עורך הדין הבכיר בראיון: "הרב ערבליך עילוי"

# על פי הראיון ברשימת המתייעצים עם הרב ערבליך נמצאים שרים, חברי כנסת, שופטים ואפילו רופאים בכירים # כספי משמש כיועץ משפטי בהתנדבות לאגודה: "אחת המצוות היפות ביהדות היא מעשר, ולהקדיש זמן למען החברה נותן לנשמה לא פחות מעוד עסקה מוצלחת"

במסגרת פרויקט מיוחד של הבטאון "עורך דין" היוצא לאור על-ידי לשכת עורכי הדין, מספרים עורכי הדין הבכירים על תיקי "פרו בונו" בהם הם מייעצים חינם כתרומה למען הקהילה. "עורכי דין שבשבילם טובת הקהילה היא לא סיסמה ריקה מתוכן מספרים על שעות ארוכות, עבודה סיזיפית ומשכורות ממוצעות שלא עומדות בדרכם אל החלום להפוך את העולם למקום טוב יותר. אם לאפסן לרגע את הציניות בצד, הכתבה הזאת היא על אנשים טובים שעושים מעשים טובים" כך נפתחת הכתבה שהמרואיין הראשון בה הוא עורך הדין הבכיר יואב כספי, יו"ר ועדת התאגידים בלשכת עוה"ד, מייסד ויועץ משפטי של "למענכם" – האגודה המעניקה יעוץ רפואי בראשה עומד הרב הרב יוסי ערבליך.

עו"ד כספי מספר כיצד במסגרת עבודתו הכיר את הרב יוסי ערבליך, עסקן רפואי למעלה מעשרים שנה, כשלפני כשלוש שנים החליטו יחדיו למסד את הפעילות ולהקים את עמותת "למענכם". הרב ערבליך כאמור הוא יו"ר העמותה, שמפעילה מערך מקצועי הנותן מענה מאויש 24 שעות ביממה. העמותה מטפלת בכ-250–300 פניות ביום מאנשים שמבקשים סיוע.
והפניות. הם מתבקשים להעביר לעמותה חומר רפואי, ולאחר שלומדים כל מקרה לגופו אפשר להמליץ להם על המומחה המתאים. התרומות מגיעות מיהודים עשירים המתגוררים בחו"ל, ו-12 עובדים מספקים מענה לכל פנייה בתוך שש שעות. עו"ד כספי, מייסד העמותה ויועץ משפטי בהתנדבות, פעיל בכמה ארגונים חברתיים, אולם "למענכם" היא מפעל חיים. "מידען רפואי הוא מקצוע לכל דבר", הוא מספר. "העמותה לא מאבחנת או מספקת טיפולים רפואיים, אלא מחזיקה אצלה מאגר עצום של ידע לגבי תחומי ההתמחות של רופאים. היום יש צורך בהתמחויות מאוד ספציפיות לפתרון בעיות בריאות, וזאת המומחיות שלנו, בשעה שלרופאי המשפחה באופן טבעי אין את כל
מאגרי הידע שיש לנו".

הרב ערבליך נחשב לעילוי בתחום ההפניות הרפואיות ובעל מוניטין רב, לא רק בישראל. הוא עורך סיורים רבים בבתי חולים בארץ ובמדינות רבות ובקיא בתחומי ההתמחות. "עמותות קמות כשאין למערכת הממוסדת מענה הולם", אומר עו"ד כספי. "היה ואקום בכל הנוגע להתמחות רפואית, ואנחנו נכנסנו אליו. בישראל יש רופאים נפלאים, בצמרת הרפואה העולמית, אבל הבעיה היא הביורוקרטיה וזה הורג את האדם הפשוט".

עוה"ד כספי מספר על הפעילות מאחורי הקלעים של "למענכם" וחושף טפח מקהל הנעזרים בשירותי היעוץ של "למענכם": "הרב ערבליך הוא בולדוזר אמיתי. אין אצלו דברים בלתי אפשריים, אין קירות או מכשולים. יש לו הרבה קסם אישי והוא חבר של כולם. מספר האנשים שמתייעצים איתו הוא עצום, ובכללם שרים, חברי כנסת, שופטים ורופאים בכירים…"
עוה"ד כספי מוסיף כי בשבילו זו זכות לשמש כיועץ משפטי באגודה שמעבר לייעוץ, תורמת גם מכשור רפואי לבתי חולים ומסייעת לילדים מהפריפריה להגיע לטיפול רפואי בבתי חולים במרכז הארץ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *