עיריית ירושלים בין 3 הערים הכי דיגיטליות בישראל

עיריית ירושלים דורגה במקום ה-3 בארץ במדד "דיגילוקאלי" של חברת Deloitte הבוחן מתן שירותים דיגיטליים מקוונים לתושבים, בהשוואה לכל הערים בארץ.

הציון הגבוה הוענק בין היתר בזכות מתן שירותים מקוונים בנושאי: טיפול בארנונה, תשלום דו״ח חניה, הגשת בקשה לתו חניה, ערעור על דו״ח חניה, יצירת קשר דרך האתר, גישה ל״תיק תושב״, רישום לגני ילדים, רישום לבתי ספר, זימון תור לקבלת שירות פרונטלי ושירותים מקוונים לבעלי העסקים בעיר כגון מידע לפתיחת עסק, בדיקת סטאטוס רישוי עסק והגשת בקשה לרישיון עסק. וכן הודות לציונים גבוהים באפשרות חיפוש באתר, התאמת האתר למובייל וקיומם של אתר אינטרנט, דף פייסבוק עירוני ואפליקציה עירונית.

בשירותים לתושב זכתה העירייה בציון 98 לעומת הממוצע הארצי העומד על 45, בשירותים לעסק קיבלה העירייה את הציון המושלם 100, לעומת ממוצע ארצי של 31.

בעיריית ירושלים מציינים בסיפוק את ההישג, זאת לאחר השקעה ממושכת בשיפור השירותים המקוונים, זאת במטרה לסייע לתושבים ולמנוע בזבוז זמן יקר של עמידה בתורים מיותרים.

רק בשנה האחרונה השיקה עיריית ירושלים את מהפכת ה"דיגיקל", אשר הרחיבה את השירותים הניתנים לתושב באמצעות האינטרנט. כחלק מתהליך ההתחדשות דיגיטלית, נפרדו בעירייה לשלום מהפקסימיליה ושדרגו את השירותים לטפסים מקוונים בלחיצת כפתור ומערכת חיפוש ייעודית. בין השירותים הניתנים באמצעות הדיגיקל ניתן למצוא: הגשת פניות, ערעורים, בקשות להישפט ועוד, כל זאת בצורה קלה וידידותית, באמצעות הדוא"ל ואתר האינטרנט העירוני.

עיריית ירושלים מקדמת גם את הדיגיטליות של העסקים בעיר ובחודשים האחרונים הקימה בחינם אתרי אינטרנט ודפי פייסבוק ל- 250 עסקים קטנים בירושלים. במסגרת המהלך קיבל כל עסק אתר אינטרנט ייחודי ב- WIX, דף פייסבוק עסקי, נוכחות דיגיטלית ב- Google my Bussiness והכוונה לעסק ב- Waze. זאת במטרה לסייע לעסקים קטנים בירושלים לשווק את העסק שלהם, בחינם, באמצעות כלים דיגיטליים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.