עיוות היהדות והשבת נוסח רות קלדרון: פסק חדש מבית מדרש הלל קובע כי מותר להזמין יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות לסעודות השבת אף אם ידוע בבירור שיחללו את השבת

על פי ההלכה אסור להזמין אורחים לשבת אם ידוע כי יחללו את השבת בנסיעות. לכן משפחות רבות אינן מזמינות את קרוביהן שאינם שומרים שבת, מתוך ידיעה כי הם יבואו ברכב או בתחבורה ציבורית. אולם מסתבר כי יש מי שחושב שפסק ההלכה הזה אינו מעודכן מספיק.

כך יוצאים להם פוסקים חדשים נוסח הרפורמים וחה"כ קלדרון אשר כל מטרתם הוא להוכיח שאפשר לשנות את התורה ולעשות בה לפי איך שנוח, פוסק חדש והזוי מבית מדרש 'הלל' של ארגון "הלל ישראל" שתפקידו לקדם התחדשות יהודית בקרב סטודנטים ברחבי הארץ. אומר כי "ישנם מקרים מסוימים בהם ניתן יהיה להזמין את מי שנוסע בשבת לסעודה. על פי דבריו הזמנה לסעודה בשבת היא רק באופן של שלום בית ושמירה על שלימותה של המשפחה, אך לא לחברים."

עוד הוא מציע בפסק, כי כדי להימנע מחילול השבת של הקרוב, יש להזמינו לסעודת ליל שבת כך שחילול השבת לא יעשה בדרך לבית המזמין, אלא רק ביציאה משם.

אבל אם היחסים כל כך גרועים והדבר יכול להוביל לריב, מתיר פסק ההלכה ה'חדש' להזמין גם לסעודה בתוך השבת כדי להגביר את שלום הבית בין בני המשפחה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. לצערנו נודע לי שזו פסיקה של הבן של הרב לאו רב העיר מודיעין שהתיר להורים דתיים להזמין את ילדם שמחלל שבת "ואין לו זמן באמצע השבוע לקיים כיבוד הורים" שמותר להם להזמין אותו על חשבון השבת.

    אליהו |
    הגב