עסקת השבויים: גופת באומל שוחררה תמורת אסירים סורים

ישראל תשחרר שני אסירים סורים בתמורה לשחרור גופתו של זכריה באומל ז"ל. העסקה עברה ללא אישור הממשלה – ובאישור היועץ המשפטי לממשלה

עסקת חילופי השבויים: ישראל תשחרר שני אסירים סורים בתמורה לשחרור גופתו של זכריה באומל ז"ל. גורם בסוריה אישר כי הרשויות הסוריות הפעילו לחץ על מוסקווה שתבטיח את שחרור האסירים אחרי שחרור גופת באומל שהושבה לישראל. האזרחים הסורים שצפויים להשתחרר מהכלא הישראלי הם: זידאן טויל יליד 1962 שכלוא על רקע פלילי, וחמיס אחמד יליד 1984, שכלוא בגין ניסיון פיגוע.

גורם ישראלי אישר כי ישוחררו אסירים סורים כ"מחווה של רצון טוב" אך לטענתו ההחלטה התקבלה רק לאחר השבת הגופה לישראל וכי הסורים לא התנו את שיחרור האסירים.

בריאיון שהעניק לרשת הטלוויזיה הרוסית RT בשפה הערבית אמר השליח הרוסי, אלכסנדר לברנטייב, כי מדובר במחווה הומניטרית. "כאן ברוסיה אנו מטפלים ברגישות בכל מה שנוגע לאיתור נעדרים והרוגים, אפילו מתקופת מלחמת העולם השנייה", אמר לברנטייב. "על כן, כשנוצרה האפשרות למסור את שרידי גופת החייל הישראלי, החלטנו לעשות זאת".

גורם ישראלי מסר בתגובה: "רק לאחר השבת גופתו של זכריה באומל ז"ל החליטה ישראל בימים האחרונים על שחרור שני אסירים כמחווה של רצון טוב. הנושא לא עלה מראש. ישראל פועלת ללא לאות להשבת השבויים והנעדרים ותמשיך לפעול תוך שמירה על ביטחון ישראל".

יש לציין כי ההחלטה המפתיעה אושרה ללא דיון בקבינט המדיני-ביטחוני או בממשלה, וללא ידיעת השרים. כאשר נשיא המדינה ראובן ריבלין חתם על החנינה באישור היועץ המשפטי לממשלה. למרות שהחוק קובע כי שחרור אסירים אמורה לעבור את אישור הממשלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *