עובדי 'אושר עד' נגד רמי לוי: "מעסיק שני כפרים של מחבלים, חלקם קרובים של רוצחי הנערים החברון"

3 שנים אחרי התגרה האלימה בין עובדי הרשתות, מגיעה התחרות ביניהן לשפל חדש: עובדי אושר עד מאשימים את רמי לוי בכך ש"הוא שם לו למטרה לגמור את אושר עד, אפילו בלי להרוויח"

שבוע לפני ראש השנה, והתחרות בין רשתות השיווק על הקניות לחג מתעצמת ואף מגיעה לרגעי שפל חדשים. תוכנה של התכתבות ברשת המסרים המיידים, WhatsApp, שעברה בימים האחרונים בין עובדים ומנהלים ברשת אושר עד והגיעה לידי "גלובס", מכפישה את רשת רמי לוי שיווק השקמה ואף מאשימה כי "רמי לוי לבד מחזיק שני כפרים של מחבלים עם עבר פלילי ולאומני, שחלקם בני דודים של רוצחי הנערים מחברון ועוד מחבלים לרוב".

תחת הכותרת "מה להפיץ ולהעביר בקבוצות. מחירים זולים, מישהו אמר?; בגלל סקרים הורדת מחירים לחגים?!", כוללת הקבוצה רשימת מסרים שעיקרם השוואה בין רשת רמי לוי לאושר עד.

"אז הנה התשובות", נכתב. "לרמי לוי חורה מאוד שיש רשת גדולה וחדשה כבר כמה שנים בשוק – אושר עד – רשת חרדית מצליחה מאוד, שמעסיקה אך ורק יהודים ובעדיפות ראשונה אברכים וחרדים שומרי תורה ומצוות. רשת אושר עד אינה מעסיקה ערבים ולא מקבלת אותם לעבודה (…), וחורה לו מאוד על כך שרשת אושר עד מצליחה, והוא שם לעצמו למטרה להפיל אותה ולגמור אותה, אפילו בלי להרוויח. העיקר שזה יגרום לאושר עד הפסדים ונזקים ולסגירת החנויות שלהם".

בהתייחס לכך אומר רמי לוי ל"גלובס" כי "בתי-חולים מעסיקים ערבים. בתי-מלון ומסעדות מעסיקים ערבים. הם לא חיים במדינה? אם אדם היה מחבל, המדינה לא הייתה עוצרת אותו? אני מעסיק עובדים ומשרת לקוחות ללא הבדלי דת, גזע או לאום. כנראה שהם בבעיה".

לדברי לוי, "מי שהוביל את הדרך של הדיסקאונט זה אני. כולם מדברים עליי – מהקטן ועד הגדול. אני מפריע להם. לנו אין מטרה להפיל שום עסק אלא לדאוג לסל הזול ביותר. בדרך, מי שיכול להתחרות – שיתחרה. ומי שלא יכול – שיגיד שאני רוצה להרוס לו את העסק. אני מאחל להם בהצלחה".

כותב ההודעות לא הסתפק בדברים הללו ואף תיעד שתי תמחירניות שמועסקות בסניף "רמי לוי מהדרין" בגבעת-שאול בירושלים, בעת שערכו סקר מחירים בסניף אושר עד. תמונת התמחירניות, דנה בן-חרות וטל פרץ, הופצה אף היא באותה קבוצת WhatsApp, וכך גם הגיעה אל בן-חרות, שסיפרה כי העבירה את התמונה ליוסי סבתו, סמנכ"ל סחר ברשת רמי לוי.
"אז מה הוא עושה (רמי לוי – א.ח)?", נכתב בהמשך ההודעה, "הביטו בתמונות. שתי בחורות שעובדות במשרדים של רמי לוי מגיעות כל יום-יומיים לחנויות אושר עד ורושמות ומשוות מחירים. אפילו חצאיות הן לובשות כדי להיראות כלקוחות תמימות. כך מגיעים כל הזמן ומעתיקים מחירים ואחר-כך מורידים אצלם מחירים. אבל עם אושר עד קשה להם להתחרות, כי אושר עד יותר זול מהם בהרבה. שיידע הציבור לא להתפתות ולא לסייע למי שמעסיק מאות ואלפי מחבלים בחנויות שלו, ושזו מצווה לחזק רשת חרדית שמעסיקה את הציבור שלנו. חיזקו ואימצו, העבירו הלאה".

