק מישראל.

    כמה (מאות) בחורי ישיבות מסתכלים לעבר המחיצה בחתונות לראות אותך, או יוצאים במיוחד בערבי שבת לראות אותך מטיילת ברחוב עם הבגדים הנוצצים ועם הפאה של שבת המטריפה שלך (יש עדות למי שרוצה מקור) שהיא באמת מטריפה את הראש שלו.. בושה שבת ישראל צריכה להאות ככה? הם לא מחפשים לצאת לקניון לראות חילוניות פרוצות, את "תלמדה בית יעקב" מעניינת יותר, את נוצצת יותר, כן את..את.. "בגללך יש זרע לבטלה" לא בגלל שחקניות פרוצות, רק בגללך!!!!! בגללך יש בעיות של שלום בית, בגללך!!!! תתעשתי לפני שיהיה מאוחר….!!!

    ישנן הרבה פאות שמושכות עיניים של גברים אחרים והם יכולים להגיע להרהורי עבירה שזה אסור!! כמו פאות ארוכת מידי או פאות שיותר יפות מהשיער הרגיל של האישה וכו'.. נמאס כבר מכל אלו שהולכות עם צוואר חשוף [מגיע לפעמים עד לשקע של החזה] בגדים צמודים ביותר ולקינוח חצאיות מעל הברך, והעיקר "לא הולכות עם פיאה" אבל צמוד וקצר גם אסור. אני באופן אישי חושבת שפאה מביאה להרבה מכשולים בצניעות!!

    האם אישה "חרדית" ההולכת בניגוד להלכה בבגדים צבעוניים ומבריקים המושכים תשומת לב או בבגדים המבליטים את כל איברי הגוף ובעיקר את המקומות הצנועים,או בחולצות קצרות שאם את מתכופפת רואים לך את הגב ואם את מרימה את ידיך רואים לך את הבטן, וחובשת פאה העשויה משיער של נשים גויות שמתו או מטפחת ראש צבעונית ונוצצת ונעלי עקב וכו'- יכולה להעיד לפני הקב"ה ולומר לו "אבא שבשמיים אני מאותן נשים צדקניות שיביאו גאולה לעמך ישראל? " האם ראינו מאישה כזו שבנייה יצאו ת"ח גדולי הדור? האם אישה כזו יכולה לדמיין לעצמה שאחרי מותה היא תבוא בפריצות הנ"ל לפני האמהות הקדושות ותרצה לשבת לידן? ואיך לא תפחדי מאבא שבשמיים שאמר בתורתו הקדושה "וראה בך ערוות דבר ושב מאחריך…." הקב"ה מסלק שכינתו מעם ישראל, מסיר את השגחתו מעלינו בגלל נשים כמוך… ואמרו חז"ל הקדושים שצרות באות לעולם בגלל חוסר צניעות של בנות ישראל ובפרט לאחר שקראת את כל הנ"ל, כיצד תעיזי להמשיך לצאת כך מחר ולהכשיל את בחורי ישראל ותמשיכי לשים פס על דברי חז"ל הקדושים אשר הזהירו נוראות על הפריצות שיש בקרב מחננו ובפרט שיראו לך ביום הדין שקראת כל הנ"ל ובכל זאת המשכת במרדך.

    לדעתי גם המכשירים הטמאים גורמים לנו לאבד שפיות, הילדים ובפרט בנות הסמינרים הולכים עם הפלאפון לכל מקום, קניות, ואפילו לשרותים, למקלחת, ואפילו כשהם רוצים לישון לנוח קצת, הם מכבים הכל אבל לא את המכשיר שמא מישהו יחפש אותם. הם הפכו להיות תלותיים במכשיר שמספק להם את האון-ליין העכשוי בכל עת!! לצערי יש להקטין את המידע של המכשירים ולהפוך אותם למה שנועדו מלכתחילה-מכשיר פלאפון לשיחות של האם הגעת הביתה? הכל בסדר? ולנתק זהו.הרבה מסכימים איתי אבל אף אחד לא מסוגל להתנתק ממנו – והסיבה העיקרית היא מידת הגאווה!!!! [גם הסיבה של הפריצות אצל נשים היא מידת הגאווה!!!] שמא יגידו אהה, אין לו מכשיר ברמה!!! לי יש מכשיר פשוט ואני מסתדרת מצויין ואפילו יותר מכל אחד אחר. אני מגיעה הביתה ויש לי זמן לכל דבר, לא כמו רובכם, כשאני נכנסת להתקלח אני נכנסת לבד ולא עם כל העולם.

    אני לא אוהבת להעיר על הנושא הזה, כי לי לא חסר דברים שצריכה לתקן… אולי יותר קל לי בנושא צניעות ואני מקפידה על כך, אך בדברים אחרים די קשה לי, שהם פחות סממנים חיצוניים כמו תפילה ועבודה על המידות… אני יהודיה כמוכם ואף פשוטה יותר מכם, איני מתיימר להיות חכמה או נביאה ויש לי המון מה ללמוד מכל יהודי/ה. אני אוהבת אתכם עם ישראל מאוד! וזו הסיבה שאני פונה אליכם מכל הלב!!! אנו לקראת אחת התקופות הקשות בהיסטוריה שלנו, לקראת חבלי משיח!!! וכולנו חייבים לחזור בתשובה תיכף ומיד.

    לשפר הצניעות = למנוע תאונות! |
    הגב
  6. שומו שמים ****** להיכן הגענו???????????????????????

    להיכן הגענו? כנראה שגיוס של בנות השומרות תורה ומצוות, יצא מידי גדולי ישראל ורבנים ומנהיגים של החרדים ועבר רק לידי העסקנים – אוי לאותה בושה. השתנו הזמנים חיים חדשים, או שמא השתנו המקורות, גדולי ישראל אינם מדווחים ואינם יודעים מה שקורה באמת, מפני שקורה אחד הדברים התמוהים ביותר, לא שומעים את קולם של גדולי ישראל כמו המועצת ומנהיגי הדור והגר"ח וכו' וכו' והכוונה בעיקר מרבני ומנהיגי אגודת ישראל, ודגל התורה, בכל הקשור ל"גיוס בנות" ולגיוס השמד.

    הכל יודעים כי מדובר בנושא שגדולי ישראל מכל החוגים מסרו את נפשם על הענין הזה של גיוס, והנה זה כמה שנים שלא שומעים אותם על הענין הנחוץ!!!! וכאשר עוצרים בנות כשירות השומרות תורה ומצוות מפני שלא התגייסו לשמד וזימה של צה"ל, הם ממלאים פיהם מים, והכוונה לעסקנים ולרע-בנים.

    האם באמת השתנו הזמנים? האם בשל פוליטיקה פנימית מותר להפקיר נושא וענין שכזה? של יהרג ואל יעבור? הכל יודעים כי בכל הקשור לגיוס בנות אין כאן ענין של יותר דתיה או חרדית, כל בת ישראל שאינה רוצה להתגייס חייבים לסייע לה, במיוחד כאשר מדובר בבנות שהן בעלות תשובה או בנות שמשום מה הסתבכו טכנית, איך יכול ח"כ חרדי [כמו אלו הרשעים מיהדות התורה] או מי שיושב במועצות גדולי התורה, לישן בלילה כאשר עוצרים בחורות צנועות וכשרות כאלה? מדוע לא שומעים היום אותם רבנים יוצאים בקול רם ונאבקים לעצור בעד הנגע הזה שמתרבה לאחרונה יום אחר יום שעה אחר שעה רח"ל מדוע-עעעעעעע?

    נכון שנמצא גם בנות לא דתיות שקופצות על הטרמפ הזה, אבל האמת היא כי מבחינתנו ע"פ פסק של מרן החזון איש זצ"ל והרב מבריסק זצ"ל ועוד ועוד… כל בת ישראל דתיה ולא דתיה אסור לה לשרת בצבא של זנות ברבים וכו' וחייבים לסייע לה אם אינה רוצה להתגייס ובמיוחד כאשר היא מנמקת זאת מסיבות דתיות.

    העסקנים החשובים המוסרים נפשם יום יום על ענין גיוס בנות, השתלטו על הענין, וכוונתם טהורה 100% הם עושים זאת אך ורק למען מטרות האמת, אבל בלעדיהם היה הנושא מופקר לגמרי, מסכנות היו הבנות הנעצרות לא היה להן מושיע, האם יכולים אנו לומר היום כי ידינו לא שפכו את הדם הזה??????

    איך קורה שהיהדות החרדית מתנערת מאחד הנושאים החשובים והכי בעייתיים והוא כפיית גיוס על בנות בכלל נושא שחייב היה להיות על סדר יומה של כל היהדות החרדית? וגם אם איננו יכולים להתערב בנעשה אצל החילונים אבל מי שמבקשת שלא להתגייס חובתנו להתייצב לצידה של כל בחורה או אשה ולסייע לה לא להתגייס, ולהצילה משמד וזימה שיש בצבא של מדינת איזראל, וכהיום כבר לא שומעים כי העמלקי המשומד משה גפני עוזר לבנות כאלו כלל וכלל, ואדרבה הוא מעודד גיוס בנות רח"ל שר"י בקרוב ביחד עם המן וד"ל, הוא [גפני] מעדיף לסייע לאחמד טיבי שלא לכבות לו את הצופר של המואזין מאשר לסייע לבנות יהודיות חרידיות צנועות וכשירות שאינן רוצות להתגייס לשמד וכו'…

    הטענה היא לכל החרדים והכוונה לכל חברי הכנסת מכל הסיעות המכונות חרדיות, איך זה שהפקרתם נושא גיוס בנות נושא כל כך חשוב שהיה צריך לעמוד בראש סדר העדיפות ע"פ תורתינו הקדושה.

    בקשר לרבנים, ככל הנראה העסקנים [כמו מאנטעל וחביריו שר"י] שמקררים את הרבנים יום יום, הם אומרים לרבנים כי מדובר בהגזמות ולא האמת!!! וזה שהם אומרים זה שקר וכזב של ממש!!! וזה ממש כפי שליצמן עשה כמה פעמים אצל הרבי מגור ואצל מנהיגים אחרים, כשאמר שמדובר בהגזמות והפקיר ככה מאות בנות חרידיות רח"ל, וממילא קשה לבא לרבנים בטענות מפני שאין לדיין אלא מה שעיניו רואות, ואלו החכי"ם הם מחללי שם שמים ברבים ימ"ח בגלל שמשקרים למועצת ולכל גדולי ישראל ולכל מנהיגי ישראל. להיכן הגענו?

    הטיפשות החרדית שאנו מפקירים נושאים חשובים מאוד של גיוס בנות, שהיו צריכים להיות אצלנו ראשונים על סדר היום, והעסקנים עולים טרמפ עליהם וחוגגים מוכיחים את אפסיות הנציגות החרדית בנושאים כל כך חשובים וחיוניים. להיכן הגענו? … שומו שמים!!! להיכן הגענו?! ועכשיו כְּתֹ֨ב זֹ֤את זִכָּרוֹן֙ בַּסֵּ֔פֶר וְשִׂ֖ים בְּאָזְנֵ֣י עם ישראל וגו'.

    ולגפני ולחכי"ם העמלקים מיהדות התורה אני אומר לכם כנבואה ברורה מהשמים: נדמה לכם שאין דין ואין דיין, ואתם יכולים לעשות כל מה שעולה ברוחכם… אבל יש בורא עולם בשמים ובאיזשהו שלב הוא יפסיק לכם כליל את כל מזימותכם ותעלוליכם כפי שהיה בדור הפלגה, ובסדום, ובשושן הבירה וכו'. אלא אם כן תחזרו למוטב לפני שיהיה מאוחר ביותר… שומו שמים!!! להיכן הגענו?????

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  7. הכל פה חזק ומתוק??? כשאסון רודף אסון רח"ל /כנסו להמשך חשוב.

