סקר TGI פורסם: היומונים נחלשים, עיתוני סופ"ש מתחזקים

נתונים מעניינים בסקר העיתונות השנתי שמתפרסם היום: 'הפלס' מתחזק, 'יתד' מבסס את מעמדו כעיתון הכי נקרא במגזר, 'בקהילה' רושם עליה, 'שעה טובה' מפתיע ו'משפחה' ממשיך להוביל את עיתוני סופ"ש. וגם: תחנות הרדיו והרשתות המקומיות. הנתונים המלאים – בפנים

סקר TGI שהתפרסם השבוע ומשקף את התקופה יולי 2013 – יוני 2014 , מצביע על המשך ירידה בשיעור החשיפה הכללית לעיתונות החרדית יומית לעומת אותה התקופה אשתקד.

יש מי שייחס את הירידה הממוצעת בימות השבוע לחשיפת האינטרנט במגזר החרדי, אך עם כל זאת בעיתוני סוף השבוע לא נרשמת ירידה והיא אף רושמת ברובה עליה קלה באחוזי החשיפה.

בניתוח פרטני של העיתונים ניתן לראות כי ברמה חצי שנתית ושנתית, 'יתד נאמן' מוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר עם שיעור חשיפה של 19.3%. למרות היותו מוביל, 'יתד' רשם ירידה מ-26.6 באותה תקופה אשתקד.

עיתון 'המודיע' היומי זוכה ל-15.6 אחוזי חשיפה עם ירידה קלה מ-15.8. 'המבשר' היומי רושם גם הוא ירידה קלה ועומד על 8.3 אחוזי חשיפה, ובתקופה הקודמת רשם 10.5. עיתון 'הפלס' של הפלג הירושלמי עולה מ-9.9 אחוז ל11 אחוזי חשיפה.

בעיתוני 'אמצע השבוע' (עיתון היוצא פעם בשבוע ללא תשלום) 'יתד נאמן' רושם שיא של 56.9 אחוזי חשיפה לעומת 55.5 בסקר הקודם. עיתון 'הפלס' המחולק חינם בימי שישי רושם ירידה בנתוני החשיפה עם 16.6 אחוזי חשיפה לעומת הסקר הקודם עם 17.2 אחוזים.

בעיתוני סוף השבוע גיליון 'משפחה' הוא המוביל מבין העיתונים בכך ששומר על כוחו עם 19.6 אחוזי חשיפה. עיתון 'המודיע' לעומת זאת רושם ירידה קלה ועומד על 14.5 אחוזי חשיפה לעומת 14.9 בסקר הקודם. עיתון 'בקהילה' רושם עליה ועומד על 8.5 אחוזי חשיפה לעומת 7.2 בסקר הקודם. עיתון 'המבשר' עומד על 7.0 אחוזי חשיפה לעומת 7.6 בסקר הקודם. עיתון 'שעה טובה' באופן מפתיעי רושם עליה בנתוני החשיפה ועומד על 2.2 אחוזי חשיפה לעומת 1.4 בסקר הקודם. ביטאון ש"ס 'יום ליום' שומר על כוחו עם 6.4 אחוזי חשיפה.

רשתות מקומיות: 'קו עיתונות' – 25.3%. 'מרכז העניינים' – 20.2%.

רדיו 'קול חי' עומד על 22.9 אחוזי חשיפה לעומת 23.5 בסקר הקודם. רדיו 'קול ברמה' עומד על 26.4 אחוזי חשיפה לעומת 27.8 בסקר הקודם.

איתן כסיף, מנכ"ל חברת קנטאר מדיה מחקרי TGI ציין כי "אנו עדים בתקופה האחרונה בישראל למגמה המוכרת בעולם של ירידה בשיעור קריאת עיתונים, מגמה שנבלמה ואף חווינו בעבר , בניגוד למגמה העולמית, גידול לתקופת מה עקב הופעתם והתחזקותם של העיתונים ללא תשלום בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.