סערת המקוואות: החסידים זועמים על ראש העיר הליטאי

התושבים החסידיים בעיר בני ברק זועמים, כאשר במשך עשרות שנים העירייה תקצבה את המים למקוואות הפרטיים. אך ראש העיר א. רובינשטיין החליט להפסיק את התקצוב בלי שום תירוץ מניח את הדעת"

מחר בבני ברק המקוואות יפתחו בשביתה וינעלו את המקוואות מהשעה 12:00 בצהרים בשל החלטת ראש העיר להעלות את מחירי המקוואות. בעלי המקוואות: העירייה מתעללת בנו. רק לפני יום חסידות קאמארנא קיבלה קנס ועיקול על מיליון שקל. ככה רוצים שנבחר להם? זו עירייה חרדית?

תושבי בני ברק ובעלי מקוואות המים זועמים על החלטת העירייה ואומרים לאקטואליק: "עשרות שנים אנחנו הבטן הרכה, אנחנו הקהילות הקטנותשהכי צריכות עזרה וסיוע כי אין לנו הרבה קהל. ובעת צרה, אף אחד לא מקשיב לנו, פרוש זורק על דרעי ודרעי זורק על העירייה, ואנחנו בתווך נופלים בין הכסאות".

לטענתם, "לא ייתכן שבמשך עשרות שנים, עיריית בני ברק, מממנת את המים למקוואות וגם לבתי כנסת, גנים וישיבות, וזה משהו שהוריד את העול הכלכלי הכבד על בעלי המקוואות ואפשר להם לגבות תקציב נמוך על הכניסה למקווה, במשך כ-40 שנה. 40 שנה אף אחד לא נגע בתקציב הזה, וכמובן שבזכות כך יש מקוואות פרטיים מפוארים רק ב-5 שקלים, ולכן אנשים פרטיים בנו מקוואות כי זה היה שווה לשני הצדדים – העלויות היו קטנות – גם לבעל המקווה וגם לטובל".

עוד הם טוענים כי "מה שקורה כעת הגיע ראש העיר אברהם רובינשטיין, והחליט; שהוא עוצר את התקציב הזה. התקציב הזה אומנם לא גדול, אבל בזכות התקציב אנשים פרטיים מצליחים להחזיק מקווה. עכשיו, אתה רוצה לגעת בתקציב? בסדר. שב, תעשה קול-קורא, תכנס ועדה, תחליט מי כן ומי לא, תעשה סדר. אבל לשלוח עיקולים ולשלוח איומים וקנסות, זה לא הדרך."

מקווה מודזיץ רוצה לסגור, מקווה קאמרנא קיבל כעת מיליון שקל עיקולים וקנסות, זה נשמע נורמלי? ככה משנים משהו שיש לו חזקה של 40 שנה? זו שערוריה.

עוד מספר בעל המקווה ל'אקטואליק': אנחנו החלטנו ביום שישי הקרוב לסגור את המקוואות ביום שישי הקרוב לאות מחאה ולהראות לציבור כי הגזרה עומדת לפתחם והיא תפגע בהם, אם נעלה מחירים או נסגור מקוואות מי שיסבול זה התושב הפשוט
אתמול תלינו מודעות בכל המקוואות שאנחנו הולכים לסגור בשישי, מישהו בעירייה שלח בחורצ'יק על אופניים שתלש את שמו של ראש העיר מהמודעות. תגיד לחי, במה מתעסק ראש העיר, בשם שלו? או במצוקה המונית?

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. זה מימי זייברט

    זה החלטה שהערייה אין לה מה לעשות כנגדה גם זייברט החל לגבות מים ממוסדות חינוך מגובה שימוש מסויים.
    זו החלטה שאין לרובינשטיין וזייברט מה לעשות כנגדה

    שלמה שלמה |
    הגב