סקר: 20% מהמגזר החרדי לא יצביעו למפלגות החרדיות

סקר 'קו עיתונות' שיפורסם מחר חושף: למעלה מ-20% מהמגזר החרדי לא יצביעו למפלגות החרדיות – 55.7% מתוכם מתכוונים להצביע לליכוד

סקר דרמטי שנערך על ידי חברת 'דיילקום' עבור קבוצת התקשורת הגדולה במגזר החרדי 'קו עיתונות' חושף נתונים שאמורים להלחיץ את המפלגות החרדיות מחד גיסא, אך גם לספק להן תקווה למאגר מצביעים פוטנציאלי ומשמעותי במיוחד.

675 נשאלים המשקפים את כלל האוכלוסיות בחברה החרדית, חסידים, ליטאים וספרדים, התבקשו לענות – אם הבחירות היו מתקיימות היום, האם היית מצביע למפלגה חרדית? 79.1% השיבו בחיוב, אך 20.1% השיבו כי לא יצביעו למפלגה חרדית.

נתון זה שנמדד לראשונה באופן מקצועי מצביע על קהלים גדולים המצויים במאגר הטבעי של המפלגות החרדיות אך כרגע אינם מתכוונים להצביע למפלגה חרדית, וקמפיין נכון ומכוון מטרה עשוי להשפיע בגזרה זו.

בשאלה השנייה, נשאלו הנסקרים לאיזו מהמפלגות החרדיות היית מצביע? 47.3% השיבו יהדות התורה,30.5% השיבו ש"ס, ואילו 20.4% השיבו יחד או רשימה דתית אחרת.

כאן עולה תמונת מצב ידועה למדי, כאשר יהדות התורה מביאה כמעט מאה אחוז ממצביעיה מקרב המגזר פנימה, ואילו שס מביאה כשני שליש מצביעים חרדים וכשליש מצביעים מחוץ למגזר.

בשאלה השלישית, התבקשו הנסקרים לומר – במידה ולא הייתם מצביעים למפלגות החרדיות, לאלו מהמפלגות היית מצביע? לא פחות מ55.7% בחרו בליכוד, רק 7.2% היו בוחרים הימין החדש, 4.6% בלבד יעדיפו את מפלגתו של בני גנץ, 7.2% יבחרו באיחוד הלאומי, 19.5% יצביעו עבור עוצמה לישראל. 3.3% בלבד יתמכו במפלגת העבודה והשאר יצביעו למפלגה אחרת.

שאלת מפתח זו מגלה היכן נמצא אותו מאגר חרדי שאינו מצביע כרגע למפלגות חרדיות, כמחציתו תומכי ליכוד, אליהם עשויה בעיקר ש"ס לפנות, ועוד כחמישית מצביעי עוצמה יהודית, המזוהים יותר דווקא עם חסידות חב"ד וקבוצות נוספות של חרדים ימניים במגזר.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אכן אין סיבה לחרדים להצביע לחרדים. הנציגים עושים מה

    שבא להם גם בניגוד לרצון הבוחרים. אבל למה להצביע לליכוד שהם רע לחרדים? אילו החכמנו בבחירות קודמות להצביע למפלגת העבודה מצבנו היה טוב יותר . עכשיו זו מפלגה שכבר לא יכולה להועיל. אבל אין ספק שהסכם איתם היה מגיע קשה קשה אבל הם היו עומדים מאחורי מילה שהבטיחו. לא היו מאכזבים כמו הליכוד. מקווה בכל אופן שהפעם אפילו חרדי אחד לא יצביע לליברמן. גנץ יהיה כמו ליברמן ולפיד אז סך הכל אולי לא צריך להצביע בכלל.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. כל משפחתי בוחרת "יחד"

    או בכל רשימה שאלי ישי ישובץ בה במקום ריאלי

    עזריאל |
    הגב