סקר: כל נהג שני בתל-אביב קיבל דוח חניה השנה

תקציב ההכנסות המתוכנן של העירייה מחניה לשנת 2014 עומד על כ-208 מיליון שקל, מתוכו תכננה העירייה להשקיע רק כ-60 מיליון שקל בתכנון, תחזוקה והשקעה ביצירת מקומות חניה נוספים ■ העירייה: אנחנו מקדמים אלטרנטיבות לרכב הפרטי

אכיפת החניה בעיר תל אביב אינטנסיבית, הנפקת הדוחות תדירה – אך עיריית תל אביב אינה משקיעה די משאבים במציאת פתרונות למצוקת החניה הנודעת לשמצה בעיר. כך עולה מסקר שערכה המועצה הישראלית לצרכנותבאמצעות מכון הסקרים והמחקר גיאוקרטוגרפיה, ולפיו מעל ל-80% ממחפשי החניה הקבועים בעיר (לפחות 3 פעמים בשבוע) אינם שבעי רצון מזמינות החניה בעיר.

מציאת החניה לוקחת להם זמן רב, הן מדווחים, ולרוב הם מחנים לבסוף במרחק לא מבוטל מיעדם. עוד עולה מהסקר כי כל נהג שני קיבל לפחות דו"ח חניה אחד בתל-אביב בשנה האחרונה, ואחד מכל חמישה נשאלים ציין כי גררו את רכבו עקב חניה בעיר בשנה החולפת.

מנתונים של עיריית תל אביב עולה כי תקציב ההכנסות המתוכנן של העירייה מחניה לשנת 2014 (קנסות, סימון כחול לבן, חניונים, גרירת מכוניות וכו') עומד על כ-208 מיליון שקל, מתוכו תכננה העירייה להשקיע כ-26% בלבד (כ-60 מיליון שקל) בתכנון, תחזוקה והשקעה ביצירת מקומות חניה נוספים לתושבי העיר ולמבקרים מחוצה לה. בשנת 2013 השקיעה העירייה כ-100 מיליון שקל לפתרונות החניה מתוך תקציב הכנסות של כ-210 מיליון שקל, כ-47% מההכנסות.

כעת פונה המועצה הישראלית לצרכנות עם ממצאי הסקר לעיריית תל אביב ולמשרד התחבורה במטרה לשנות את המצב ולפעול לרווחת תושבי העיר ומבקריה. מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי הממצאים של הדוח מצביעים על פער בעייתי מאד בין ההכנסות של העירייה מהחניה והוצאותיה על פתרונות חניה. "דאגה לחניה זמינה היא מחובותיה הבסיסיות של רשות מקומית כלפי באי עירה", אומר פלג, "מצוקת החניה איננה צריכה להיות מקור למילוי קופת העירייה, כל עוד לא נמצאו פתרונות חניה מספקים".

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק תחבורה, בינוי ותשתיות: "הפתרון למצוקת התחבורה בתל אביב-יפו אינו יכול להתבסס רק על מציאת פתרונות חניה, אלא צריך להתבסס על שיפור וקידום אלטרנטיבות לרכב הפרטי. לגבי תושבי העיר, כבר היום הם נהנים מחניה חינם ברחבי העיר בכל שעות היממה, בניגוד לערים גדולות אחרות בעולם. אזורי התעסוקה בעיר הם הגורמים לתנועה רבה בשעות העומס ולמצב המתואר בדוח ולכן אנו משקיעים בפתרונות של הגעה ירוקה לעבודה – ניתוק התלות ברכב הפרטי דרך שינוי בתלוש השכר, הסעות לאזורי עבודה עיקריים, שיתוף פעולה עם רשויות אחרות במטרופולין, עידוד רכיבה על אופניים באמצעות מערך שבילים והשכרת 'תל-אופן', פיתוח תשתיות טכנולוגיות למידע אודות תחבורה ציבורית ועוד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.