"לבני ברק דרושה תוכנית" / יהודה גנוט

"תושבי גוש דן, יסבלו מקו מטריד שלא נוסע משום מקום- לשום מקום, עד להקמת הרכבת הקלה. לבני ברק יוזרמו כתוצאה מכך, עשרות אוטובוסים שיזהמו את האוויר בבני ברק, הסובלת מזיהום אוויר חמור, גם ככה". עו"ד יהודה גנוט דורש תוכנית מקיימת:

סיפור הרכבת הוא כימי המדינה, החל מהרעיון ראשוני להסעת המונים, כשעוד לא היו המונים בגוש דן, ועבור דרך שמעון פרס (האיש עם החלומות והמעשים), וכלה בעליית ההשקעה מ- 1.7 מליארד שקל, לכמעט כפול מזה, עקב ההחלטה לבנות את הרכבת כרכבת תת קרקעית.

אילוצים ודחיות רבות גרמו לעיכובים בבניית הרכבת והחלפת המנהלים, אך לאחרונה שמענו כי הנהלת הרכבת בצעד יחצנ"י מנסה להוביל להעמדת קו אוטובוסים (מיוחדים גדולים ונמוכים), שיעלו על תוואי הקו כדי לתת לגיטימציה לתכנית הרכבת והכרה של האוכלוסייה בתחבורה זו.

קו התחבורה החדש יקרא קו 1 וייסע על תוואי הרכבת החל מהעיר בת ים, ועד לפתח תקווה, עבור בתל אביב, רמת גן ובני ברק. קו זה ייכנס לתוך הצמתים העמוסים כרגע, ויגרום לבעיה תחבורתית נוספת בלי לתת פתרון מעשי למצב הכבישים הקיים כיום.

על מנת לספק צורך פרסומי והאדרת החברה המנהלת כיום את הרכבת, יסבלו תושבי גוש דן מקו מטריד שלא נוסע משום מקום לשום מקום. חלק מהקווים הקיימים יבוטלו, ונוסעים שעד היום הגיעו, בשעות העומס, שעתיים לאחר סיום העבודה לביתם, ימתינו עוד זמן ארוך לקו מעייף, לא יעיל, ובעיקר קו שינציח את הבעיה התחבורתית שקיימת כבר בציר ז'בוטינסקי, פ"ת- ת"א(הכביש השחור).

קו זה בניגוד לנאמר במינשר ששלחו המייצגים את תוכנית הרכבת הקלה, יגרום לפקק בנתיב עמוס, הרי אין לו קדימות ומסילה מיוחדת או מנהרה ייעודית. זוהי רק מגלומגניה של חברת הרכבת הקלה כדי לספק ׳גימיק תקשורתי׳ שעולה לנו כציבור, בכסף רב, ולא פותר שום בעיה תחבורתית אלא רק מוסיף שמן למדורת הפקקים. עדיף כי חברת הרכבת הקלה תפרסם את עלויות הפרסום והקמת קו זה לפני שיפעילו קו לתוך עומס גוש דן.

היה מהראוי שגם לציבור החרדי, שיהווה חלק גדול מנוסעי הקו, יפנו זרקור וייתנו לו את המידע מה טומן קו זה בחובו:

קווים רבים ייעודיים משרתים את הציבור החרדי כיום, וחלקם יופנו אל תוך העיר בני ברק, כדי לא לחסום את תוואי ז'בוטינסקי לתכנית זו.

העיר בני ברק, לא מסוגלת להכיל את כמות האוטובוסים הקיימת כיום, והוספת מחנק תגרום לפיצוץ בתוך העיר. ראוי היה כי יעשו הקברניטים קצת עבודה ויכינו מראש את ציבור הנוסעים לשינוי המתקרב.

לבני ברק יש פתרון מצוין בשילוב של התושבים ושינוע אל עבר הרכבת הכבדה תחנת בני ברק, שיכולה לשמש מעבר בין העיר בני ברק, לאשדוד ובאר שבע, לתל אביב, פתח תקווה וצפונה לחיפה עבור בחדרה, נתניה ועוד.

כמות הקווים שחוצים כיום את בני ברק הינה מהגדולים והרבים יותר מכל עיר בישראל, והעיר דומה בימים רגילים ל"צומת גולני" בצפון, במספר הרכבים הגדולים והמזהמים שעוברים בה במשך היום.

בערבי שבת וחג ובצאתם, העיר מעלה עשן כמו מפעל עתיר ייצור, ומכפילה ומשלשת את התחבורה גם באוטובוסים פרטיים העוברים בה הלוך ושוב. רמת הזיהום הינה גדולה, האבק והפיח נראה על תריסי הבתים ברחובות, ואינו דורש בדיקה מדוקדקת של מכשיר ניטור כל שהוא.

לבני ברק דרושה תכנית תחבורה מקיימת. ומן הראוי כי ידאגו לעשות זאת!!

*********

כותב הטור :יהודה גנוט, הוא משפטן, בוגר LL.B הקריה האקדמית אונו ומנכ"ל ארגון 'חרדים לסביבה'.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. תושבי בני ברק סובלים, גם כך מאיכות חיים ירודה מאוד
    היתרי בניה על ימין ועל שמאל הופכים את העיר לחנוקה, צפופה
    ללא תשתיות (גנים גני ילדים, )
    עסקים בחצרות הבתים שמטנפים את הבנין
    אנא הרימו את הכפפה !

    יעל |
    הגב
  2. בבני ברק, זה באמת זוועה מה שקורה שם מבחינת זיהום האוויר. מחזקת את ידיכם ואשמח כי תפעלו לכך.

    חיה אוסטרובצקי |
    הגב