"זה עצבן אותנו שהם כתבו שאנחנו מתחזות לדתיות, כי שתינו דתיות. אנחנו שומרות שבת והולכות עם חצאיות לא בגלל אושר עד", מספרת בן-חרות ל"גלובס". "אנחנו עושות סקר בשקט עם דף ועט ולא מדברות עם אף אחד. הם העירו לאחת מהסדרניות שאמרה לנו שלום, ומאותו היום אנחנו לא פונות לעובדים שלהם. פעם אחד מהם פנה אליי ונצמד יותר מדי כדי לראות מה אני כותבת, אז אמרתי לו 'אל תתקרב אליי'. לא נעים ללכת לשם".

גם טל פרץ מלינה על היחס: "הם באים לפה, ואנחנו מתייחסים אליהם הכי יפה בעולם. אנחנו לא עוקבים אחריהם. הם לפעמים באים לקופה הראשית כדי לקצר את הדרך, ואין לנו בעיה אתם. כשאני באה לשם, הם עוקבים אחריי. הקב"ט מאחוריי וגם המנהלים והסגנים. אני רק מוציאה את הנייד לשלוח הודעה, הם ישר קופצים עליי לראות שאני לא מצלמת".

– ראית שמצלמים אתכן?

"לא שמנו לב. אנחנו נכנסות לסופר ועושות את העבודה בשקט. אנחנו שם כל יומיים-שלושה".

בעלי רשת אושר עד אומרים כי שרשרת ההודעות בקבוצה לא נכתבה על-ידי הנהלת הרשת, והיא אינה על דעתה. לדברי אריה בוים, אחד מהבעלים, המסר ב-WhatsApp נשלח גם אליו על-ידי אחד ממנהלי הרשת, יום לפני פניית "גלובס".

"זה הגיע אליי בתוספת הערה של אחד המנהלים שצריך לברר מי עשה את השטות הזאת. אנחנו מעסיקים למעלה מ-1,000 עובדים. אני לא פוסל שאחד העובדים כתב את זה. כשעובד מקבל כזאת הודעה לידיים, הוא לא בהכרח מבין שזה לא מלמעלה (מההנהלה – א.ח).
"ברור שנטפל בעניין הזה. אני רק תוהה עד כמה אני יכול לשלוט. נניח שאיתרתי את הטמבל שעשה את זה, אז מה אני עושה? צועק עליו 'אתה דביל ואל תנהל לי את העסק'. אני אפילו לא בטוח שאני יכול לפטר אותו, אבל ברור שהדברים צריכים להיות מטופלים ושזו לא הרוח והאווירה ברשת".

עוד אומר בוים כי "יש בכל מיני מקומות אנשים שמתלבשים עלינו עם כל מיני אינטרסים, כמו ארגונים ימניים שאומרים שאנחנו מעסיקים רק יהודים, ושזה יפה, למרות שעובדתית זה לא נכון.

"יש בציבור החרדי מאגר עצום של אנרגיה וכישרון ששוק העבודה הישראלי עדיין לא גילה. זו הסיבה שאני נותן עדיפות לבחורי הישיבות. טוב לי ונהדר לי כי הם איכותיים. הם מוכשרים עם המון אנרגיה והמון יצירתיות. במקומות שאנחנו לא בתוך מקבצים חרדים גדולים, כמו באר-שבע ומגדל-העמק, אז יש לי גם עובדים ערבים. רובם המוחלט של העובדים שלנו הם חרדים, אבל זה רק ניצול הזדמנות".

– יש לכם עובדים ערבים?