    הכל פה חזק ומתוק???
    הלא אסון רודף אסון, מוות מיותר שזועק זעקה אילמת. אם זו תרבות הדחיפות, אם זה אסון הטביעות ואם זו שפיכות הדמים המיותרת והמרושעת ברשתות החברתיות. ואם מישהו כאן לא יתעורר ח"ו, ולא יקח על עצמו את האחריות הציבורית הדרושה, על מנת לשפר החינוך של צניעות בנות ישראל, בגיל צעיר, ע”פ דעת תורתינו הקדושה, זה יכול ליגמר חלילה בעוד שורה של אסונות מיותרים שצפויים לנו ח”ו ורח"ל.

    לזכור טוב: שברגע שהנשים סוטות הן מדרכי הצניעות, ולא מקדשות את גופן לבעליהן "בלבד", הן מרחיקות הן את הגאולה, ומרבות פריצות וניאוף בעם ישראל. אבל: ברגע שמתנהגות הן כיאה לבת מלך, ושומרות את יופיין רק לבעליהן. מרבות הן קדושה בעם ישראל, משרות ברכה בתוך ביתם, ומקרבות את הגאולה לעם ישראל.

    ולא כאן המקום לפרט את כל הנקודות שטעונות שיפור משמעותי אצלינו בצניעות. אבל האדישות שפושה בציבור, לצד אנחות של “אוי ויי”, והנה, ממשיכים הלאה, כאילו כלום לא קרה כלום, ואז גם לא משפרים הצניעות, זה אסון גדול שצריך תיקון גדול. היופי שלך, זה הצניעות שבך! שכל אישה שהולכת בצניעות, היא כמו יהלום בתוך ערימה של חול!

    אם אישה תחשוב פעם או תגיד “בעלי רצה שאלך שלא בצניעות”, בעולם הבא יאמרו לה: “האם באמת הלכת בשביל בעלך, בבית, או בשביל שאחרים שיביטו בך, ואם זה בשביל בעלך, לא יכולת לקנות שמלה או בגד צנוע ויפה שימצא חן בעיניו ללבות בבית?”. כי שם זה עולם האמת ושם אומרים רק את האמת! והעונש הוא כל כך גדול, שאי אפשר לתארו בכתב. ומה שלא עשו אושויץ הנעצים והציונים עשתה הפאה נכרית הלטאים של הבני תיייייירה. גדול מחטיא מהרג “ברוך שלא עשני אשה”!!! פאה נכרית מעגיל. כל אשה שלובשת פאה נכרית מקבלת גיהנום רותח בצואה!!! ממש מ ז ע ז ע! הצרות בעם ישראל משום הפאה נכרית של היום. ומהפאה נכרית מתחיל וממשיך כל הצרות…

    לא לחשוב אפילו לרגע שלאשכנזיות מותר פאה, כי כל הפוסקים האשכנזים היודעים לפסוק הלכה נכונה אסרו (ולא כמו "המיקל הידוע" בכל דבר שבקדושה כמו איש פאלק מאנגליה, בספר שלו המחריב הצניעות הנקרא “עוז והדר לבושה” שהוא גם קיים בזה "ותשחק ליום אחרון" שהמציא הלכות מהעצבע, והוציא ספר המחריב הצניעות בפרט בחו"ל, הוא עשה צחוק מהצניעות הנכונה, בכל העולם החרדי, הוא המציא הלכות מהאצבע, ולא מן התורה, ולא מהשולחן ערוך, אבל אנחנו חייבים לתחזק בצניעות ע”פ פסקי השולחן ערוך!!! כמ”ש http://www.keter-malchut.co.il/harimuMichshol.html) גם אסרו את הפאות של ימינו! ולמה שלא יחושו להחמיר בדבר כזה חמור. ואף בפאה וכובע ראוי להחמיר. אני חושבת שהגיע הזמן, שבעזרת השם לא יהיו עוד מקרים לא טובים,

    בוקר טוב עולם הזה, זה הזמן להתעורר, המשיח כבר בפתח שלנו.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב