הייתי יורק בפרצופו של עמיר פרץ מאת: דב הלברטל

פרץ לקח עשרות אלפי קולות, שהצביעו עבורו ועבור מפלגתו, על סמך ההבטחה הבלתי מותנית שלא יכנס לקואליציה עם הימין, ושלעולם לא ישב עם נתניהו כראש ממשלה. הוא גנב את הקולות שקיבל, בגד, וערק לימין. הכול רק כדי להיות שר.

אם הייתי פוגש את עמיר פרץ, הייתי יורק בפרצופו. ממילא אני מעדיף לא לפגוש אותו. לא לפגוש את האיש שעשה את ההונאה הפוליטית הנאלחת ביותר, מאז היווסדה של המדינה. כך קבר יושב ראש מפלגת העבודה, את המפלגה שייסדה את המדינה, קבורת חמור.

לא היה פוליטיקאי כמו פרץ, שגרם לאיבוד האמון בכל הבטחה של פוליטיקאי. יש בי תמימות מסוימת. איבדתי אותה בגלל פרץ. כשהוא גילח את השפם, נטיתי להאמין לו. יותר לא אאמין, לשום מילה של פוליטיקאי.

פרץ לקח עשרות אלפי קולות, שהצביעו עבורו ועבור מפלגתו, על סמך ההבטחה הבלתי מותנית שלא יכנס לקואליציה עם הימין, ושלעולם לא ישב עם נתניהו כראש ממשלה. הוא גנב את הקולות שקיבל, בגד, וערק לימין. הכול רק כדי להיות שר.

הוא ושמולי, שותפו העלוב להונאה. פרץ יסיים את הקריירה הפוליטית שלו, כאחד האנשים השנואים במדינה. רק לחשוב שלא מזמן דיברו עליו כמועמד לנשיאות המדינה.

הדבר המעצבן הוא, דיבורי המוסר ונופת הצופים להם הורגלנו מפי פרץ, שמולי, והבוגדת הגדולה לוי אבוקסיס. כמה מוסר הם מטיפים. איזו דאגה לחברתיות באומה. אלו שהטיפו ליושרה ולאמון.

לאותה קטגוריה של הונאה פוליטית, ניתן להוסיף את בני גנץ וחבר מרעיו במפלגתו. הם גנבו מאות אלפי קולות. רק בשביל השררה. עוד האמנו בו. רמטכ"ל לשעבר, לא כריזמטי, אבל עשה רושם של אדם הגון. חשבנו שמגיעה פוליטיקה אחרת. שמור ופוליטיקה בכל זאת יכולים ללכת יחד.

אבל האדם ששלח אנשים למוות, לא מתייבש עכשיו להראות את פניו ברבים. רמטכ"ל שהתגלה כאחד מגדולי החמדנים בפוליטיקה הישראלית.

יש בכל זאת הבדל עלוב בין גנץ לפרץ. במהלך ההונאה של גנץ, הוא מנע הליכה לבחירות בפעם הרביעית. בפרץ לא היה כבר צורך כדי למנוע אותן. ובכל זאת, יושב ראש המפלגה שייסדה את המדינה, לא התבייש להונות את כל בוחריו, ולערוק אך ורק לשם השררה.

אומר באופן חד משמעי. עדיפות בחירות רביעיות על מסכת ההונאה הפוליטית הזו, ובה גם הדבר הבלתי מוסרי של ממשלה עם עשרות שרים וסגני שרים, פי שלושה מגרמניה על שישים מיליון תושביה. איזה בוז צריך לרכוש לפוליטיקאים שלנו. גנץ, אשכנזי, רטכלי"ם לשעבר שהכניסו חיילים לכלא על חוסר משמעת. ששלחו אותם למוות. מי ייתן מעכשיו אמון ברמטכ"ל? בהטפות המוסר שלו, ביושרה כביכול, בהטפה לערכים? לו חלילה הייתי חילוני, הייתי יורד מהארץ. ארץ אוכלת את אמון יושביה.

מדינה צריכה לשלם הרבה בעד מוסר וערכים. בסופו של דבר, מוסר וערכים משתלמים גם כלכלית, מצילים חיים, ומוסיפים למורל העם. לכן ההונאה הפוליטית הגדולה מאז קום המדינה, לא מצדיקה מניעת בחירות רביעיות.

פרץ גרם לי איבוד אמון טוטלי בפוליטיקאים. יהיו מי שיהיו. עוד האמנתי אפילו בו. ואני לא היחיד. לו הייתי פוגש אותו, הייתי יורק בפרצופו. גם בלי זאת, הוא עוד ייזכר לדיראון עולם פוליטי.

 

8 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תחזור לאיפה שבאת אפס

    לא מבין למה נותנים לך במה תמיד כל הטורים שלך עוסקים בלזבל על אנשים תתבייש

    עורך דין |
    הגב
  2. גם אם יגיע לך גן עדן

    כמות הרוע והרעל שאתה שופך, כמו גם העובדה שאתה תמיד מוצא את השלילי בכל דבר, יטיסו אותך לגיהנום.

    שימ |
    הגב
  3. פרץ ולא פרצוביץ

    דב אתה איש שקרן וצבוע פתולוגי. זה רק בגלל שהוא ספרדי. למה על גנץ לא התבטאת ככה. הרי גם גנץ אמר כך שלא אשב עם נתניהו גם הוא הבטיח. אתה יודע מה. אתה יודע למה פרץ חשש לעשות זאת עד עתה ואילו גנץ לא חשש. כי פרץ ידע שממנו יעשו קציצות ומגנץ בקושי נקניקיות. ברגע שפרץ ראה שגם גנץ נכנס אז הוא אזר אומץ ועשה את מה שהוא מאמין. דבלה' אתה איש לא אהוב בלשון המעטה…

    חיים |
    הגב
  4. מי שרוצה לירוק לפרצוף של דוב לפחות אם לבזבז רוק אז בבקשה עם קורונה

    מחכה לתוצאה קדימה

    פרנק |
    הגב
  5. שפה שמתאימה לגרמנים

    איזה שפה, בושה שנותנים לך במה באתר כאן.

    יוני |
    הגב
  6. דוב

    אלו לא היית דוב הלברטל הייתי מסכים איתך אבל רק בגלל שאתה דוב הלברטל הייתי יורק בפרצופך

    סוסוו |
    הגב
  7. כנס דב...

    יש לי תחושה שאם היו קוראים לו פרצוביץ לא היית מדבר כך… אולי?

    אבי |
    הגב