סערה: רופא בכיר התבטא השבוע: "לא אטפל בנתניהו"

מנהל המחלקה הנוירולוגית בהלל יפה ירון ריבר אמר השבוע בשיחה שפורסמה הבוקר ב'ישראל היום': "צריך להעיף את נתניהו. אם יגיע לביה"ח – לא אטפל בו". בית החולים: ד"ר ריבר אינו איש פוליטי

ד"ר ירון ריבר, מנהל המחלקה הנויורולוגית בבית החולים הלל יפה, התבטא השבוע בצורה בעייתית וחמורה מאוד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ריבר אמר לרופאים ולאחיות במחלקה כי אם יפונה נתניהו לבית חולים – הוא יסרב לטפל בו, כך פורסם הבוקר העיתון "ישראל היום".

בית החולים הלל יפה ממוקם בעיר חדרה, וביתו של נתניהו נמצא בקיסריה. כך שבמקרה חירום רפואי, אם נתניהו ישהה בביתו בקיסריה, הלל יפה הוא בית החולים הקרוב ביותר.

לפי הפרסום הבוקר, ד"ר ריבר אמר את הדברים לפני כמה ימים במחלקה הנוירולוגית, שאותה הוא מנהל. "צריך להעיף אותו, צריך להוריד אותו", אמר הרופא הבכיר. כשנשאל על מי הוא מדבר השיב שהוא מדבר על ראש הממשלה נתניהו: "הוא גר בקיסריה, ואם יגיע לכאן – אני לא אטפל בו", צוטט הרופא.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: "אני מגנה בתוקף את התבטאות הרופא ב’הלל יפה’ על כך ׳שלא יטפל בנתניהו’, כפי שפורסם הבוקר ב’ישראל היום’. מדובר באמירה מקוממת שאין לעבור עליה לסדר היום. רופא במדינת ישראל אינו יכול לקחת את החוק לידיים ולהודיע על טיפול סלקטיבי. לא נגד ראש ממשלה ולא נגד אף אדם. המחויבות הראשונה שלנו במערכת היא לתת את הטיפול הטוב ביותר לכל אדם. הוריתי לגורמי המקצוע במשרד לבחון את הצעדים המשמעתיים הנדרשים במקרה זה. זו אמירה שאין לה מקום במערכת הבריאות. הדעות האישיות שלו לא חשובות ועליו לטפל בכל אדם ללא הבדל".

מהליכוד נמסר בתגובה: "השנאה המטורללת לנתניהו שוב שוברת שיאים. הוא לא יטפל בראש הממשלה נתניהו, אבל במחבל הוא בטח יטפל. בושה!".

מביה"ח הלל יפה נמסר בתגובה לעיתון: "ד"ר ריבר הוא רופא משכמו ומעלה ואינו איש פוליטי. דעותיו האישיות לכאן ולכאן – אין בהן עניין או דבר למול העובדה שהוא מסור למטופליו ולעולם ייתן טיפול רפואי לכל אדם באשר הוא. כל אמירה אחרת מגוחכת  והוצאה מהקשרה".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כואב הלב לאן מדרדר השיח הציבורי?

    לפתר לאלתר !! עובד ציבור שמתבטא בצורה כ"כ עויינת ומבישה אין לו שום ערך ולא משנה מה מומחיותו אסור לו להיות בשום תפקיד ובעיקר הצלת חיים של אחרים

    רצון העם . |
    הגב