על הדבש ועל העוקץ

מה אנחנו יודעים על דבש, אילו תרופות סבתא אפשר להכין מדבש? כיצד לבחור דבש בריא? ולמי הוא מסוכן

בימים האחרונים בעקבות כניסתנו לחגי תשרי, אנחנו מוצאות את עצמינו חושבות, עורכות ומכינות אוכל עם דבש, טובלים תפוח בדבש, אוכלים עופות או בשר מתובלים בדבש. מכינים עוגות דבש. החודש הזה מתאפיין בהרבה הכנה מתוקה כדי שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה. לכבוד זה, לכן כדאי לדעת על הדבש כמה שיותר.

אז מה יש בדבש שאנחנו צריכות לדעת?

הדבש מכיל נוגדי חמצון ממשפחת הפוליפנולים שמגינים על גופה של הדבורה, וחלקם עובר אל הדבש. הדבש הוא גם פרוביוטי, בזכות בקטריות ידידותיות שחיות במערכת העיכול של הדבורה ועוברות אליו. בהחלט יתכן שלבקטריות האלה מגיע עיקר הקרדיט על סגולותיו הבריאותיות של הדבש.

הדבש הכהה בריא יותר: "הדבש הכהה מכיל שיעור גבוה יותר של מינרלים, בהם אשלגן, ברזל, זרחן, נתרן ומגנזיום". ככל שהדבש כהה יותר, כך הוא גם מכיל יותר נוגדי חמצון – להם מיוחסות רבות מהסגולות הרפואיות של הדבש.

תרופות סבתא: לדבש סגולות רפואיות רבות ולכן ניתן למצוא תרופות עממיות רבות המבוססות עליו.

כאב גרון – סוחטים כוס מיץ תפוזים ומוסיפים 3 כפיות מיץ לימון ו-5 כפות דבש.

כאב ראש – מוסיפים כפית דבש לכוס מים קרים מאוד, מערבבים היטב ושותים.

אולקוס – אוכלים כף דבש לפני כל ארוחה. הדבש מרפד את הקיבה ומפחית את השפעת החומציות.

כמה קלוריות בכפית דבש (5 גרם):
קלוריות: 15
פחמימות: 4 גרם
כמות בינונית של נוגדי חמצון (פוליפנולים).

חשוב לדעת שהדבש מסוכן לתינוקות מתחת לגיל שנה, שמערכת החיסון שלהם לא התפתחה עדיין, מחשש לזיהום של חיידק הבוטולינום המשחרר רעלן מסוכן".

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.