סקר חדש מגלה: הרוב רוצים לראות את שקד בהנהגת הימין

36% מתומכי הימין סבורים כי שקד היא זו שצריכה להוביל מפלגת ימין מאוחדת. פרץ זוכה לתמיכה של 6% וסמוטריץ' – 7%, כך לפי סקר 'וואלה'

המגעים לאיחודים וחיבורים פוליטיים בימין עדיין נמשכים, אבל בינתיים מגלה סקר שמתפרסם הבוקר באתר "וואלה" כי שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, נחשבת למועמדת המובילה לעמוד בראש גוש ימין.

מהסקר עולה כי 31% מהציבור הכללי סבור ששקד היא שצריכה להוביל את המפלגה המאוחדת, ורק 7% חושבים שיו"ר הבית היהודי, שר החינוך רפי פרץ, הוא שצריך לעמוד בראש; יו"ר הימין החדש נפתלי בנט זוכה ליותר תמיכה מפרץ עם 16%, ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' זוכה ל-6%. יש לציין כי 25% מהמשיבים השיבו "אף אחד מהם".

התמיכה בשקד גורפת עוד יותר בקרב מי שמגדיר את עצמו תומך ימין – שם היא מובילה בבטחה עם 36%, לעומת 21% לבנט, 6% לפרץ, ו-7% לסמוטריץ'.

על פי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד וכחול לבן היו מובילות בשוויון, עם 30 מנדטים כל אחת, ולאחריהן הרשימה המשותפת (11), ישראל ביתנו (9), יהדות התורה (8), ש"ס (7), העבודה (6), איחוד מפלגות הימין, הימין החדש ומרצ – (5), וישראל דמוקרטית של אהוד ברק שסוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים בלבד.

לפי הסקר גוש ימין חרדים ללא ליברמן עומד על 55 מנדטים בלבד על פי הסקר הזה, ומפלגת ישראל ביתנו של ליברמן ממשיכה להוות לשון מאזניים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *