עובדי תאגיד השידור 'כאן': חרדים מתנכלים לנו

תושבים חרדים המתגוררים סמוך לבניין שחנך התאגיד לאחרונה בירושלים, תוקפים לטענת העובדים את אנשי "כאן" המגיעים לעבוד במהלך השבת. בין המותקפים: השדר הותיק דן כנר

לאחרונה עבר תאגיד השידור הציבורי לשדר מהבניין החדש שרכש בשכונת גבעת שאול ירושלים. הדבר עורר סערה ברחוב החרדי כבר בשלב הרכישה, וכעת האיומים שנשמעו אז הולכים ומתממשים.

העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר (חמישי) על איומים, קללות וחשש לאלימות פיזית כנגד העובדים מצד תושבים בשכונה החרדית הסמוכה הר נוף.

עובדים סיפרו בעיתון כי בלילות שבת ובימי שבת בצהריים מגיעים למקום תושבים חרדים המוחים על חילול שבת בבניין, תוך שהם מקללים את העובדים בתאגיד ואף מאיימים.

אחד מאלו שהותקפו הוא שדר הרדיו הותיק דן כנר. "עברנו לבניין, הגיע סוף השבוע הראשון, והתושבים בשכונה קלטו שפתאום מישהו עובד בשבת", סיפר כנר לעיתון. "עבדתי עד 11 בלילה בשישי וכשיצאתי מהחנייה הגיעו מכיוון הר נוף ארבעה בחורים תמירים והניפו ידיים מאוגרפות, מאיימות, מלוות בצעקות עד לב השמיים. החלונות היו סגורים, והמשכתי לנסוע. לאחר מכן הבנתי שהצטרפו אנשים נוספים וצעקו גם כלפי עמיתיי בבניין.

"גם בשבת הבאה הייתה התקהלות. קצין הביטחון, בהוראת ההנהלה של התאגיד, אמר לנו שאם יהיו בעיות הוא יוכל ללוות אותנו. אני בוודאי לא רוצה להתערב בסידורי הביטחון אבל מה אדם אחד יכול לעשות, אם הם יתארגנו לקראת השבתות הבאות? אנחנו רק הסנונית הראשונה ולבית הזה אמורים לעבור כל עובדי מודיעין וחלק מעובדי תל־אביב. כשהבניין יהיה שוקק חיים בשבת, לא יודע מה יתרחש. לדעתי, זה יצריך ניידת משטרה קבוע בשישי־שבת או שיגיעו להסכם עם החרדים, כפי שהיה בעבר כשעבדנו ברוממה", אמר כנר.

מתאגיד 'כאן' נמסר בתגובה: "כאן משדרים מירושלים לפי חוק ומכבדים את אורח חייהם של השכנים ואת האזור שבסמוך לו ממוקם בית התאגיד. בעקבות המקרה הגברנו את האבטחה במבנה ומחוצה לו, ואנחנו קוראים לעובדים החשים מאוימים לדווח לקצין הביטחון על כל תקרית".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לא מצליחה להבין

    לא מצדיקה שום אלימות, אבל כאילו מה חשבתם כשהעברתם את האולפנים לאיזור חרדי?? חשבתם שתעבדו שם בשבת וכולם ישתקו?? בתור תושבת הר נוף ותיקה אני יכולה להגיד חד משמעית שהתושבים בשכונה הזאת הכי לא אלימים וחמומי מח, יש מאות עסקים חילוניים מסביב לשכונה והכל סבבה. אם באמת היתה אלימות, תבדקו אצלכם איפה הבעיה… ושוב, לגמרי לא מצדיקה אלימות!

    ריקי |
    הגב
  2. חכמים גדולים

    שיחפשו בנין במזרח ירושלים ואז נראה אותם מדברים סרה בערבים

    שמואל |
    הגב