"כן. אני מודה שלא יותר מדי, אבל הם לא מועסקים בתפקידי ניקיון אלא בתפקידים אחראיים כמו מחסנאים".
– המסרים הללו ב-WhatsApp מסתובבים בין עובדים ומנהלים ברשת שלכם.

"ברור לי. גם אני קיבלתי את זה. מעבר לתוכן המגעיל זה גם עילג, ואת יכולה לזהות שכתב את זה מישהו לא מאוד חכם".
ממכות ויריות ועד להכפשות.

זו לא הפעם הראשונה שהתחרות בין שתי רשתות הדיסקאונט מגיעה לשפל. בינואר 2011 הביאה המתיחות לתגרה אלימה שפרצה בין עובדי סניף רשת רמי לוי שיווק השקמה לעובדי רשת אושר עד בבני-ברק.

התגרה, שבה נטלו חלק עובדים רבים של שני הסניפים, כללה מכות תוך שימוש באלות, ובמהלכה ירה מאבטח של רשת אושר עד לאוויר, ככל הנראה מחשש לחייו.

בסביבת רשת רמי לוי קושרים בין האירועים. "אושר עד רוצה להכפיש אותנו כמו שעשתה ברמת-גן. הכול אצלם באגרסיביות. הם מנסים כל הזמן לעשות פרובוקציה בשביל להתפרסם על חשבון הגב שלנו".

על כך אומר בוים: "את לא מצפה ממני להתייחס ברצינות לאוסף האמירות האלה. ההתמחות של רמי לוי היא תקשורת, אבל אין בסיס לאף מילה. אנחנו לא עושים אצלו פרובוקציות. בזמנו ברמת-גן אמרתי את מה שהיה לי להגיד. אני אפילו לא זוכר במדויק מה היה שם".

בתחילת דרכה, לרשת אושר עד לא היו נקודות חיכוך עם רשת רמי לוי, אך אלה הלכו והתרבו במרוצת השנים. כיום לשתי הרשתות יש סניפים קרובים בירושלים, ברמת-גן, באשדוד ובבאר-שבע. בין הרשתות קיימת תחרות ישירה אם כי מרוחקת מעט יותר גם בפתח-תקווה, לאחר שלוי פתח סניף במתחם יכין ובאזור קריית ביאליק.

היום אחר-הצהריים תיכנס אושר עד למתחם הכי חזק של לוי בשכונת תלפיות בירושלים, כשתחנוך סניף שרכשה מרשת מגה שפועל בצמוד לסניפי רמי לוי ולא הרחק משופרסל דיל.

לדברי בוים, "לרמי לוי יש בתלפיות 3 חנויות, וזה המתחם הכי רווחי שלו. במתחם הזה אין תחרות כבר כמה שנים. המחירים שלנו זולים כל הזמן. אנחנו פונים לקהל יעד אחר – רק לחסכנים, למי שרוצה לחסוך כסף, ורמי לוי פונה לכל עם ישראל. יש ברוך השם בשביל כולם. אצלנו אין כל מיני חוויות כמו עוף בשקל לק"ג הראשון והק"ג השני ב-19 שקל. זו חוויה שלא מיועדת לחסכנים.

"אני מבטיח לך שכל מי שיקנה בתלפיות החל משבוע הבא, יקנה יותר בזול כל הזמן. כל המתחמים שאנחנו יושבים בהם יותר זולים ממתחמים שאנחנו לא נמצאים בהם".

– התחרות העיקרית שלך היא רמי לוי?

"זו גאווה, לא בושה. הוא מתחרה הגון. אני מבטיח שמהיום שנפתח תלפיות תהיה הרבה יותר זולה".

על כך אומר רמי לוי: "המחירים בתלפיות זהים למחירים בגבעת-שאול, ושם יש לאושר עד גם חנות. זה אומר שהוא עובד על רווח גבוה יותר בגבעת-שאול? בירושלים אנחנו עובדים עם אותם מחירים, ועובדתית בסקרים אני זול ממנו גם שם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.