עיצוב מטבחים, עיצוב פנים ושיש – המדריך המלא

מטבחים מעוצבים, מטבחים כפריים/מודרניים, עיצוב מטבחים, אדריכל מטבחים שיש למטבח, שיש

אחד האזורים החשובים ביותר בבית הוא המטבח. המטבח משלב בתוכו מגוון פונקציות וגם עיצוב מטבחים נחשב לעיצוב שיש בו עניין רב. באמצעות עיצוב המטבח ניתן להביא לידי ביטוי את סגנונם וטעמם של בני הבית.

עם זאת, העיצוב האסתטי הוא רק הצמד החיצוני של תחום מורכב שנקרא עיצוב מטבחים. מטבחים מהווים היום שילוב בין אזור אחסון, אזור שנעשות בו פעולות ועבודות שונות: בישול, ניקיון, אזור אכילה ואף אירוח. על מנת שמטבח יענה על כל הצרכים ויהיה מעוצב לפי הטעם והסגנון האישי כדאי להיעזר באדריכל מטבחים המכיר היטב את סגנונות העיצוב ופתרונות אחסון חדשניים המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת.

לאחסן, לאחסן, לאחסן

כאמור, אחת המטרות העומדות בפני אדריכל מטבחים הוא מציאת פתרונות אחסון מעולים, כאלה שינצלו את החלל הקיים בצורה הטובה ביותר, ושיאפשרו אחסון גם בצורה הנעלמת מן העין.

היום בתחום עיצוב מטבחים ישנם פיתוחים וחידושים רבים בתחום: תריס הנסגר על מדפי האחסון ונפתח רק אם רוצים בכך, מדפי אחסון היורדים למטה וכך סמויים מן העין וכמובן האמצעים לניצול פינת המטבח כמו מג'יק קורנר, מדף משלף המאפשר לנצל גם את האזור האחורי בארון הפינתי. פתרונות האחסון צריכים ללכת יד ביד עם עיצוב המטבח.

סגנונות עיצוב למטבחים

ניתן למצוא היום מטבחים מעוצבים בשלל סגנונות כמו מטבחים כפריים/מודרניים. סגנון העיצוב קובע את החומרים הדומיננטיים במטבח ואת הצבעים שנראה בו. מטבח כפרי כולל שימוש בחומרים טבעיים המשרים אווירה חמימה כמו עץ, אבן וגם ברזל. נראה במטבח כפרי הרבה מאוד צבע עץ וגם צבעוניות המגיעה מהכלים או מאביזרי הנוי. גם שיש במטבח כפרי יכול להיות צבעוני.

במטבח מודרני, לעומת זאת, שולטים הצבע הלבן או הניגוד בין שחור ללבן. נראה בו שימוש בחומרים הנותנים מראה נקי כמו זכוכית ומתכת כמו נירוסטה או אלומיניום. המורכבות של המטבח, הצורך האינטנסיבי בו וגם המטרה שיחזיק וישמש לאורך זמן מחייבת התייעצות עם מומחה בתחום.

עיצוב פנים

עיצוב פנים הוא תחום שהביקוש לו רק הולך ועולה. לא מדובר רק על עיצוב דירות יוקרה אלא גם דירות ממוצעות וסטנדרטיות. היום האתגרים שבעיצוב דירה על פי הצרכים והטעם האישי של הדיירים הם לא פשוטים.

התנאים ההתחלתיים שכוללים במקרים רבים דירה קטנה ובעלת מבנה שאינו בהכרח תואם את הסגנון הרווח היום מחייבים עבודה מול מעצב פנים המומחה בעיצוב דירות קטנות. גם הבירוקרטיה שישנה בכל הקשור להוספת חדר, ממ"ד או מרפסת, שינויים שאדם מעוניין לבצע בדירה בהתאם לשינויים בחיים כמו לידת ילד או דווקא עזיבת ילד את הבית צריכים תכנון של בעל מקצוע.

עבודת מעצב פנים – מן הבסיס ועד הטפחות

מחשבה מוטעית על עבודת מעצב פנים היא שעבודתו היא הום סטיילינג ועיסוק בפן האסתטי בלבד. זהו אמנם חלק מעבודתו אך לגמרי לא חייב להיות כל העבודה. ישנם מעצבי פנים שאכן מתמקדים בהום סטיילינג. ישנם רבים אחרים העוסקים בתכנון מבנה חלל הבית, חלוקה לחדרים, שינויים כמו בניית קיר גבס, סגירת מרפסת, שבירת קירות ועוד.

מעצב פנים גם עובד מול בעלי מקצוע אחרים, למשל התקנת מערכת אינסטלציה או חשמל שצריכה להיעשות בתיאום איתו. מעצבי פנים רבים הם למעשה אדריכלים המתמחים בתחום עיצוב פנים. ישנם כאלה המתמחים בעיצוב ספציפי כמו עיצוב מטבחים.

איך לבחור מעצב פנים?

בחירת מעצב פנים צריכה להתבצע על פי הניסיון שיש לו בסוג העבודה או השיפוץ שלפניו אתם עומדים, מעצב פנים שנמצא קרוב אליכם ומכיר את ההתנהלות בעיר מגוריכם בכל הקשור לבניה.

כדאי לראות באתר שלו עבודות קודמות ולוודא שהסגנון מתאים לכם. חשוב גם למצוא מעצב פנים שתחושו עימו בנוח כי אתם הולכים לעבוד מולו לאורך תקופה לא קצרה והוא ישפיע רבות על תחושתכם ושביעות הרצון שלכם מהבית.

שיש למטבח

אחד האלמנטים הבולטים בתחום עיצוב מטבחים הוא שיש למטבח. השיש מהווה חלק משמעותי מחלל המטבח. הוא משמש אזור העבודה ולכן צריך להיות מרווח. הוא מהווה במידה מסוימת גם אזור אחסון ועליו נמצאים מכשירי חשמל שונים או אביזרים אחרים המשרתים את בני הבית. בחירת שיש למטבח דורשת להכיר את סוגי השיש השונים אשר לכל אחד מהם תכונות שונות, יתרונות וחסרונות. כך תוכלו להתאים את השיש לצרכים שלכם ולטעמכם. התייעצות עם אדריכל מטבחים תאפשר לכם לבחור את סוג השיש המתאים לכם ביותר.

סוגי שיש

  • אבן קיסר: אבן קיסר נחשבת לאחד מסוגי השיש הפופולאריים ובמידה מסויימת הפכה לשם נרדף לשיש, זאת למרות שאין לה כלל קשר לאבן שיש. אבן קיסר עשויה משטחי קוורץ בהם דבוקים גבישי קוורץ. יתרון משמעותי של אבן קיסר הוא שניתן לעצבה בשלל צורות, צבעים ומרקמים. היא נחשבת עמידה יחסית אך פחות עמידה לטמפרטורות חמות מאוד. אבן קיסר גם קלה לניקוי.
  • שיש גרניט: שיש גרניט הוא אכן שיש אותו כורים מעומק האדמה. כיוון שזוהי אבן שיש טבעית, משטח אחד לא יהיה זהה לאחר בדוגמתו. לשיש גרניט עמידות גבוהה מאוד לחום כך שניתן להניח עליו סיר חם ללא בעיה. הוא קל לניקוי אך מחירו גבוה כיוון שתהליך הפקתו, כולל עיבוד וליטוש, הוא מורכב.
  • נאוליט: נאוליט הוא מהחומרים החדישים יותר מהם עשוי שיש למטבח. הוא משלב מתכונותיה של אבן קיסר ותכונות שיש גרניט. זהו חומר עמיד מאוד לחום או שריטות, קל לניקוי ומחירו יקר יחסית.
  • קוריאן: קוריאן הוא חומר סינתטי העשוי פולימר אקרילי בשילוב אלומיניום הידרוקסיד. הקוריאן הוא נוח לשימוש ולעיצוב, ניתן ליצור בו כיור המהווה חלק ממשטח השיש והוא מאפשר עיצוב חדשני ומודרני. עמידות, לעומת זאת, היא החולשה של שיש מסוג זה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *